Ford F-250 taka-akselin tunnistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Redneck61, 21.9.2013.

  1. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Mistähän tunnistaa 2002 4x4 F-250:sen taka-akseli tyypin ja minkä öljyn se vaatii. Siinä on jonkinlainen lukko ja välitys 4.10 paikkeilla. Voiko esim. runkonumeron perusteella tietää akselityypit ja välitykset.
     
  2. hla

    hla Gearhead

    Taka-akseli on joko Dana tai Ford 10,5. Ovessa olevassa tarrassa pitäis olla akselikoodi, jos se on tallella. Taka-akselin kopassa pitäis myös olla tarra mistä selviää sen tyyppi. Tälläinen löytyi netistä, tekstissä mainitut kuvat näkyy valitettavasti vaan rekisteröidyille käyttäjille, sen takia ne puuttuu tosta mun lainauksesta:



    If you look on the certification label in the door jamb there is an axle code. The code will give you the ratio and whether is limited slip or not. The front axle is a Dana on all models. The rear axle could be one of 3 options. They look different and have different ID tags on the axles. Refer to the pictures below to identify your axle.


    The following lists the gear ratios on rear axles.
    31 - 3.73 non-limited slip, F-250/Excursion
    C1 - 3.73 limited slip, F-250/Excursion
    32 - 4.10 non-limited slip, F-250
    C2 - 4.10 limited slip, F-250/Excursion
    33 - 4.30 non-limited slip, F-250
    C3 - 4.30 limited slip, F-250/Excursion
    36 - 4.56 non-limited slip, F-250
    C6 - 4.56 limited slip, F-250
    41 - 3.73 non-limited slip, F-350 (single rear wheels)
    D1 - 3.73 limited slip, F-350 (single rear wheels)
    42 - 4.10 non-limited slip, F-350 (single rear wheels)
    D2 - 4.10 limited slip, F-350 (single rear wheels)
    43 - 4.30 non-limited slip, F-350 (single rear wheels)
    D3 - 4.30 limited slip, F-350 (single rear wheels)
    46 - 4.56 non-limited slip, F-350 (single rear wheels)
    D6 - 4.56 limited slip, F-350 (single rear wheels)
    61 - 3.73 non-limited slip, F-350 (dual rear wheels)
    F1 - 3.73 limited slip, F-350 (dual rear wheels)
    62 - 4.10 non-limited slip, F-350 (dual rear wheels)
    F2 - 4.10 limited slip, F-350 (dual rear wheels)
    63 - 4.30 non-limited slip, F-350 (dual rear wheels)
    66 - 4.56 non-limited slip, F-350 (dual rear wheels)
    F6 - 4.56 limited slip, F-350 (dual rear wheels)
    81 - 3.73 non-limited slip, F-350 Chassis Cab, narrow frame (dual rear wheels)
    E1 - 3.73 limited slip, F-350 Chassis Cab, narrow frame (dual rear wheels)
    82 - 4.10 non-limited slip, F-350 Chassis Cab, narrow frame (dual rear wheels)
    E2 - 4.10 limited slip, F-350 Chassis Cab, narrow frame (dual rear wheels)
    83 - 4.30 non-limited slip, F-350 Chassis Cab, narrow frame (dual rear wheels)
    E3 - 4.30 limited slip, F-350 Chassis Cab, narrow frame (dual rear wheels)
    86 - 4.56 non-limited slip, F-350 Chassis Cab, narrow frame (dual rear wheels)
    E6 - 4.56 limited slip, F-350 Chassis Cab, narrow frame (dual rear wheels)
    88 - 4.88 non-limited slip, F-350 Chassis Cab, narrow frame (dual rear wheels)
    EW - 4.88 limited slip, F-350 Chassis Cab, narrow frame (dual rear wheels)
    G3 - 4.30 limited slip, F-450 Chassis Cab
    73 - 4.30 non-limited slip, F-450 Chassis Cab
    78 - 4.88 non-limited slip, F-450 Chassis Cab
    G8 - 4.88 limited slip, F-450 Chassis Cab
    75 - 5.38 non-limited slip, F-450 Chassis Cab
    G5 - 5.38 limited slip, F-450 Chassis Cab
    GW - 4.10 limited slip, F-450 Chassis Cab
    98 - 4.88 non-limited slip, F-550 Chassis Cab
    K8 - 4.88 limited slip, F-550 Chassis Cab
    95 - 5.38 non-limited slip, F-550 Chassis Cab
    K5 - 5.38 limited slip, F-550 Chassis Cab
    KW - 4.10 limited slip, F-550 Chassis Cab
    Dana S135
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kuskin ovenpielessä on tarra missä on akselikoodit. Akselin kannessa on kiinni metallilappu missä tyyppi ja välitys esim L 11 on limited slip 4.11
    Mut eiköhä se ole 10.5" ja 4.11

    Jahas joku ehti vastata, miten lie, koodit oli ainakin 80-90 luvulla jossain määrin vuosimallikohtaisia
     
  4. hla

    hla Gearhead

    Taka-akseli on joko Dana tai Ford 10,5. Ovessa olevassa tarrassa pitäis olla akselikoodi, jos se on tallella. Taka-akselin kopassa pitäis myös olla tarra mistä selviää sen tyyppi. Tälläinen löytyi netistä, tekstissä mainitut kuvat näkyy valitettavasti vaan rekisteröidyille käyttäjille, sen takia ne puuttuu tosta mun lainauksesta:



    If you look on the certification label in the door jamb there is an axle code. The code will give you the ratio and whether is limited slip or not. The front axle is a Dana on all models. The rear axle could be one of 3 options. They look different and have different ID tags on the axles. Refer to the pictures below to identify your axle.


    The following lists the gear ratios on rear axles.
    31 - 3.73 non-limited slip, F-250/Excursion
    C1 - 3.73 limited slip, F-250/Excursion
    32 - 4.10 non-limited slip, F-250
    C2 - 4.10 limited slip, F-250/Excursion
    33 - 4.30 non-limited slip, F-250
    C3 - 4.30 limited slip, F-250/Excursion
    36 - 4.56 non-limited slip, F-250
    C6 - 4.56 limited slip, F-250
    41 - 3.73 non-limited slip, F-350 (single rear wheels)
    D1 - 3.73 limited slip, F-350 (single rear wheels)
    42 - 4.10 non-limited slip, F-350 (single rear wheels)
    D2 - 4.10 limited slip, F-350 (single rear wheels)
    43 - 4.30 non-limited slip, F-350 (single rear wheels)
    D3 - 4.30 limited slip, F-350 (single rear wheels)
    46 - 4.56 non-limited slip, F-350 (single rear wheels)
    D6 - 4.56 limited slip, F-350 (single rear wheels)
    61 - 3.73 non-limited slip, F-350 (dual rear wheels)
    F1 - 3.73 limited slip, F-350 (dual rear wheels)
    62 - 4.10 non-limited slip, F-350 (dual rear wheels)
    F2 - 4.10 limited slip, F-350 (dual rear wheels)
    63 - 4.30 non-limited slip, F-350 (dual rear wheels)
    66 - 4.56 non-limited slip, F-350 (dual rear wheels)
    F6 - 4.56 limited slip, F-350 (dual rear wheels)
    81 - 3.73 non-limited slip, F-350 Chassis Cab, narrow frame (dual rear wheels)
    E1 - 3.73 limited slip, F-350 Chassis Cab, narrow frame (dual rear wheels)
    82 - 4.10 non-limited slip, F-350 Chassis Cab, narrow frame (dual rear wheels)
    E2 - 4.10 limited slip, F-350 Chassis Cab, narrow frame (dual rear wheels)
    83 - 4.30 non-limited slip, F-350 Chassis Cab, narrow frame (dual rear wheels)
    E3 - 4.30 limited slip, F-350 Chassis Cab, narrow frame (dual rear wheels)
    86 - 4.56 non-limited slip, F-350 Chassis Cab, narrow frame (dual rear wheels)
    E6 - 4.56 limited slip, F-350 Chassis Cab, narrow frame (dual rear wheels)
    88 - 4.88 non-limited slip, F-350 Chassis Cab, narrow frame (dual rear wheels)
    EW - 4.88 limited slip, F-350 Chassis Cab, narrow frame (dual rear wheels)
    G3 - 4.30 limited slip, F-450 Chassis Cab
    73 - 4.30 non-limited slip, F-450 Chassis Cab
    78 - 4.88 non-limited slip, F-450 Chassis Cab
    G8 - 4.88 limited slip, F-450 Chassis Cab
    75 - 5.38 non-limited slip, F-450 Chassis Cab
    G5 - 5.38 limited slip, F-450 Chassis Cab
    GW - 4.10 limited slip, F-450 Chassis Cab
    98 - 4.88 non-limited slip, F-550 Chassis Cab
    K8 - 4.88 limited slip, F-550 Chassis Cab
    95 - 5.38 non-limited slip, F-550 Chassis Cab
    K5 - 5.38 limited slip, F-550 Chassis Cab
    KW - 4.10 limited slip, F-550 Chassis Cab
    Dana S135
     
  5. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Kiitos tiedoista, ainut tarra oli ovitolpassa ja siinä oli axle-sanan kodalla ainoastaan C1. Tästä autosta on akselista lähteneet kaikki metallilätkät ja tarrat irti. Ainoat tunnisteet akselissa oli valunum.AG P2ja OM 22 ja akselin alla stanssattu numero 23. Akselin kopat on vaihdettu alumiinisiin ja välitykset on ilmeisesti vaihdettu 4.11 jos tuo C1 meinaa alkuper. välitystä. Jos saisi akseli kuvia niin tietäis ehkä varmuudella akseli tyypin. Ja niin se öljy tyyppi mitä näihin lukkoperiin kannattaa laittaa. Kiitos jo etukäteen.
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Laita ite kuva niin kerrotaan mikä se on :rotfl:
    Nojoo, mutta laitahan googlen kuvahakuun "axle identification" niin kuvia tulee tuutin täydeltä.
    Öljystä en osaa sanoa, mulla ei ole yhtään lukkoperää, tietääkseni.
     
  7. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Kiitos linkistä ! Sieltä löytyi sen verran kuvia että varmistui Ford 10,5 tuumaiseksi. Kyllähän netistä löytyy vaikka mitä kun vaan osaa hakea.Öljy tyypiksi mm. Shell näkyy suosittavan Spirax S 75W-140 ja lisä-ainetta lukolliseen. Olivat muuten mielettömän kallita ainakin nuo Shellin akseliöljyt litrahinnaltaan.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Siihen tosiaan kuuluu 75w-140 mitä ei ihan joka paikasta löydykään ja tuppaa oleen hintavaa. 85w-xx tai -90 loppuset ei kuulemma ollenkaan sovi. Tiedä miksi se on niin ronkeli perä. Kovin montaa litraa siihen ei tosin mene, pari-kolme tms.
     

Kerro tästä muillekin!