Ford Crown Victoria

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

1. Petri R.

Petri R. Gearhead

Taitaa ne takaovien lukkonupit puuttua vain partioautoista. Mun siviilipoliisimallin P71:ssä ne on, samoin alkuperäiset kaukosäätimet lukoille. Mulla erikoisuutena on se että auto läppää ovet lukkoon saman tien ku laittaa virrat päälle, en tiedä onko vika vai ominaisuus. Ei siis silloin kun lähtee ajamaan, vaan kun laittaa virrat päälle. Vasemman takaoven mikrokytkin ei toimi, joten oisko siellä joku johto poikki joka sitten sekoittaa keskuslukon, en tiedä, tai sitten San Diegossa on niin levotonta että ovet pitää olla lukossa aina ku autossa istuu. Tavallaan aika tympeä ominaisuus, kerran olen oven avaamisesta lukkopalvelulle jo maksanut.

2. Beach

Beach 2nd gear

Ei ole ollut partiokäytössä tämä mun auto. Mutta jonkinlainen siviilipoliisiauto se on ollut.

3. JoRkKiS

JoRkKiS 3rd gear

Eikö sitä ominaisuutta pois saa normaalin tavoin ?
    Ainakin normi panttereissa taitaa mennä niin "ohjelmointi" , että keypaneelin kautta vanhemmat ja uudemmat keskuslukon nappei rämppäämäl ? o_O
    Kunhan utelen..

4. Petri R.

Petri R. Gearhead

Luulin ensin, että kyseessä on juurikin se "auto-lock"-toiminto. Sen sain ohjelmoitua päälle keskuslukon napeista, ja sitten testasin siten että kun auton käynnisti, avasin keskuslukon ja lähdin ajamaan, niin se kyllä lukitsi ovet heti kun auto oli liikkeessä. Eli tämä on nyt joku muu, tai vika.

5. El Rikhardo

El Rikhardo 1st gear

Tottahan toi on että harvoin tarvii muita ovia avata kuin kuskin. Silti mun mielestä sais 2000-luvun autossa olla kake ovien avaukseen. Mun autossa on vielä sillä tavalla, että kun painaa kuskin ovesta ovet auki, niin takaovet ei siltikään aukea ulkoa ennenkuin nostaa sen lukitusnupin sisältä ylös?

6. Tseitsei2

Tseitsei2 3rd gear

Aukeeko jos painaa sitä nappia toiseen kertaan?

7. JoRkKiS

JoRkKiS 3rd gear

Itse varmaan tarkistaisin sen molempien puolien "keskuslukkopaneelin" kun varmasti helpolla saa käteen ja sitten vain hämmästelee/mittailee läpi.
    Kuitenkin ohjaukset kulkee toistensa kautta niin voihan se olla, että jommassakummassa on jotain vikaa tai jotain mielenkiintoisia kytkentöjä tehty ? o_O Sitä kautta pystyisi paremmin ainakin hyväksymään, että olisi ominaisuus kun olisi sen katsonut.

8. Beach

Beach 2nd gear

Mullakin riippuu kuun asennosta, että toimiiko keskuslukon nappulalla myös kuskin oven lukko, vai ei. Mutta sellaisen käytännön opetellu, että pistän kuskin oven kiinni avaimella. Kerran tilannut hinausfirman avaamaan ovea, kun painoin ovet nappulasta kiinni, vaikka avain oli virtalukossa. :poff:

Lisäys: Sen verran siitä viisastui, että jatkossa kesälomareissuilla on naisen käsilaukussa vara-avain. :p

9. JoRkKiS

JoRkKiS 3rd gear

Näin on käynyt itselleenkin, mutta en tarvinnut kyllä hinauspalvelua vaan muutaman kilometrin päästä toiset avaimet. Löin vehkeen talvella hetkeksi käymään ittekseen ja samalla "avasin" keskulukon nappulalla ovet ja siinä kohtaa kun ovi pamahti kiinni tuli etiäinen, että mahdoinkohan painaa oikeaan suuntaan. :oops: tämä oli kyllä subben kanssa, mutta omaa tyhmyyttä kumminkin.:D

10. El Rikhardo

El Rikhardo 1st gear

Ei aukea. Lukkoon menee kuitenkin kuskin oven lukitusnapista.

Mulla on ollut jo pari vuotta toiset avaimet taskussa just siltä varalta että auto lyö ovet lukkoon

11. El Rikhardo

El Rikhardo 1st gear

Tietääkö kukaan mistä sais tietää co2 päästöt autoveroilmoitukseen? 2011 flexi fuel vehje siis.

Tai kelpaako katsastuskonttorilla otettu päästötodistus tuohon?

Muokattu: 6.6.2019
  12. Petri R.

Petri R. Gearhead

Katsastus olisi edessä ja huomasin yks päivä, että töötti ei enää toimi. Mittasin virrat töötin päästä niin sinne ei tullut mitään. Töötin releelle ei tullut herätettä, eli signaali katkeaa jossain ratin ja sulakeboksin välissä. Onko näissä tiedossa jotain tyyppivikaa esim. ratissa? Äkkiseltään tuntuu työläältä alkaa tutkimaan johtosarjaa...

13. 1purehell

1purehell Gearhead

Se "clock spring" taitaa antautua ajan kanssa. Mulla ei toimi cruisesta kaikki napit, mutta en ole jaksanut vielä perehtyä siihen, kun toimii vielä jotenkin.

14. sikaprice

sikaprice 2nd gear

Door key pad oli päästänyt kosteutta sisään ja oli aivan oikosulussa ja ruosteessa..
    Sattuisiko jollain olla ylimääräistä sellaista vm 1998-2002 panther platform autosta?

Kerro tästä muillekin!