Ford Custom 500 1964 *** AYL-60

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Fordhomo, 22.8.2003.

  1. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Kaikkien lauluautojen juoppo eno ja kiertopalkintojen kruunaamaton keisari on jälleen tänään palannut kilpiin ja tien päälle. Pari vuotta kestänyt seisonta ja lepäily on ohi ja fiilikset jälleen itä-autoajeluiden jälkeen aika ylhäällä.

    Mulla on auton historia aika hyvin tiedossa, kiitos Ford Freakien, mutta pari vuotta uupuu ennen Keravalle paluuta. Asiasta ja autosta jotain tietäviä historian osalta (=omistajaketju), voi lähettää mulle yksityisviestillä, niin voi käyttää oikeita nimiä :grin:

    Jos jollain on jotain hyviä juttuja ja muistoja ko. autosta niin kirjoitelkaa ihan julgeesti.

    _________________
    Piika on ihminen ja Ford on auto

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Fordhomo 2003-08-22 16:18 ]</font>
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Asiaa!
     
  3. cstm

    cstm 1st gear

    Komee hoppa sulla mulla on samanlainen Ford (AML-72) mikä on kuulemma ollu laulukäytössä ennen, jonkun verran historiaa tiedossa. 460cid tekniikka lähtee remonttiin ja ehkä pientä piristystäkin odotettavissa. Ens kesä ajellaan 390 "pikku moottorilla"
     
  4. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Mulla on jotain hämäriä mielikuvia, että olen jo kauan sitten törmännyt jossain tuohon sun autoon (AML-72). Kun vuonna -88 ostin ekan jenkkini, joka muuten oli myös Ford Custom 500 -64 (UUH-867), kartoitin aika laajastikin silloin vielä kilvissä olevia '64 Ford Customeita. Mikäli oikein muistan ehdin silloin bongaamaan livenä 11 kpl kilvissä ollutta yksilöä...

    P.S Olethan bonganut jo tämän
    http://www.usacarclub.net/nostalgia/mai ... A_1963.jpg
    Mainoksen autohan on -64 (kuten mainoksessakin lukee), ihmettelen mistä kerhon pojat ovat saaneet päähänsä että tämä olisi '63. Lähetin asiasta oikaisu meilinkin joa ajt sitten, mutta eipä näytä tuottaneen tulosta.
     
  5. bbford

    bbford Gearhead

    Pidä hauskaa peltisarjojen teon kanssa....:smile:
     
  6. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Huomasitteko 64 Customin mainoksessa on lokasuojien päällä ns.tähtäimet mitä ei ollu kuin Galaxiessa.
     
  8. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    näin off topic mutta minulta löytyisi tuo samainen mainos lappu jos jota kuta kiinnostaa(ei rypistelty..) tai jos usacarclub haluaisi ehjemmän kuvan..
     
  9. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Olethan lukenut vuoden 2002 rock´n´roll-vuosikirjan? Vai oletkohan peräti fordjutun kirjoittaja??? :-o
     
  10. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    En oo itte kirjottaja, vaan se kaveri jolle se siinä kirjassa päätyi ja jolla se yhä on... toistaiseksi, sillä ton biilin kohtalohan on kiertää, eikä jäädä yhden miehen "leluksi" :grin:
     
  11. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Ja kuin vastauksena edelliseen, AYLi lähti toissa päivänä uuteen kotiin. Pankissa kasa rahaa, mutta haikea mieli... no, onhan tota Fordiumia tuossa parkkipaikalla odottamassa suomalais-ugrilaista piharemonttia :grin:
     
  12. sami

    sami Gearhead

    Ja jotkut jaksaa vielä olla huolissaan jostain osien vaihto prossista. :wink:
    Äylissähän niitä ei ole laisinkaan.

    hyvä että rottelo sai uuden kodin taas ja pitkällisen väsytys taistelun jälkeen on yksi entinen letukka mies lisää fordien pauloissa. :smile:

    _________________
    *Ford Galaxie 500 XL Fastback-64*

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: sami 2003-10-08 23:24 ]</font>
     
  13. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Jaaha, Äyli taitaa vaan jatkaa matkaa. Jollei ap ilkeä kertoa minne kiesi meni, niin uusi omistaja voisi kehdatessaan tuoda ittensä julki täällä... Perkele, siitä autosta täytyis tehdä leffa... legedaarisempi kuin 10 Christineä :lol:

    Ja jos uusi omistaja haluaa välttämättä mustan maskin Äyliin, ei kannata maalata siinä nyt kiinni olevaa. Multa löytyy Äylin oma maski mustaksi maalattuna varastosta...
     
  14. sami

    sami Gearhead

    Hyvinkäällehän se tietty. taitaa olla kohta 1/3 suomen -64:sta hyvinkäällä.
     
  15. julli

    julli 1st gear

    Kellähän olis myydä peltiosia tai vaikka koko raato??? Kohta puolivuotta oon metästäny enemmän jä vähemmän aktiivisesti vaan ei taho löytyä mitn..autoni on siis galaxie 500 vm. -64
     
  16. hotit

    hotit Gearhead

    ayl

    Mulla on edelleen tallessa AYL- takapuskuri- tai se mitä siitä jäi jäljelle Keravavuosien jälkeen 80-luvulla. Oliko se jokin taksi, joka raappasi toisen kulman pois, vai mitä- en muista. ostin tuon puskurin jonkin jäähallin cruisingissa käydyn keskustelun jälkeen. Muuta en kyllä enää muista. Samoin kuin mulla on takapuskurin raudat mallia 64. Näistä voisin myös luopua, jos joku osien tarvitsija löytyy.

    Mulle tuli aikanaan Uudestakaupungista muuan ylimääräinen runko, jolla on aivan erityinen suhde AYL:n. Tarvitsin runkoa toisaalla...
     
  17. cstm

    cstm 1st gear

    Noniin nyt oilis meikäläisen -64 customi taas hengissä tarvis vaan käyttää se konttorilla ja kovaa ajoo vaan, mukavasti toi islohko sitä vie (460+C6). tossa ois juhannuksen jälkeen tarkotus vuokrata räyskälän kenttä ja ottaa mittalaitteet mukaan ja kattoon miten se oikein kulkee laitetaan tänne sitten infoo jos se nyt onnistuu edes
     
  18. xp

    xp Gearhead

    80-luvulla oli jossain lehdessä (Slow Down tai Primer?) juttu korinvaihdosta 4D:stä 4D:ksi. Eli varmaan tämä auto.
     
  19. cstm

    cstm 1st gear

  20. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Sama kiesi :wink:
     

Kerro tästä muillekin!