Ford Explorer kokemuksia, tietoa, tyyppivikoja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja RPOP, 5.8.2005.

  1. RPOP

    RPOP 1st gear

    Onko noissa uudemmissa (1996) tiettyjä paikkoja mitä kannattaa tarkistaa Saksassa, jos meinaa sieltä tuoda? Onko koneessa (4.0l) tyyppivikoja? Entäs automaatissa? Perässä? Koko autossa?

    Mitään kokemuksia? Hyviä ja huonoja puolia?
     
  2. vikke

    vikke 3rd gear

    Kohta vuodenpäivät olen -97 mallisella ajellut. Ja tyytyväinen olen ollut :wink:
    Kaksi kertaa on tyhjäkäynti mystisesti kadonnut, mut se on palautunut reippaalla kaasun polkaisulla. Siinä kaikki mitä on nikotellu toistaisesti...
    Jos auton meinaa tuoda esim. saksasta, kannattas kysellä sieltä muutamat ylimääräiset vanteet mukaan. Tuntuu olevan mahdoton löytää täältä, kun ovat: -12 inset eli sisäänpäin vetävät. :cry:
     
  3. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  4. som_moro

    som_moro 1st gear

    Omaan -94 malliseen olen ollut tosi tyytyväinen, ei oo käyntiongelmia eikä muitakaan vikoja. 8)
    Lohkolämppäri kyllä pitäis asentaa näille Suomen keleille!!
    :lol: :lol:
     
  5. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Käytössäni oli 1999 Explorer manuaali lootalla ja valitettavasti täytyy todeta että karmea traktori. Todennäköiseti automaatilla käyttäjä ystävällisempi. Mutta mäkilähdöt jäykällä kytkimellä ruuhkissa aiheutaa vieläkin painajaisia. Ja olihan siita kattokin (tolpat) irronut hitsauksista että tuulilasi ei pysynyt paikoillaan ja ehjänä. Tuohon oli kyllä osa syynä Ecuadorin huonot tiet Andeilla.
     
  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    kohta on sitten kokemuksia enemmän... :wink:
     
  7. 77s10

    77s10 3rd gear

    Mulla on ollu puolisen vuotta -97 4,0l automaatilla ja 70 000km mittarissa. Hyvin on toiminu tähän asti. 17" vanteetkin löysin ekasta kaupasta, eikä maksanu ku 300e. Kulutus on kyllä aika kova kaupungissa.
     
  8. som_moro

    som_moro 1st gear

    Josko joillain olis lisää kokemuksia noista vanhemman korisista Explorereista esim. -93 - -95 mallisista! :-?
    Laittakaa julki vaan, olis mukavaa saada tietoo ja muitakin hyödyllisiä vinkkejä näistä USA Ford SUVeista/maastureista! :lol: :lol:

    Itse oon ajellu puoli vuotta -94 mallin Explorerilla eikä mitään mainittavaa ole vieläkään ollut!! 8) 8)
     
  9. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Kyllä mullekin saa kokemuksia nolista kertoa.
    Kaikkea mahdollista ja osin mahdotontakin..
     
  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    No me ollaan nyt sitten lähes 10 000 mailia ajeltu ysikuutosella. Eipä ole oikein mitään suurta ollut. Jaa, CD-boxi ei toimi... Perä noissa näyttää vähän roikkuvan, meillä ei tosin ole sitäkään murhetta, reilut 130 tuhatta ajettu nyt. Vähän laiska tuo 4.0 täydellä kuormalla, väännön puutetta, pientä sivutuuliherkkyyttäkin jne. Meillä toimii automaattilaatkko hyvin mutta niitäkin on kuulemma paukkunut. Ennen kun tuo ostettiin, käytiin koeajamassa yksi yksilö jossa ei ollut lainkaan tyhjäkäyntiä, tiedä sitten mikä oli vikana.

    Harmi vaan että verojen takia ei oikein kannata tuoda Suomeen tätä meidän Tutkimusmatkailijaa.

    [​IMG]
     
  11. TJ1

    TJ1 1st gear

    Tere

    Tuli sit viime viikolla hankittua kanssa 95 explorer... yksi vika joka haittaa ajoa on löytynyt: Lähtiessäni liikkeelle tuntuu kuin ajonesto menisi päälle ja sammuttaa koneen... vika sattuu noin 1 kymmentä käynnisttystä kohden??? onko muilla samanlaisia vikoja ja missähän tätä FORDiä kannattaa huollattaa etelä-suomessa??? Kiitos Etukäteen
     
  12. ESE

    ESE 1st gear

    niin millanen kulutus mahtaa olla tossa nelilitrasessa automaatissa, manuaalia en kyllä huoli, perheessä nyt menossa kolmas tomaatti ja ollaan oltu tyytyväisiä :lol:

    ja laittakaa vaan niitä kokemuksia lisää :p
     
  13. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    http://kuvablogi.com/blog/11080/6/

    yksi tuollainen tullu omistettua.. matkassa pääsi 11L 31" renkailla. kaupungissa ~15... oikean etuvetarin kytkevä siirtohaarukka vähän temppuili ja rutisi välillä, sähköllä toimiva... ja startin solenoidin johot joskus temppuili ku ei koskettanu... ovien valokytkimet jäi joskus "auki" jossain nurkassa kun sisävalot jäi palamaan ja mittarissa samoin valo että ovet auki... tuli ruuvattua akunkenkä irti inttiaikoina ettei akkua tyhjennä, ruostesuojaus noissa on mitä on että alusta kannattaa käydä hyvin läpi että kestää suomentalvia kummemmin hapertumatta.

    kannattaa ehottomasti hommata 97uudempi sillä 207hp sohc koneella 8) mulla tuo oli sillä 160hp työntötanko venttiili koneella. kerkeää silläki mutta eikä tuo 160hp/220nm paljoa 4.0 v6 oo...
     
  14. ESE

    ESE 1st gear

    oliko mitään erikoisia vikoja? mites näissä exploreissa kansipahveja mennyt? latikoiden kanssa ongelmia?
     
  15. Pekk@

    Pekk@ 1st gear

    Onko tuossa 4,0 litraisessa koneessa jakopää ketjuilla vai hihnalla?
    Olisi tuollainen -97 mallinen kiikarissa. Kehukaa tai haukkukaa, niin tietää pääseekö ooppelista eroon :lol: vai pitääkö sen vielä.
    Siistin näköinen peli olisi kyllä. Onkohan isompia remppoja tulossa lähiaikoina, kun on karvan yli 100 tuhatta mailia mittarissa? Auto on ilmeisemmin ollut kaupunkiajossa.
    Mitään tyyppivikaa ei ilmeisesti ole tiedossa? En ole ainakaan intternetistä löytänyt :p
     
  16. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  17. tha022

    tha022 Gearhead

    Mulla on -92 ja kohta 300tkm mittaris, nyt on ruvennut öljy maistumaan.
    noin 1l/1000km.
    Jakolaatikon siirtäjä on kuulemma aika arka paikka. 168€ uspartsilta meni jo yksi.
    Muuten kilsoihin ja ikäänsä nähdä hyvä vehje on ollut.

    Jaa, niin, loikkari vaihde on vain 3 lamellilla joten ei suositella veto käytössä. Mä oon kiskonut trailerin ja kilpurin, yht. 2000kg, D:llä ja ei mitään ongelmia lootas.
    Kulutus on ollut 19l/100km kisa reissuis ja normi ajossa 15l/100km.
     
  18. vicky-54

    vicky-54 Gearhead

    Termos!
    Itelläni ollut vm. 2000 vuoden päivät ja 20tkm takana. On 4.0 ja soch kone, laatikko 4v + OD autom ja 4-veto. Oon ostokseen tosi tyytyväinen ja tuo auto on mielestäni tosi hyvä ja monipuolinen, oikeastaan hauska peli. Tehdas "lupaa" 0-60 mph, 8,1 sek( V8:lla 8,3 sek) eli lähtee aika hyvin ihan oikeestikin. On vedetty trailereita ja ratsatuskentän lanaa kesällä ja talvella, vielä ei olla kiinni jääty. Matka-ajossa cruisella vie tasan 10 litraa, sekavalla ajolla 13,5 ja sitten hevostrailerilla(ei OD päällä) hörppii 18 litraa.
    Tulppien vaihto kesti 3 tuntia, oli orggis tulpat ja hatut aikalailla pinttyneet kiinni. Kuskinpuolelle helppo vaihtaa(lue on tilaa), mutta sitten kartturin puoli on eri juttu. Takimmaisen tulpan sain vaihdettua vasemman etupyörän poiston jälkeen jolloin pääsin pyöräkotelon kautta tulppaan käsiksi alakautta, keskimmäinen tulppakin on "tiukka" vaihtaa koska ilmastointikamat on tiellä, tilaa on niukalti. Onneksi ei tarvi vaihtaa tulppia kun 100tkm välein. Kaasupoljin joskus "takertuu" lepoasentoon, tästä pääsee nopealla ja pienellä jalanpolkaisulla(hox P-asento).
    1. katsastuksen jälkeen auton ratti "väpätti" siihen malliin että oli kynnet lähtee, sitä ihmeteltiin isommallakin porukalla ja "vika" selvesi sillä että auto käyntiin ja käänneltiin rattia laidasta laitaan, "vika" häipyi. Tultiin siihen tulokseen että ohjaustehostin systeemiin oli mennyt ilmaa tai jottain. Uusinta katsastuksen jälkeen sama homma, ja vika lähti samanlailla. Kone pitää olla varmaankin käynnissä kun katsastusinssi eturenkaita kääntelee, tämä selviää sitten ensi kesänä. Vai onko jollakin tietoa tästä?
    Mutta kaikin puoli hyvä peli ja vaimokin tykkää ajella, helppo ja ketterä auto käsitellä.
     
  19. joekopo

    joekopo 3rd gear

    terve!
    itellä ollut kohta vuoden vm.96 explorer samanvärinen kuin chevy53 kuvassa.
    vaihdoin myös opelin tähän.
    täytyy sanoo että on paras auto mitä mulla on ikinä ollu ja niitä on ollu suht monta.
    miinuksena ainoastaan kulutus joka pyörii 13-18 ltr/100km.

    tyyppivikoja on ainakin keskuslukitus/hälytin ja jakolaatikko.
    molemmat suht helppoja korjata.
    jakolaatikkoon saa jenkkilästä edullisesti osat (omaan just vaihdoin sisuskalut)
    explorerforum.comista löytyy kaikki tarvittava tieto.
     

Kerro tästä muillekin!