Ford F150 ´87-´93 VS. Chevy K1500 ´88-´93

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja bbford, 27.3.2006.

  1. bbford

    bbford Gearhead

    Nooh,kyllä mä chevylläkin voin ajaa,ei mulle siitä näppyjä tule.Pakko kuitenkin myöntää että ford polttelee nyt enemmän,ihan senkin takia että olis vähän erikoisempi kun ei noita täälläpäin ole kovinkaan montaa.
     
  2. rocketman

    rocketman Gearhead

    Noissa asiallisissa fordeissa on tarjonta tosi pientä, nytkin on nettiautossa vain pari manuaalivaihteista (yäk) myynnissä. Sillointällöin näkee myynnissä varsinaisia helmiä, eli SITÄ ford-pikkaria pitäisi vähän odottaa ja etsiä jos hyvän haluaa. Mitenhän noita olisi naapurimaissa tarjolla?
     
  3. Muki

    Muki Gearhead

    1989 F-150 300 EFI / 5-spd 2wd pun / musta mikä mulla oli, on nyt Vihdissä myytävänä. bbford multa lisätietoja tarvittaessa.
     
  4. bbford

    bbford Gearhead

    Muki: Niin on ja hintakin tais vähän pompsahtaa?

    Ei mua manuaali haittaa! Kai..ehkä... kun ei oo päässyt ajamaan niin ei osaa haukkuakaan. :D
     
  5. Muki

    Muki Gearhead

    No hintojen kanssahan on vähän niin, että kun ei halvalla kelvannut, niin...joka tapauksessa siellä se on ja mitä katselin kuvia niin niissä ei näy pickupissa nykyisin olevat Hellan 220 lisäkaukovalot. Siihen on myös vaihdettu uudet ajovaloumpiot. Luulisin että lentokoneiden laskeutumisvalot ovat suunnilleen samaa luokkaa kuin mitä tuossa nyt :eek: eli kyllä kelpasi pimeitä metsäteitä ajella.
     
  6. Rabantti

    Rabantti Gearhead

    Ford

    Niinhän se on, ettei noista tahdo päästä eroon, kuten Muki totesi. Itsekin yritin myydä tuota omaa alle 70t ajettua yksilöä, vaan kun ei... Kannattaa pitää itsellä vaikka maailman tappiin asti, kuin tapella hinnasta köyhän tinkijän kanssa: siinähän menee vaan hermot. Noita ACL:liä käytetään myös teattereissa: komeita valostriidoja saa sopivan usvan kanssa. ACL taitaa olla vaan 24 volttinen, joten ei suoraan käy ainakaan näihin vehkeisiin ja onhan se laiton tieliikenteeseen.
     
  7. bbford

    bbford Gearhead

    Nyt on testattu molempia merkkejä 6-koneella ja manuaalilla.
    Voin kanssa todeta että moottorit on melko erilaisia luonteeltaan,Ford tosiaan vetää tyhjäkäynniltä kuin höyrykone,Chevyä pitää kierrättää enemmän.Noista vaan pitäis nyt päättää kumpi olis omaan käyttöön parempi vaiko alanko etsiä kasi koneista versiota,ei noi kumpikaan mitään raketteja ollut. :)

    Hyviä oli ajaa molemmat,ford ehkä oli enempi "truck" kuin chevy,toki ford oli 4wd malli ja chevy 2wd joten ei voi varmaan ihan suoraan verrata?

    Ford oli 4-speed laatikolla,sille joudun sanomaan juueikiitos,ihan hirveä soppakauha vatkata,chevyn 5-speed loota oli jo lähellä henkilöauton laatikkoa ja siten helvetin paljon mukavampi,ehkä fordinkin 5 lovinen olis samanlainen?


    Jepjepjoo,voi valinnan vaikeutta... :odroll:


    Ps.Chevyn myyjä oli kai nähnyt "valon",oli ostanut uudeksi käyttikseksi ´92 F350 paripyörän 460EFI koneella.. Oli päässyt "jopa" alle 20l/100km kulutukseen maantieajossa! :rotfl:
     
  8. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Millasia noi Chevyn manuaali -vaihteistot on...kestääkö ja onko mukavia käyttää? Onko niitä saanu myös Vaneihin alunperin? Mikä noiden ko. vaihteistojen tyyppi on..?
     
  9. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    truck

    Olen ajellut puolessatoista vuodessa 50 tkm 90-mallisella pitkällä takaveto-C1500:lla 305/TH400/3,08:1 ja alla isot 265/75-15. Nyt on mittarissa 173000 km. Kuluttelee noin 15L sadalla, kun ajelee suurimman osan maantietä 90-100 km/h. Joskus harvoin vedetään hevostraileriakin.
    On ollut jo yli 30 erilaista autoa, joten on jonkinverran kokemusta eri peleistä.
    Tässä ei minusta mitään tarvii muuttaa, tykkään tästä autosta kovasti.
     
  10. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Kuulopuheita ainoastaan: Chevyn trukeissa käytetty 5-pykäläinen on melko vahva ja mukava. Eri laatikko kuin henkilöautoissa. Stepvan (P-30 ->) taitaa olla ainut "van" mitä on saanut tehtaalta manuaalilla.
     

Kerro tästä muillekin!