Ford F150, lyhyt oppimäärä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Lepakko, 23.1.2008.

  1. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Tuli hommattua (OD:n ilmon perusteella!) tuollainen F150 -79. Kysyttävää on heti ilmennyt paljonkin, kun ei jenkki-Hopat ole kovin tuttuja entuudestaan.

    Auto oli myynti-ilmon mukaan -78, oikeasti -79. Tekniikaksi ilmoitettiin 400+C6+9", toisaalta koneen kokona luki 6,2l, otteessa lukee 5,75l (351). Tuo 6,2l on huttua, mutta mistä erotan onko kone 351 vai 400? Ja tyhmä kysymys, mutta 351 Cleveland ja Windsor, mitä eroa? Milloinka ovat olleet tuotannossa? Startti pitäisi hommata varalle, ovatko kaikissa samoja?

    Entäpä mitä öljyä laatikkoon/tehostajaan? Kaveri käytti omassa F150
    -88:ssa Dexron II:sta, toisaalta olen kuullut, että Hoppaan vain Type F:ää?

    Entä onko tiedossa paikkaa, jossa tuon ikäisiä olisi purettuna, jotain pikku puutteita olisi.

    VIN-koodin selvitin, Norfoldin tehtaalta Virginiasta lähtenyt maailmalle keulallaan 300cid kutvonen yksikurkkuisella kaasarilla.

    Jos joku tietäjä ehtii vastaamaan, otetaan kaikki tieto ko. mallista kiitollisuudella vastaan!
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Onko orkkis peltilava, pitkä vai lyhyt lava?? Mulla olis lavan listat pitkälavaseen ylimääräsenä!!!
     
  3. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

  4. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Hollow Head: kiitti linkeistä!
    Jamant: on pitkällä orkkis peltilavalla, mutta kaikki listat ovat paikallaan, kuhmuisia tosin, mutta niin on koko autokin...
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kiinnostaako noi listat vai säästänkö vielä???
     
  6. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Säästä vain, on vielä niin paljon muuta laitettavaa ja rahanmenoa tuossa laitteessa...
     
  7. SM

    SM 1st gear

    Cleveland vs. Windsor: eri moottoreita jo lohkoista lähtien.

    Windsorit (302 & 351): termari imusarjassa

    335-sarja (351C, 400 & 351M): termari lohkon päällä. 351M:ää ja 400:sta ei voi erottaa ulkoisesti toisistaan. 351C ja 400/351M:n erottaa lohkoista, 400/351M:ssä rapian tuuman korkeampi dekki.

    Clevelandia tuotettu 1970-1974, 351M/400 tuotettu 1970-198x, 351W tuotettu 1968-199x.

    Startit käy ristiin vaihteistotyyppien (aut/man) sisällä aika hyvin.

    Type F:ää tehostajaan.
     
  8. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Lisäkyssäriä: mistähän tuosta vehkeestä löytyy runkonumero?

    Ja toinen juttu: auto oli myyjän mukaan ollut joskus jonkun radioaseman käytössä, ovissa on vielä salamatunnukset, jotka kaverini välittömästi auton nähtyään totesi Radio Cityn tunnukseksi. Olishan se minunkin pitänyt tajuta...

    Eli muistaako joku Stadissa -90 -luvulla pyörinyt tällaista vihreä/valkoista Hoppaa, ovissa siis Cityn merkit? Auto on ilmeisesti tuotu maahan joskus 1990-luvun alussa. Pitää tilata AKElta omistajahistoria, kunhan saan aikaiseksi.

    Ja Hyvä vai huono päivä topiciin sopisi se, että Hoppa kieltäytyi tänään päättäväisesti edes lupaamasta käynnistyä, vaikka asensin hälle moottorinlämmitimmen ja vielä sisätilalämmittimenkin. Viikon seisonta oli liikaa ilmeisesti. Bensapumppu ei ilmeisesti pyöri, eli ei kun abicoiden kimppuun... :(
     
  9. Stance

    Stance Gearhead

    Tämä sattui silmiin kun etsin F150 tietoa. Kaverilla on -79 F150 vihreä/valkoinen jossa on ovissa ollut jotkut kuvat/tekstit mutta vedetty valkoista päälle. Tosi hyvässä kunnossa rungoltaan, korissa kaikenlaista lommoa ja reikää. Laitettiin tähän viime talvena voimalinja uusiksi.

    Jos Lepakko täällä vielä aktiivinen niin pistä YV?
     

Kerro tästä muillekin!