Ford F-250 painot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rabantti, 28.9.2005.

  1. Rabantti

    Rabantti Gearhead

    Tietääköhän kukaan `91 Ford F-250 akseli ja omapainoja?. Pickuppi on varustettu jatko-ohjaamolla (Supercab) 7.3 dieselillä, heavy duty-alustalla
    ja takavedolla. Tarvitsisin tietoja rekisteröintiä varten, kun autosta on revitty se oventolpan tarra pois. Kokonaispainohan taisi olla 8600 lbs: VINkoodi X25. Olisin kovin kiitollinen tiedoista!
     
  2. Rabantti

    Rabantti Gearhead

    Ford F-250

    Onkohan kellään tällaista Fordia?: niin voisi vilkaista rekisteriotetta ja/tai
    tyyppitarraa.
     
  3. ford59

    ford59 1st gear

    pahempi homma toi tarran puuttuminen, paino ja kantavuus vaihtoehtoja on noissa miljoona vaihtoehtoa. (omassa F250 kantavuus 600kg!!! :cry: , kaverilla pitkähyttisessä yli 1400kg!!!! :x . Auto-kivitila tampereelta voisi ehkä auttaa selvittämisessä.
     
  4. Rabantti

    Rabantti Gearhead

    Ford

    Kiitos,

    Onhan tuo Kivitila yksi vaihtari. Kantavuus ja ym vaihtoehtoja on muutama, ei miljoonia. VIN-koodin 5.,6. ja 7. numero merkitsee mallia.
    Esim. minulla on myös 4x4 F-150 1FTEX14N5LKA02056, eli X14 tarkoittaa
    F-150 4x4 Supercab 155 in. akseliväli. Lisäksi on tarran alarivissä paino
    GVWR toinen vasemmalta- eli sama X14 ja painokoodi (numero). Tässä tapauksessa X14 merkitsee painoa 6250 lbs.
    Minun F-250 on koodilla X25, eli kokonaispaino on 8800 lbs ja malli on
    F-250 heavy duty 4x2 Supercab 155 in. akseliväli. F-250 4X2 light duty on koodilla F25, 133 in. akselivälillä 6600 lbs.
    Haen siis tarran toisen rivin tietoja: FRONT GAWR ja REAR GAWR. Samat tiedot lienee rekisteriotteessa. Ja tietenkin kantavuutta. Tuo 1400kg kuulostaa oikealta.
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kantavuus selviää siinä kun autosi ajetaan puntariin ja mitataan omapaino. Noita tarroja saa ainakin amerikan dealereilta ihan vin numeron perusteella. Täälläpäin ovat vaatineet jonkun virallisen dokumentin, mikään toisen käden tieto kaverin autosta ei ole kelvannut.
     
  6. Rabantti

    Rabantti Gearhead

    Ford

    Aivan oikein. tuskin kuulopuheisiin verrattava dokumentti kaverin autosta on hyväksyttävä. Vaan ehkä jos olisi kopio samanlaisen auton rekisteriotteesta. Toisaalta nuo tiedot voisi löytyä AKEn omista tiedoistoista. Tuskin tämä minun autoni on ainoa heavy duty Ford Suomessa. Painotan vielä Vin koodia ja numeroa X25: sehän tämän auton tunnistaa ilman tarraakin. Tarrahan on vain tarra ja voi olla huonosti kiinni, tai joku voi sen vaan repäistä irti jne. Punnitus on ihan jees. Täytyypä kysellä lisää asiantuntijoilta.
     
  7. Rabantti

    Rabantti Gearhead

    Ford

    Niin ja Ford on tuotu Belgiasta. Mutta ei ole belgialaisessakaan rekisterotteessa mainittu painoja!!
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Joo, kyllä varmasti tuon tiedon saisi kaivettua kompuutterilta, ainakin tähän mun astroon tuli samat pulinat (myös peräkärripainot! X&*!!) kun virallisesti tuoduissa on. Tarvittavat tiedot on olemassa kun ei tuo sun laitekaan varmaan ole ainoa laatuaan tässä maassa? Mut jos katsuri ei viitsi tehdä työtään niin se on huonompi homma. Onneks konttoreissa on nykyään valinnan varaa.....
     
  9. Rabantti

    Rabantti Gearhead

    Ford

    Hmm, onkohan tässä minun kärryssä jotain hämärää; kun molempien lokasuojien F-250 merkit oli irroitettu ja tuo tarrakin raavittu pois?. Ikäänkuin olisi haluttu pimittää jotakin. No, voihan se olla aivan sattumaa.
     

Kerro tästä muillekin!