Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Mulla on -99 äffäs nuo nuo pitkävartiset (ilman vilkkuja). Varmaan huonoimmat peilit mitä missään omas autos ollu. Molemmin puolin laaja kuvat pikku peilit, ne ön kyl hyvät olla kun se isompi peili näyttää todella kapeen alueen. Tosi veemäinen peruutettava, pelkkien peilien kans ois hukassa jos ei pääkääntys.

    Oiskohan jotku tarvike peilit kohtuu helppo asentaa? Itte suunnittelin tuollasia kun sulla on mut ilmeisesti nekään ei ole hyvät ku oot pois vaihtamaan.
     
  2. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Moro, see tietyst makuasia jos halua isot peilit. No parantaa ne tiety auton ulkonäkyy. Sul lep-1 kuitenkiin tulee olema molemmat versiot pystyt vertaama niitä. Ja kun olet sial toisel puolel ei ooo varma onkelma tuoda ne isot sielt mukaan. Kun oman auton näin ensi kertaa kuvista toisel puolel rapakko sit tilasin kans automaatisest isot mukaan. Mut ei oo kerinny viel vaihtama. Voi olla et ei vaihtaaka. Kun kaverin F- llä missä isot peilit kokeilin ja kun apumiehen puolel toi isompi peili viel suoralla lasilla, sit ei olnu mun makuu. Noi isot tilattu viel sellaisenä mustaanpuhuvana eli vilkutkii mustan lasin takaa. Mut varmista,et ei vilkut näytä taaksenpäin punaist, löyty nimitäin sellaiseitäki versioita ja ne voi viedää täällä poliisin tai katsurin huomio puolen. :lol: Niita valojä pystyy kyl tilaama eriksenkiin. Peilien vaihto suht helppo, ehkää tunti voi men jos tiety sähköt löyty sielt pistokeest. Oon omalla autolla raahanu kerrä trailerin kans peräässä tutun yli 9m iso purjevenettä paino lähemmäks 4t. No sinnä olis kaivanu niitä isojä lähemmäks niiten teleskoopi varsien takia kun pienet ei yltänny riitävän hyvin mutta jäipä ehjäks tämä paati tämä kerrä 8) Kyllä ne pienet on mun mielest iha hyvät, kannatais kokeil jollai kaverin autolla missä selläiset jos ei tosiaanka ole isomman trailerin veto jokapäivä teema. Sit tule kysymyksen juuri see teleskoopivarsi ominaisuus. Mut tiedysti mun mielipitee. :odroll:
     
  3. lep-1

    lep-1 1st gear

    Kiitos kommenteista!
    Joo no ite ajattelin peilien vaihtoa niiden vilkkujen takia ja jos niistä näkis paremmin...
    Mut jos siitä alaosan pikkupeilistä ei nää mitään ni en sitten tiedä..

    Juu noista peileistä mitkä mulla on ei nää yhtään jos joku ajaa hanttarin puolella
    vieressä ja muutenki "kuollut kulma" on aika iso alue, mut kyllä sihen varmaan tottuu.
    Pitää vaan pysyä sillä oikean puoleisella kaistalla kokoajan :D

    Niin ja on toi matkalaukku sullottu täyteen varaosia. mitä täs töiden ohessa
    on ehtinyt pepboyssilla käydä :D international dealer menee 5 aikaan kiinni
    niin ei ole ehtinyt sinne. CPS anturin ajattelin sieltä hakee, kun sitä on kehuttu paremmaksi.
    Ei pitäis pätkiä ja sammuilla auto kun sataa vettä ja käyttää pyyhkijöitä...
    sellasta oiretta on mulla ollut..
     
  4. asperiini

    asperiini Gearhead

    Cursioni on alkanut startin jälkeen ilmoittelemaan vikakoodeja P0670 ja P0683. Liittyy jotenkin hehkujen tarkistukseen.
    Oliskos kellään hyviä ehdotuksia siitä mistä vikaa tulis lähteä etsimään?
    Lähtee käyntiin kyllä ihan normaalisti ja jos nollaa vikailmoituksen niin SES valo sammuu eikä tule takaisin ennen kuin seuraavassa hehkutuksessa.
     
  5. musse67

    musse67 3rd gear

    Paremmin niillä alaosan laajakulmapeileillä näkee mitä ylemmistä, alemmista tulee enemmän kateltua kun peruuttelee.
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Omassa on teleskoopimalliset isot ja olen niihin täysin tyytyväinen. Joskus säädän apparin peiliä peruuttasessa näyttämään alemmas, iso homma käyttää nappia.
    Jos meinaa kärryä vetää niin sitten ne on pakolliset koska laki edellyttää näkemään taakse kärrynkin ohi.

    Räikkönen jäi aikoinaan kiinni kortitta ajosta (C1E) nelostiellä kun jeparit ajo perässä eikä nähneet Escaladen peilejä kärryn ohi niin pysäyttivät. Sai muistaakseni 30t€ sakot!!!

    Isoja peileja on kolmea mallia, lyhyellä varrella, teleskooppi ja pitkävartiset.

    Tohon vikakoodiongelmaan: mittaisin/tutkisin ventiilikopat tiivisteet tai kopan sisäiset johdot. Samalla sit mittaisin hehkutkin kun olis kopat auki.
     
  7. KKop

    KKop 3rd gear

    itse vaihdoin omaan Cursiooni kaarevalasiset sivupeilit. Eli menin paikalliseen lasiliikkeeseen ja he piirisivät paperille pelien ulkoreunat ja leikkasivat kaarevasta pelilasista uudet peilit. Irroitin vanhat peilit ja lämmittimet kehyksistään ja liimasin nuo kaarevat tilalle. Ero oli kuin yöllä ja päivällä, ehdottomasti yksi parhaista "tuunauksista". Hintaa tuli jotain viidenkympin korville mutta oli hintansa arvoista. Kuskin puolelta meni se lämmitinkalvo irroitettassa rikki ja laitoin sen tilalle kaksi moottorikelkan kahvanlämmittimeksi tarkoitettua elementtiä jotka riittävät mainiosti sulattamaan peilin. Oikeanpuoleinen näytti vastusmittarilla olevan kunnossa, mutta eipä sitten enää myöhemmin toiminutkaan.

    Autoni sai lauantaina uuden omistajan joten pääsen pikkuhiljaa toteuttamaan seuraajan hankintaa. Tarkoitus on hankkia se suoraan jenkkalasta, kunhan saisin muutamat ko. matkaa varjostavat pikkuasiat hoidettua.
     
  8. sjos

    sjos 3rd gear

    Onnea vielä kerran...

    Harmi kun vaan myöhästyin ostossa.
    Mää olin kun soittelin sitä La iltana..
     
  9. rammi

    rammi 3rd gear

    Hienoa, sait kaupaksi. Millä spekseillä lähet hakemaan uutta?
     
  10. KKop

    KKop 3rd gear

    mitkään vaihtoehdot eivät ole poissuljettuja. Tarkoitus on joko pelkästään piipahtaa autonostomatkalla (pidennetyllä työmatkalla) tai sitten, jos kaikki "pikkuasiat" loksahtavat kohdalleen, oleskella siellä vähän pidempään ja hankkia/rakentaa se siellä täysin valmiiksi. Excursion on edelleen erittäin vahvasti pelissä mukana mutta toki katselen ympärilleni avoimin silmin ja eihän sitä koskaan tiedä mitä hihaan tarttuu. Ja jos tämä pitkäaikainen autohakuhaaveeni jostain syystä kariutuu (realiteetit on vain hyväksyttävä) niin sitten katselen ensi syksyn hirvijahtiin mennessä jotain paikallista tarjontaa. Tärkeintä oli saada tuo entinen realisoitua jotta sain pelimerkkejä ja voin tarttua "tilaisuuteen" jos sellainen tulee vastaan.
    Rammi: katselin että se sinun entinen Excursionini olisi jälleen myynnissä vai onko jossain toisessakin autossa täsmälleen samanlaiset valot ?
     
  11. kostaja

    kostaja Gearhead

    Miten olette istutaneet 7" umpiot noilla truck mallin kehyksillä?

    Pitäisi varmaan tilata pohjatkin?
    Onko naamapelti samanlainen umpioiden takana?
    Ettei koko keula osa mene vaihtoon.

    Muuten menee aika askarteluksi...
     
  12. rammi

    rammi 3rd gear

    Joo mun vanha auto se on. Ensin tuli takaisin Savoon liikkeeseen, josta hyvin äkkiä siirtyi toiselle autoliikkelle, jossa nytkin on.
     
  13. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    vaihteensiirtäjän käynnistyksenesto

    Onko voorti miehillä tullut eteen ongelma käynnistyksenesto katkaisimen kanssa. Onko automaattilaatikon kyljessä oleva katkaisin säädettävissä ? Toisinaan autoa käynnistäessä herätevirta ei kulje startille asti mutta sitten kun pukkaa vaihteensiirtäjää aivan P-asennon vasempaan laitaan niin startti alkaa pyörittää. Onko siis katkaisin säädettävissä vai joutuuko sen vaihtamaan. Auto on F-250 4 x 4 vm.2002
     
  14. amaz

    amaz 2nd gear

    Mulla ois umpion pohjat ja kiinnitysjousi/säätöruuvisarjat jouten. Ei tarvitse tuhota/askarrella mitään.
     
  15. lep-1

    lep-1 1st gear

    Laitoin ajotietokoneen näytön kuntoon.
    Kyllä on kunnon ekoauto :rotfl:
    todellisuus vähän enemmän :D
    [​IMG]
     
  16. musse67

    musse67 3rd gear

    Sulla menee yhtä vähällä mitä mulla DP-tunerin asennuksen jälkeen. :D
     
  17. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    No teilläpä mennöö vähällä.
    Mun voorti f-250 4x4 2002 , renkaat Mickey Thompsonit 325-65-18. Ja kulutuslaskelmissa on huomioitu muuttunut rengaskoko. Kulutus viimekesän ajoista 16,7 l sadalle kilometrille. Ajot on lähinnä 1900 kg asuntovaununvetoa noin 6000 - 7000 km ajopäiväkirjasta laskettuna.

    Tosin kulutusta voi hiukan ehkä nostaa Banks six gun sarja. Ja ilman perävaunua kulutus on pyörinyt siinä 15 litran nurkilla.
     
  18. lep-1

    lep-1 1st gear

    Todellinen kulutus mulla viime tankkauksessa oli 16,8L/100km
    ajoin reilu 400km, josta puolet matka-ajoa. Ei kuormaa päällä.
    Voi olla että vaikuttaa jotain kulutukseen, kun mulla up-pipet ja pedestal
    vuotaa aika reilusti...Afe ilmansuodatinkin on aika paskanen..
    Muuta palikkaa on edge 80hp ohjelma ja 4" turbolta taakse. 33x12,5 R17 mud grapplerit ja 4" korotus

    Saako tota ajotietokonetta kalibroitua jotenkin? ettei kusettais 7L/100km :soosoo:
     
  19. Kartaani

    Kartaani 1st gear

    E350

    Onkos kukaan käyttänyt öljypohjaa pois 7.3 PSD Econosta.

    Mahtuuko tuleen palkin välistä vai joutuuko tekeen isompiakin taikoja (moottorin nosto tai kori pois päältä :oops: ?
     
  20. moonbone

    moonbone 3rd gear

    Re: E-350 lämpöä...

    Sama vika rahikaisella...
    Tai oikeestaan vieläkin kummallisempi:
    - Etupää pukkaa haaleeta. Takaosaston puhallin vain kuumaa.
    - Sähkötoiminen lämpötilan säätöläppää ohjaava boksi toimii.
    - Alipainetoimiset lämppärin läpät toimivat n. 5 minuuttia kylmäkäynnistyksestä, mutta kun kone raklattaa pitempään, ei Floor - Defrost -läppä enää pelitä.
    - Vent -läppää ohjaava alipainesolkku toimii oli kone lämmin tai ei. Tosin venttileistä ei tule ilmaa, kun tuo toinen alipainesolkku putoaa pois pelistä...
    - Puhaltimessa toimii asennot 1 ja 3, 2 puhaltaa samalla nopeudella kuin 1. Sen vikahan löytyy konehuoneen puolelta vastuksesta, mutta ei kai se läppiin vaikuta...

    Mistä pitäisi etsiä vikaa?
    - Alipainepumpusta? Jonkinlaisen alipaineen se pitää, ainakin sormi tarttuu letkun päähän... Alipainemittaria ei oo.
    - Kojelaudasta? Räjäytyskuvaa kellään? Venttiiliohjaushan ilmeisesti löytyy säätönappulan takaa...
    - Muita ideoita?

    -97 E350 7.3 PSD
     

Kerro tästä muillekin!