Ford F-150 pick up 2007

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Aulis Hämeenkorpi, 28.7.2018.

  1. asperiini

    asperiini Gearhead

    25% oli 2004 mallisen SRT Ramin veroprosentti ja veroa sitten joku 7,5k€
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Olisit ostanu f-250 bensan. Kaverilla 6.2L 2008. 14L/100km ja ei maksuja.. saa olla pehmeät penkit ja vetokykyä riittävästi.

    Itsellä nyt tuo -06 F350 patipyörä diesel ja dieselvero 120 jotain vuosi.
     
  3. Totta, vaihtoehtoja oli paljon ja katselin myös mopareita, letukoita ja 250 sarjan fordeja.
    Tämä vaan jotenkin näytti tyylikkäältä ja eniten "henkilöautomaisimmalta", kun kuitenkin 95% käytöstä on muuta kuin trailerin vetämistä.

    Vero on sitten se mitä määräävät, siihen ei voi paljon vaikuttaa.

    kuva:
    [​IMG]
     
    Muokattu: 31.7.2018
    Powerstroke, billy the kid ja juhamann tykkäävät tästä.
  4. Bay City Bstrd

    Bay City Bstrd 1st gear

    Jos aiot tehdä jakopääremontin, niin ehdottomasti kannattaa vaihtaa samalla öljypumppu, koska vaihtotyöhön kuluu aikaa vain 15-30 minuuttia enemmän jakopään ollessa jo muutenkin auki. Sen voi siis vaihtaa etukautta, irroittamatta öljypohjaa, vaikka korjaamo-ohjeet muuta väittää. Paras ja oikeastaan ainoa vaihtoehto pumpuksi on Melling 340 HV high volume- pumppu.

    Vielä kannattaa huomata, että Fordeissa vakiovarusteena oleva öljynpainemittari ei oikeasti ole varsinainen mittari, vaan hienompi versio öljyvalosta. Siinä missä tavallinen öljyvalo paineen noustessa sammuu, niin tämä viisari heilahtaa asteikolla välittömästi hieman yli puoleenväliin, kun paine ylittää 6 psi. Moottori todellisuudessa tarvitsee öljynpainetta jotain 25-40 psi, jotta nokka-ajoitus toimisi.
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Vielä paremman näköinen kun tuo aiempi musta.
    Ehottomasti oikea valinta jos ei hommat aivan välttämättä vaadi f250. Liikahtaa hyvin jo vakionakin, iso, tilava ja vahva auto olematta mikään kolossiaalinen bensakrematorio niinkuin f250.
     
  6. Toivotaan että toimii. Nokkasetit, ylärattaat, melling Hi-vo pumppu ja tulpat tilasin.
    Pitää vaihdattaa ne Hapen korjaamolla, itsellä ei kyllä niin isoa tallia mihin tuommonen mahtuu ja ei ole kiinnostustakaan, riittää kun nuita hottentotteja ruuvaa ja rakentaa.

    Minä ajattelin kans niin että pitää olla mukava käyttövehjes ihan päivittäisajelussa ja 2vetonen kääntyy hyvin parkkipaikoilla. Jotkut sanoi että ehdottomasti 4veto, mutta mulla ei ole ikinä ollut nelivetoa , joten en ole osannut semmosta halutakaan. Oletan että 4veto syö enemmän.

    Todella siiti sisältä, paan kohta pari kuvaa. Ja tietenkin kiinnostaa kaikki extra ettei oo ihan perus sosiaalidemokraattimalli.

    Valkoinen on sopiva siksi ettei näy kaikki naarmut ja lommot niin helposti. Voi hyvin paikkamaalailla, vähän vesihivasta ja kiilloitella rajat pois eikä näy helposti vaikka ei ois ihan täydellinen.

    A
     
  7. pari kuvaa

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    [​IMG]
     
    Stang_81 tykkää tästä.
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tossa jo näkyy miksi vois alkaa jo unohtaa puheet "työkalusta" ja "hyötyajoneuvosta". No onhan se sitäkin jos niinkseen tulee, mutta ei se siihen jää.

    Nelivedot on noissa semmosia ettei eroa kaksivetoon juurikaan ole kulutuksessa tai muussakaan, koska se deaktivoidaan jakolaatikosta ja napojen tienoilta.
     
  9. Pick up katsastettu ja odotellaan veropäätöstä. Ihmettelin halpaa myyntihintaa, mutta selvisihän syy. Oli vetolevy irti, poikki, rikki. Toissa PE iltana tilasin vetolevyn, kun TO olin ajanut auton kotiin Hämeenlinnasta. Ti aamulla Fedex toi paketin kotiin ja EP autokorjaamolla Repa vaihtoi vetolevyn ja teki koneen ja vaihdelaatikon huollot samalla. Oli keskiosa irti kokonaan n. 5" halkaisija kohdalta.... Oli juuri käytetty laatikko irti ja näytti että ois vaihdettu uusi turbiinikin. Olikohan mehikaanot yrittänyt löytää kolinan aiheuttajaa.... ja normi jenkki remontti eli kuulemma puuttui kaksi ylintä laatikon pulttia. Liian hankalassa paikassa.....

    Trailer kotona, hienosti menee. 12-13l sadalla pick up tyhjänä, 20litraa kärryn kanssa ilma O/D:tä. not bad at all. Möivät väärän koukkuraudan Hämeenlinnan firmassa, pitänee vielä ostaa toinen, jossa on se minimi droppi, niin ei ole kärry "nokallaan".

    a

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Stang_81 ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Komea peli, näyttää hyvin pidetyltä, tuskin on heinäpaaleja kuskattu lavalla...eikä tule heti toista samanlaista vastaan :odcool:

    Varmaan pitää olla se suora malli tohon koukkuun.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Hyvältä näyttää pelit. Heinäpaalit vielä menee mutta kun niillä ajetaan kiveäkin joskus....

    Tuliskohan pallo liian korkealle jos kääntää raudan toisiepäin, eli dropin sijasta liftiä samanverran.
     
  12. DslCat

    DslCat Gearhead

    Hiuno, ja kärryn sait kilpiin?

    Mulla olis minidropilla oleva ihan jouten (2" pallo kiinni vielä kiinni). Voin vaihtaa sen, jos kiinnostaa (Nurmijärvellä). Paa YV, jos kiinnostaa..
     
  13. Mielellään vaihtaisin koukkua. Katsotaan, pitää panna viestiä.

    En ole katsastanut vielä.

    Kärry tuotu Eestiin 2009. Papereiden mukaan kärry ollut 5kk vanha kun Eestin mies ostanut sen Indianasta. Hän toi uuden Dodge Viperin kärryn sisällä Eestiin. Siitä lähtien kärry seissyt samalla paikalla 8vuotta. reilun 6m sisäpituus, 2,45m sisäleveys ja reilun 2m seisontakorkeus. Takaluukun reiän kohdalta jotain hieman yli 1,9m. Ei ole taittu paljon hinata. Amerikassa oli kaveri hinannut 50mailia, täällä tallinnasta pärnuun ja minä nyt pärnusta seinäjoelle. Joku eka omistaja voinut sen 5kk aikana hinata jotain määriä, tiiä sitten. Ei ole yhtään painaumaa eikä kraatia. Maalaan valkoiseksi, juuri hain 3kg epoxy primeriä ja siihen höysteet ja 3litraa akryyliä + höysteet. sama väri kuin Roush pikapissa. Pitänee katon kaareva reuna kiilloittaa, ala listat ja suoran kaaret. Etu ja takapää on rosteria, joten niitä ei tarvi puleerailla.

    Hain tänään höyrypesurin ison kräzzlen lainaan ja pesin 3-4tuntia. Oli tainnut Haulin -firmassa maalarilta unohtua pohjamaali, kun ei ollut akryyli yhtään kiinni, paitsi ovessa on hyvin kiinni, ei irronnut yhtään vaikka kuin yritin. Varmaan maalattu eri aikaan, kun on peruskamaa.

    Tänään tilasin uudet kattoikkunat, molemmat rikki ja takavalot, kun kaikki ledit ei pala, niin tuskin viitisin alkaa niitä korjailemaan, kun eivät mitään valmistajalla varaosana maksa.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. DslCat

    DslCat Gearhead

    ^
    Toihan hieno ilman väriä - "melkein Airstream" :)
    Mitenhän tuo onnistuu suomikilville saadao_O

    Kaveri toi vajaa 10v sitten Virosta veneen mukana jenkkitraikun. Oli Est.kilvissä (Eu) - vaan eihän se Suomi-katsurille kelvannut vaan 23 kohtaisen vikalistan sai. Pahinpina oli vetopään, aisojen ja akseleiden vaihtaminen direktiivinen vaatimalle yhdenmukaisuudelle. Sähköjarrut myrkkyä, tilalle mekaaniset työntöjarrut.
    Noh, se traikku jäi vironkilpiin. Katsastaa vaan piti aina Virossa, muuten kait ihan laillinen vetää Suomessa suomiauton perässä, Eu:ssa kun ollaan..

    Tuollainen 5000/500 LBS mutka, jossa 2" ball 7500LBS valmiina tuli tuon mun F250 4x4 OffRoad 2010 mallin tuliaisena, Aivan liian korkealla oli.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 18.10.2018
  15. mcmies

    mcmies Gearhead

    Näinhän se menee. Amerikanhyväksynnät eivät kelpaa perävaunuissa, eikä jarruja saa edes testaamalla läpi, kun EU-pykälät eivät salli sitä, että sähköjarrun järki onkin autossa eikä kärryssä.

    Tälle asialle tarttis tehdä jotain.
     
  16. Kaksi sähköjarruin leimattua kärryä tiedän suomessa ja kaksi myös tutuillani Ruotsissa.
    On se niin väärin,.... kun toisilla menee paremmin. hahaa.
     
  17. mcmies

    mcmies Gearhead

    Kaikki meistä aina tietävät jonkun, jolla on joku härveli kilvissä...

    Sähköjarrullisia kärryjä kyllä on Suomessakin kilvissä ihan laillisestikin, mutta ne on hyväksytty EU-sääntöjen mukaisesti ja niissä se sähköjarrun järki on siellä kärryssä. Tuossa yksi esimerkki:

    http://www.nosturitarvike.fi/umpiperavaunut.php

    Jenkkikärryt eivät täytä R13 vaatimuksia. Muu olisi vielä kohtuurahalla tehtävissä, mutta jarrut ja kytkentälaitteet tekevät hommasta kannattamatonta.
     
  18. No niin. Näin joulun alla voi pitää jonkinmoista arvauskilpailua. Tänään tuli veropäätös Ford F-150 RC500 pick upistani. Edellä varmaan olen maininnutkin vuosimallin jne, mutta tässä perustietoja:

    Ajettu 285000km
    2007

    Paljonko on autovero? (Henkilöauto)

    Aulis
    Tämä on aito vanhanajan arvauskilpailu, palkinnoksi saa hyvän mielen.
     
  19. rb

    rb Double Gearhead

    ^ Kymppitonnista saat bensarahat takas...
     

Kerro tästä muillekin!