Ford F-150 kuolee välillä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Aulis Hämeenkorpi, 26.6.2020.

  1. Olen tässä tuskaillut hyvin harvoin tapahtuvaa Ford pick up moottorin "kuolemaa". Tänävuonna tehnyt sen kaksi kertaa. Ekakerralla hiljeni Jaakkolan Hannun firman pihalle Virroille Toukokuussa. Tiesin että Autossa alkuperäinen akku (2007 F-150 Roush RC500). Ihmettelyn, vaihteiden ja virtalukon eestaas kääntelyn + apuvirran jälkeen saatiin auto tulille. Seuraavana päivänä ajoin Akku Anialle ja panetin uuden Exide kuiva-akun. Sen jälkeen on toiminut hyvin, tosin autoa ei ihan joka päivä tarvi vaikka on juuri nyt ainoa käyttöautoni. Tänään Kauhavalla auto kuoli taas Johnny Oksan varikkopilttuun edessä. Ei mitään toimintaa vaikka kuinka kävi vaihteet läpi, virrat pois, päälle ja muut ees taas runkkaamiset. Akku on täys, navat ja kytkennät pitäs olla OK....

    Onko näissä jotain muuta tyyppivikaa kuin se että on voorti?
    Tietokone, virtalukko,...?

    Auto toimii hienosti ja on paras (hiljaisin, tehokkain, käytännöllisin, paras ajaa, hyväkyytisin,...) käyttöauto mitä minulla on koskaan ollut, mutta tämmöselle ei tee mitään tuolla tienpäällä, ainakaan minun tietämykselläni ko laitteista.

    Silloin kun tekee tuon kuoleman eli ei starttaa, palaa moottorin vikavalo. Muuten se ei pala ja ei ole vikakoodeja jonossa kun on testeriä käytetty paikoillaan.

    Aulis
     
  2. Sen olen huomannut että jos olen avannut keskuslukon, mennyt sisälle vaikka apukuskin ovesta ja kurkottaut auton tulille, on saattanut mennä ajonesto päälle. Sen on saanut helposti pois kun on mennyt kuskin paikalle, pannut virran päälle ja painanut jarrua, käynyt vaihteet läpi valitsimesta ja sen jälkeen startannut tulille. Näin on joskus käynyt, tosin siinä on voinut olla ennemmin mm. tuplapainalluksia ovien lukkojen avaukseen tms. tms.
     
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Olisko mahollista et avain ois sippaamassa? Et ajonesto ei aina tunnistais avainta?
     
  4. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Sanooko se mitään startatessa? Jos keskuslukko toimii avaimessa niin luulisi patterikin olevan ehjä. Voi myös neutraali safety switch vittuilla.
     
  5. Tuo avain voipi tosiiaan olla vikana. On vain yksi avain ja yksi keskuslukko "mötikkä". Ei sano mitään startatessa, silloin kun menee tuohon tilaan. Yleensä sillä alkanut toimimaan, jos on pannut virran päälle, kahlannut vaihteet läpi ja sitten startannut kun kepakko taas P asennossa.
     
  6. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Ettei se neutraali safety switch nyt kiusaa jos keppiä pitää vemputtaa...
     
  7. Mahdollista on. Nyt on ainakin kaksi asiaa, jotka pitää tarkistaa. Jokatapauksessa pitää toinenkin avain ostaa, joten siitä lähdetään ja neutral switch pitää katsoa. Autokorjarit vain sanoneet että jos menee ajonesto päälle, vaihteet pitäisi koluta läpi ja sitten kokeilla startata uudestaan.
     
  8. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Kaikki autot minkä kanssa minä olen ollut tekemisissä, niin kaukosäätö ei liity ajonestoon, vaikka toiminnot samassa avaimessa ovatkin. Ajonesto on avaimen sisällä oleva siru, joka ei tarvi patteria, vaan se saa kaiken tarvitsemansa virran lukutilanteessa avaimenpesän ympärillä olevalta kelalta induktiivisesti.
     
  9. Kiitos tiedoista kaikille. Näin se menee että ne asiat mitä itse ei ole koskaan opetellut eikä oikein tullut vastaan, on niin outoja että voi sanoa "oon pihalla kuin lumiukko". Monet lukee paljon jenkkipalstoja, tietoa täältä ja omasta kokemuksesta. Tekniikkapalstat aina parhaita.

    Avain pitää teettää ja kai tuommonen kaukosäätö "mötikkäkin" pitää tilata toinen varalle.
    Joka kerta kun amerikasta tullut näitä n. 10v vanhoja autoja, niistä puuttuu toinen avain.

    Aulis

    Ostin talvella summitilta Innovate LM-2 dual lambdasysteemin. En saanut nauhoittamaan, vaikka luin amerikkalaista huonolaatuista A5 kokoista ohjevihkoa ees taas. Soitin Autometerille, joka omistaa innovaten. Pyysivät panemaan sähköpostia ja minä laitoin 4 päivänä sen saman postin jossa kerroin ongelman. Ei vastausta, ei mitään halua heillä ongelman ratkaisuun tai ohjeistamiseen. Sitten onneksi huomasin pienellä painetun tähdellä merkityn alaviitteen "max 4Gb memorycard".... Sitten olikin jo haussa että löydetään joku alle 4gigan kortti....ainakaan sjk niitä ei enää löytynyt. Vanhassa nokia puhelimessa oli 2gb ja 1gb kortit, joten alkoi amerikan "hiteck" lambda toimimaan. Aika historiallista... Onko ne normi +32Gb kortit sitten liian nopeita heidän softalle....en tiedä, mutta näin.
     
  10. skide

    skide Gearhead

    Todennäköisesti käyttää vanhaa FAT16B tiedostonosoitusformaattia jonka maksimi kapasiteetti on 4GB.
     
    Vermilion tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!