Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Mikä tuo oranssi parkkivalovillitys on? Ne näyttää vaan siltä että maajohto on irti tai vilkkurele rikki. Kun mun autoon kytkee peräkärryn niin sen valot tekee just noin..
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ne on amerikkaa. Viralliset maahantuojat on korjailleet noita valkoisiksi silloin, kun eurooppamallisia ei ole ollut saatavilla. Punaiset takavilkutkin alkaa olla sen verran harvinaisia jo, että pitää tuplavarmistaa peileistä ennen kääntymistä, että tilaa on.
     
  3. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Jenkkiautois sen ymmärränkin..
     
  4. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Kanttivolvokulttuurissa oranssit parkit ja äärivalot on jostain syystä tosi suosittuja. Kai se jostain rekkakulttuurista juontaa sekin.
    Ite laitoin ihan vaan huviks ne oranssit parkit, motonettiläiseltä kaverilta sain kourallisen ledejä jotka ehkä-toimii.
    Oli mulla siinä hirvitarratkin, koska tuuning.
     
  5. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Juu Volvoissa ja Bemmeissä nykyään kova sana.
     
  6. jadeville

    jadeville Gearhead

    Vaihteisto asiaa.
    Mulla ilmeisesti Vaihteiston ohjainboksissa vikaa, eli ECM vika.
    Onko Suomessa jotain hyvää paikkaa, missä on onnistuneesti korjattu myös amerikkalaisten bokseja. Ja mielellään pirkanmaan alueella...
    Mulla siis Mercury grand marquis 2001. Vaihteiston sisälle on jo aikaisemmin vaihdettu se paine solenoidi ja johtosarja.
     
  7. smgt

    smgt 3rd gear

    Onko cojootin lohkossa vaihteistolle sama pulttijako kuin vicin 4.6 lohkossa?
     
  8. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Vielä vuonna 2023 12-vuotta vanha Crown Victoria ajossa. Yksi viimeisistä NYC taxi Crown Victorioista ja varmaan myös yksi viimeisistä takavetoisista takseista siellä. Luulin että viimeistenkin piti jäädä eläkkeelle 2022 loppuvuodesta mutta niin se vaan nyt videolla näkyy.:odroll: Korimalli jota nähty käytössä jo 4. eri vuosikymmenellä, ei silti yhtä kauan kuin Checkeriä.
     
    kerosiini, Arkkumies ja maverick999 tykkäävät tästä.
  9. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Löytyykö keneltäkään PK-seudulta lainata työkalua, jolla sais 8.8 perästä pyöränlaakerit irrotettua?
     
  10. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Arkkumies tykkää tästä.
  11. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Kiva!
    Täytyy tässä vielä ennen hilujen tilausta kurkkaa mitä kaikkea tilata, mutta laittelen YV:tä kun on ajankohtaista, ellei tilanne muutu.
    (ja saattaisin ehkä lainata samalla liukuvasaraa jos omassa on väärä kierre).
     
  12. smgt

    smgt 3rd gear

    Onko kellään 4.10 tai muuta vähä tiheempää välitystä perässä? Miten auto käyttäytyy ja kuluttaa? Mulla on 80 vauhissa kierroksia joku 1500 ja ei siellä ole vääntöä yhtään tarjolla.
     
  13. Beach

    Beach 2nd gear

    Mulla on vääntö riittänyt 80 nopeudessa. Nätisti menee mäet ylös. Ja tarvittaessa saa pienemmät välitykset käyttöön kaasupolkimella.

    Perävälitys vaikuttaa paikaltaan lähtemiseen ja polttoaineen kulutukseen.
     
  14. smgt

    smgt 3rd gear

    Mikä välitys sulla Beach on? Mulla on kait 3. 27 tai 3.55.

    Kainuussa on jyrkkiä mäkiä
     
  15. Beach

    Beach 2nd gear

    En kyllä jaksa muistaa mikä se välitys on. Mutta aika maltilliset kierrokset koneessa on kyllä matka-ajossa.
     
  16. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Siellä on perämurikassa tällanen lätkä jonkun pultinkannan alla. Alareunan vasen nummero kertoo välityksen jolla lähtenyt tehtaalta.

    [​IMG]
     
    maverick999 tykkää tästä.
  17. Beach

    Beach 2nd gear

    Joo ton lätkän mukaan olen välityksen tarkastanut vuosia sitten, ja siksi en jaksa muistaa.
     
  18. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Huoh...
    Tuli jokunen viikko sit perään vaihdettua uudet laakerit ja akselitiivisteet, uudet tiivisteet tuli hieman eri kohtiin kuin vanhat (alkuperäiset vuotamattomat), joten hinkkasin vetarit hienolla karhunkielellä silosiksi.
    Onkohan 50km ajettu remontin jälkeen ja nyt molemmat jarrurummut aivan litimärät peräöljystä, toinen pyöränkaarikin ruostesuojattu öljyllä... :mad::mad:
    Uudet stefat meni ohjeiden mukaan rasvattuina, en kolhinu niitä asentaessa ja suoraan näytti menneen.

    Pitäisköhän seuraavaks lätkiä rasvatut laakerit öljyssä uivien sijaan vai pakkoko se on laittaa vetarit ja muut hilut kaikki uusiks. Persaukiselle on kaikki kallista...
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. Unity MotorSportsilla on uusi projekti:

     
  20. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Tarvittisin kanttimallin sivuikkunan karmiin kiinnittyvän ikkunan ohjurin, semmoisen pienen u-mallisen metallilirpakkeen.

    Kai jollain olisi varaosa-autoa tai ladon päädyssä mätänevää piilojamesia josta semmoisen mulle voisi kerätä?

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!