Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Hyvin ehtii kesäksi liikenteeseen. :)
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Olisko ideaa, miksei jaloille enää tule lämmintä? Tuulilasille ja raitisilmasuuttimista tulee hyvin ja niitten ohjaus toimii. Mutta kun kääntää ohjauksen lattialle, niin eipä tule enää juuri mitään. Olisko juurikin tuo "blend door", mikä siellä temppuilee?
     
  3. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Melkein pakko olla. Suuttimien ohjauksesta en tiedä varmaks, mutta uskosin että samanlainen aktuaattori on siinäkin, kuin kuuma-kylmä ovessa. Joko se jumittaa tai moottori ei liiku kunnolla.

    Se on vaan hankalas paikkaa. Town Carista korjasin ton kuuma-kylmä läpän ja onnistu kojelautaa irrottamatta mutta aika soveltamista se on.

    "Mode Door actuator" haulla löytyy kuvia ja sinne kait pitäis mahtua käsi, niin tunnustelee liikkuuko se akseli. Ton "oven" materiiali on tosi huono laatuisa, se murenee ihan käsiin ja sen takia ne hajoo.
     
  4. karivanner

    karivanner 2nd gear

  5. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Nyt on vihdoin (neljä kuukautta kesti kontti saapua...) auto noudettavissa, jos joku haluaa tietää rahtikuluja niin niitä on tuossa:

    -Auton hinta jenkeissä 1500 USD
    -Ostokulut (auto ajettiin NJ-Boston ja myöhemmin NJ satamaan.
    Ei rekisteröity enää omiin nimiin jenkeissä) 400 USD
    -Rahti Usa-Suomi 1650 USD
    -Purkukulut suomessa 150 €
    -satamamaksu 110 €
    -Huolintakulut 100 €
    -tulliterminaalimaksu 25 €
    -sähköinen tullaus 10 €
    -Tulli ja alv 1112 €
    -kontin pesukulut (öljyä valunut) 80 €

    Eli tähän asti auto on tullut maksamaan noin 4850,- euroa. Tästä puuttuu vielä autosta myöhemmin lankeava autovero. Ei ihme että autot on suomessa kalliita!

    Kirjoittelen tuonne lisää sitä mukaa kun projekti etenee http://crownvicp71.blogspot.fi/
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Tässä vuosimallissa on onneksi keltaiset takavilkut valmiiksi. Etuvilkkuihin pieni muutos, sumuvalo taakse ja leimalle. :)
     
  7. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Jotain positiivista :)
     
  8. karivanner

    karivanner 2nd gear

  9. Muki

    Muki Gearhead

    Voih, Crown Victoria.

    Joskus oli pitkä työmatka Los Angelesiin ja San Diegoon. Hertziltä tietty Crown. No sitten palasin Suomeen, ja odotin että oli hieman likviditeettiä. Sitä tuli aikanaan Mercury Grand Marquisin edestä. Sama autohan se. Sitten meni aikaa, ja olin sangen tyytyväinen. Sitten meni vielä hieman lisää aikaa, ja oli pakko myydä. Meni onneksi "lähelle", hyvälle kaverille.

    Jos tästä vielä auton hankkii, niin Crown on kyllä etusijalla. Tai Town Car tai Grand Marquis. On ne vaan autoja. Niissä on ihmisen hyvä olla. Jos kuuntelee klassista musiikkia, pärjäilee hyvin. On ihmiskunta jotain saanut aikaan, eikä ollenkaan huonoa.
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ja nyt Muki ilman autoa, ei edes foordia. Helppohan täällä on dösällä kulkea. Toista oli kun asuit Vihdissä metsässä. Bussi kävi vain kerran viikossa.
     
  11. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Öhöm, nyt on pakko korjata sen verran, ettei Karkkila ainakaan vielä ole metsä Vihdissä... :soosoo: :rotfl:
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Öhöm! Ennen Karkkilaa asui Vihdissä tai olla Odilampi. Tuli käytyä katsomassa Mukin Mopareita ja siellä tosiaan kävi bussi kerran viikossa mikä ajoi Vihdin keskustaan, odotti siellä tunnin ja ajoi takaisin.
     
  13. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Ups :oops: tuota en tiennytkään, tai ainakaan muistanut jos joskus on ollut juttua. Mun moka ja nyt takaisin Ford-aiheen pariin :rotfl:
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Juu takas aiheeseen. Karkkilassakin kyläilemässä käytiin. Pihassa tuoreehko Mopar työmatkakulkineena. Tallissa muskeli GM. Sitten ilmesty pihaan 80 luvun Ford pick up kuutosella ja siitä se ajatus sitten lähti..
     
  15. KajS

    KajS Gearhead

    Vielä slight ootee. Oliko tuo 80 luvun Ford pick up kuutosella sellainen 300 cid + 5 vaihteinen manuaali (jotain takavalovikaa...)? Se meni sitten myyntiin kun Muki koki nykyautoherätyksen...Oisin halunnut tuon pikkiksen, mutta samoihin aikoihin koin itse nykyautoherätyksen, panttasin talon ja ostin'05 mondeon, joten viiden pikkiksen rahat oli siinä mondeossa. Mondeo seisoo vielä tuolla pihassa kuten '86 slanttivani. Taitavat olla samanarvoisia.

    Sori ooteetnootee, vanhat muistelee. Takas aiheeseen, mars...Crown Victoria. Monia elokuvia ja sarjoja tulee ihan katottua vain joidenkin naisnäyttelijöiden ja Crown Victorian/Town Carin vuoksi.
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tais olla sama pick up. Ettei olis ot, oon ihmetelly kun Mukia ei pariin vuoteen kuulunu eikä näkyny. Viimeks pari kolme vuotta sitten viimeks näin Vantaan cruisingissa juuri takas tänne muuttaneena ja alla oli tämän otsikon auto mihin Muki oli erittäin tyytyväinen.
     
  17. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Tuolla Helsinki-Tampere motarilla oli serkku bongannut Florida State Crown Vic poliisiauton. Ilmeisesti sellainenkin sitten täällä liikkuu... Onko kukaan nähnyt tai jopa omistaa sen...?
     
  18. karivanner

    karivanner 2nd gear

  19. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    Hui hei, herätetäään tämä topikki taas.

    Minulla vaihtui työpaikka ja pääsin eroon siitä alitehoisesta manuaalivaihteisesta ahtaasta anjovispurkki työsuhdeautosta!
    Eli pitäisi ostaa auto, ja olen vähän miettinnyt Crown Victoria tai Grand Marquis tai Town Car.

    Millainen saatavuus on varaosille ja mitenköhän moni paikka näitä huoltaa?
    Muuten taitavat olla suhtellisen kestäviä laitteita. Ja kulutus ei taida lähteä vielä aivan lapasesta.

    Millaista kokemusta näistä löytyy?
     
  20. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Onnittelut anjovispurkittomuudesta!
    Itse olen reilu vuoden hoitanut ajosuoritteet TownCarilla. Ei nuo vilkuttomat sosiaalidemokraatitkaan vituta ollenkaan niin pahasti kuin jossain vaginistin säästöpossussa ikkunat sumussa "järkiautoillessa".
    Kyyti on pehmeän äänetöntä,mukavuuspainotteinen jousitus saa unohtamaan että ajellaan suomalaisilla teillä.
    Osat halpoja (Rockauto),huolto onnistuu perusautokorjaamolla,jos vain haluavat. Meillä asian hoitaa vaikkapa Detroitista Itään-niminen paja.
    Kulutus ollut lähempänä kymppiä kuin kahta;keskimäärin.
    Eipä voi kuin suositella,kai näiden suunnittelussa otettu jonkunmoinen ammattiautoilukin huomioon,nimittäin helppo oli vaihtaa tulpat,ym. vakiohuoltokohteet.
     

Kerro tästä muillekin!