Ford F-150 ja oikutteleva ruisku 300cid

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja terence hill, 4.2.2013.

  1. terence hill

    terence hill Gearhead

    Onko Turun suunnalla ketään joka oikeasti osais tuota korjata??
    Ongelma on ettei enää edes käynnisty!Aikaisemmin toimi niin että kylmänä käymään ja kun lämpes ni sammui.
    Tai jos joltain löytyy imari/kaasaripaketti+virranjakaja ni ostan mielelläni!
    Pitäis vetoauton sentään toimia...
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Saiskoon tuosta mitään koodia ulos??? Äkkiseltään tulee mieleen moottorin lämpötilan anturi...

    Miehekkään kokonen kutvonen :rotfl: (Eikös tuo vielä ollu kutvonen?)
    Vetohommissa omiaan; ei lopu vääntö 8)
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Hei Hurja, vikakoodit eka ja sit ihmettelee tuleeks pensaa, kipunaa... Ei mitään vitun kaasareita, kuntoon se orkkis tekniikka.
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Juuri näin. Mikä vuosimalli?
     
  5. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear


    miulla olis dellorton yksi kurkkunen jouten. manuaali ryypyllä ja automaattisesti muuttuvalla seosruuvilla!
     
  6. turjake

    turjake 3rd gear

    Bensansuodatin, bensapumppu???
    Kannattaa ehdottomasti pitää ruisku.
     
  7. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Kaasarilla ja normijakajalla ajeleepi kymmeniä vuosia ilman suurempia murheita ja on helppo /nopea löytää mahdolliset viat jos niitä yleensä edes tulee.Ihmetelly tätä ruiskutietokoneautojen ylistystä,sillä nehän ne seisoo vikojensa tähden ei vanhan ajan vehkeet.
     
  8. Muki

    Muki Gearhead

    Jos englanti luistaa niin tonne http://www.fordsix.com/forum/viewforum.php?f=2 ja peesaisin kans sitä, että se oma struutta kantsis kuitenkin ensi sijassa saada sykkimään, vaikka onkin näennäisesti matolaatikko. EEC-IV sitä ohjaa, MAP, niitä maffeja oli vissiin vaan jotkut überharvinaiset californiayksilöt vikoina vuosina.

    Muistaakseni se vaihto ruiskusta kaasariksi ei ole ihan niin suoraviivainen kuin voisi ensi hätään veikata, ettei peräti olis kansissa jotain pientä imusrj pulttijakojuttua, enkä sitten tiedä onko tollainen kaasarilla mistään kotoisin (mulla on ollut sekä että noita kolmesatasia).

    Pickupissa oli sellainen inha vika, että jos sen kuumana sammutti, niin eipähän sitten ihan hetkeen lähtenyt käymään. Tämä oli siis kesällä, siitä huolimatta että injector fan toimi eikä nyt oikein koskaan saanut, osannut tai viitsinyt asiaa enempää penkoa. Odottelin vaan ja sitten jatkoin matkaa. Joskus seitsemän-kahdeksan vuotta myöhemmin tuli ostettua sama peli takaisin ja kurvailtua aikansa, mutta tarvitsin automaatin ja vaihdoin autoa taas.
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tietty jos ei ole hajuakaan sähköistä, voi se anturien määrä tuntua jännittävältä ja mahdottomalta asialta korjata.
    Mitä noita kaasareille muutettuja vehkeitä nähnyt, tuskin yksikään on ollut yhtä toimiva kuin oikein toimiva ruisku.
    Jos haluaa pumpata kaasua joka starttauksessa niin antaa mennä, mä itse pidän enemmän orkkis tyylisestä tekniikasta. Vikojen etsiminen voi olla helpompaa, kuin "räpelletyssä", voi ottaa avuksi vaikka tehtaan manuaalin millä niitä voi etsiä.

    Mites tollasesta vessasta saa koodit ulos ja saako mahdollisesti jotain livedataa myös pihalle?
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Simppelit neuvot näyttäis olevan.. Kiits powerstroke.
    Saako läppäriin jotain testikaapelia tms hommattua edullisesti? Ja onko moiseen mitään ohjelmaa millä tutkailla sitä?


    Hurja, millos mennään tutkimaan vjoorttias??
     
  12. sbf

    sbf Gearhead

    eec-iv on mun mielestä yksi luotettavimpia vanhoja moottorinohjauksia.
    Yleisin vika on rikkinäinen sytytysyksikkö.Sellainen pitkulainen vähän stidiaskia isompi palikka joka löytyy yleensä virranjakajan kyljestä tai sisälokasuojan päältä.Ja yleensä joku motonetin tiskiltä löytyvä sierran/scorpion/escortin osa käy myös jenkkimalliin kun pyytää mallin kanssa kaikki versiot näytille.
     
  13. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Ei kai toi kaasun pumppaaminen niin vaikeeta pitäs olla :eek: .Kyllä ruiskuautotkin kuntoon on aina saatu,mutta suhteessa enempi niissä on kyllä käyntihäiriöitä ym. ongelmia kuin vanhan ajan vehkeissä.Ja toi anturien ym. härpäkkeiden hinnoittelu aika syvältä Suomessa monessa merkissä.Just tuossa yhtä LTD Voortia korjailtiin,pelkkä Map-anturi Us-Partsissa 111 euroa,180 eurolla sai Ameriikasta pussillisen antureita ym. palikoita.Tosin joutuhan niitä viikon oottelemaan ja sekin on ajoajasta pois.Ompahan jemmassa taas seuraavaa käyntihäiriötä odotellessa :rotfl:.
     
  14. terence hill

    terence hill Gearhead

    Auto on -86.Nyt häiritsee työt pahasti harrastamista ettei ole kerinny tutkimaan vikaa ja autokin on 60kilsan päässä kotoa...
    Mihis Mikkis haluat et tuon tän???
     
  15. terence hill

    terence hill Gearhead

    Nonii,nyt pääsin tutkimaan alustavasti:
    Bensaa tulee mutta ei tule kipinää tulpasta!Miten niitä vikakoodeja saadaan ulos vai miten edetään?
     
  16. sisuli

    sisuli 1st gear

    veikkaisin pip-sensoria, omien kokemuksien perusteella oireet juuri samat.
    elikkä se kalu joka korvaa kärjet siellä jakajan pohjalla, hall effect nimellä tuo myös tunnetaan, ei anatanut mun tapauksessa vikakoodia mutta vaihtamalla sen viat hävis.
    Sytytysmoduuli joka -86 on jakajan kyljessä kuolee yleensä laakista, eikä kitumalla, eikä vikakoodi paljastanut tuotakaan vikaa.
    Tuolta löytyy kaikki tarvittava tieto
    http://www.fullsizebronco.com/forum/index.php
     
  17. [Vee8]

    [Vee8] 3rd gear

    Hyvin suurella todennäköisyydellä jakajan kyljessä asuva syttymoduli, oireet täsmää omiin kokemuksiin.
    Ja se tosiaan mulla kuoli kitumalla molemmissa autoissa missä tuo tuli eteen, juuri kuvatusti, kylmän käyntiin ja toimii mutta jos sammuttaa niin ei mihinkään ennenkun jäähty. Sitten lopulta ei enää lähteny ollenkaan ennen uuden modulin vaihtoa.
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Hei vee8, tuo sun colony projektisivu ei ainakaan mulla aukea, ja siitä olis kiintoisaa kuulla/nähdä lisää. Oma aihe tai sitten laittaa johki muuhun?
     
  19. terence hill

    terence hill Gearhead

    No nii,nyt on vaihdettu sytytysmoduuli ja kolme muuta anturaa: EI toimi vieläkään! Ei edes lupaa.Bensa haisee edelleen mutta kipuna puuttuu
     
  20. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tuleeko puolalle plussaa edes?
     

Kerro tästä muillekin!