Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Muistaakseni 05-> eteenpäin toimii E85:lla. Sitä vanhemmat toimii 95E10:llä.
     
  2. MustangGT

    MustangGT Gearhead

    Re:

    Tämä selittääkin ku ihmettelin miksi omasta victuuriasta oli kojelaita sahattu halki.... :eek:
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Craun Victouria on ollut kesälomalla ja aattelin että josko olis aika katsoa tulpat. En ollu koskaan niitä katsonut oston jälkeen, tuntemattomalla huoltohistorialla siis viisi vuotta olen ajellut noilla tulpilla. Mitäs sitä sorkkimaan kun hyvin pelaa...No keväällä alkoi vihdoin tuleen pieniä käyntihäiriötä. Ei ihme:

    [​IMG]

    Hiukka ruosteessa ja tollasella noin kolminkertaisella polttovälillä. Kaikki ovat kyllä tasaisesti yhtä finito ja hyvän värisiä. Johdot saattaa mennä uusiksi nekin, joutu sen verran raakasti käyttämään voimaa että sai ne irti.
     
  4. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Noh ostin sitte naiselle tollasen 2004 crown vic police interceptorin.

    Itte halus SLK mersun,, ohjasin (vissiin) oikeeseen suuntaan.

    Hirmu tyytyväinen on autoon. Ittekkin tykkään siitä.

    On siis 2004
     
  5. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Mites nykytilanne näiden kanssa? Turhan paljon tuollaista olen vilkuillut viime aikoina ja voisi mein perheeseen käyttikseksi sopia joskus tulevaisuudessa! Yksi on Nettiautossa myynnissäkin, mutta jos sitä Amerikkalasta? 2000-2500€ olisi noita 2000-luvun alkupuolen konheita myynnissä. Onko noissa jotain huonoja vuosimalleja vai onko samasta muotista taottu koko vuosituhannen alkupuoli?

    Toisekseen, ikinä ei ole tarvinnut perehtyä tuohon uittamiseen. Mitä tuollaisen sedanin konttimatkasta yleensä joutuu köyhtymään?

    Onko minkälaisia veroja ja tulleja tullut porukalle täällä? 00-05 mallit?
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    2004 vuosimalli ja veroja tuli 3800€ vuonna 2011. Pian sen jälkeen autovero nousi, mutta onhan siihen taas tullut lisää ikävähennyskuukausia sen jälkeen.

    Suosittelen 03 tai sitä uudempaa, alusta on jonkin verran modernimpi ja sisusta minun mieleen hienompi (ei siinä suurta eroa kuitenkaan ole). 05 ja uudemmat sisältää enempi elektroniikkaa, mutta käyvät myös suoraan E85:sella.

    Oma Victoria on pelannut kuin ajatus, eli en voi muuta kuin suositella. :)
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No niin on pelannut omakin taas kun vaihdoin tulpat ja johdot. Lokakuusta ollut päivittäis ajossa. Lisäksi meni takajarrulevyt ja satulat uusiksi. Mäntä oli jumissa. Ostin rokkiautosta täydelliset Motorcraft satulat paloineen, eli parasta mitä rahalla saa, 50 taalaa kpl! Vaihto on suitsait tehty homma.

    Ainoita risuja tulee alustasta, tarttis ehottomasti laittaa vaikka poliisimallin jouset ja iskarit kun sillä näköjään tulee aina ajettua.
     
  8. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Jos CV kiinnostaa, ni suosittelen kyttämallia. Alusta niissä kun on loivasti sanottuna napakka.

    Bensaa on ittellä menny matkapainotteises seka-ajossa tollaset 11/100 km.
    Takakonttiin sopii parin peuranraadon lisäksi viikon ruokaostokset, tai vaihtoehtoisesti älytön määrä "mäyräkoiria".

    Alumiinikardaanimallit on rajoitettu 230km/h kun 05 eteenpäin vaan kahteensataan.
     
  9. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Akka laittaa lappua melko rajusti P71 mallilla.
    Naurattaa olla kyyvis ko tojotaääliöt jää kakkoseks kaistanvaihois.

    Kyttä foordi on paras.
     
  10. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Poliisimalli jotenkin sytyttäisi tosiaan, kun varmasti moni asia mietitty siviilimallia paremmin kuntoon? Mites, onko noissa ilmoitettu hiilipäästöjä paperilla vai meneekö kokonaispainon mukaan verotus? Ikinä ei 2000-luvun autoa ole perheessä ollut... :D
     
  11. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Valitettavasti näissä menee kokonaispainon mukaan verot, mutta ei nuo CVPI:t kauhean painavia kuitenkaan ole. Ei tosin kevyitäkään, mutta ihan kohtuullisissa lukemissa pysytään.

    Pari asiaa on, mitä erityisesti suosittelen tekemään, jos tuollaisen hankkii. Ensimmäinen on "J-modi" vaihdelaatikkoon. Tietoa löytyy googlella ja se on helppo hoitaa öljyn vaihdon yhteydessä.
    Toinen on softapäivitys: http://www.blueovalchips.com/
    Hankin tuolta em. firmasta autokohtaisesti sorvatut softat, joissa otetaan huomioon myös Suomen korkeampioktaaninen polttoaine. Vaikutti tehoihin nostavasti ja kulutukseen alentavasti. Softan kylkiäisenä saa lisäksi lukulaitteen, joilla voi katsoa ja kuitata vikakoodit, muuttaa asetuksia (rengaskoko, perävälitys jne.)

    Matka-ajossa oma vie alle 9l/100km, kaupunkipyörityksessä 11-12l.

    Hyvin pärjää myös talvella. Lämmintä piisaa ja huurteenpoisto toimii. Omassa, poikkeuksellista kyllä, ei ole lukkoperää, mutta hyvin pääsee liikkeelle liukkaallakin.

    Niin ja osat on halpoja. Merkkiosatkaan eivät maksa maltaita, joten ei kannata edes ajatella mitään halpisosia.
     
  12. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  13. tammercity

    tammercity Gearhead

    Varmaan yhtä paljon, kuin meillä riittää ymmärrystä vanhalle poliiseilla olleelle saabille tai jollekin mondeolle :lol:
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eipä tuohon ole paljon lisättävää. Saattaa olla yksi syy miksi Marauder oli täys floppi aikoinaan, näytti aivan merkkaamattomalta poliisiautolta.
    Suomessa tilanne on tietenkin aivan toinen.
    Tähdennän vielä että minulla on normaali pappamallin Crown Victoria LX, ettei tule mitään väärinkäsityksiä :lol: :rotfl:
    Tekniikan osalta poliisiversion erot rajoittuu alustaan ja pakoputkistoon.
    [​IMG]

    Tuossa muuten tämän(kin) talven ajokalusto.
    [​IMG]
     
  15. nixon

    nixon 3rd gear

    Noi sössöttäjäthän tuolla on jotain kyttiä. :)
    Oon vakavasti harkinnu tuollaisen hankkimista amerikoista käsin taas, mutta verolotto ahistaa. Konttirahtihan on varmaan sitä tonnia/puoltatoista vielä tänäkin päivänä + noi on niin yleisiä vehkeitä, että löytyy satamakaupungeistakin eli maarahdeista ei joudu paljoa maksamaan.
     
  16. hla

    hla Gearhead

    Kyllä niitä tosta lahden toiseltakin puolelta löytyy, eikä tuu rahtia ja tullia. Huomattavasti helpompaa hakea.

    http://www.blocket.se/hela_sverige?q=fo ... &l=0&md=th
     
  17. JS78

    JS78 3rd gear

  18. capri30S

    capri30S 1st gear

    Sieltähän löytyi heti mm. listan ensimmäinen mikä kiinnostais kovastikin.. Täytyis vaan vanhaan suomiautohenkeen varustaa noilla poliisimallin mustilla peltivanteilla ja pilleripöläreillä :D
     
  19. nixon

    nixon 3rd gear

    Ruotsin hintojen perusteella ostaisin kyllä mielummin ankkalinnasta. Eikä silloin tule omia matkakuluja ku hämeenlinnaan.
     
  20. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!