Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. teme01

    teme01 3rd gear

    Renkaista

    Onko niin ettei tällaseen -00 f350 saa katsastettua 33" isompia renkaita??
    auto joka on kiikarissa on orkkis renkaat otteessa 265 75 r16.
    löytyykö jostain isommista orig. renkaista faktaa katsurille näytettäväksi? :-?
     
  2. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Re: Renkaista

    Mulla on otteessa maahantulokatsastuksessa merkitty 325-65-18 mikä vastaa 35 tuumaisia. Yksi vaihtoehto on tietysti laittaa katsastuspyörät.
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Niinhän minä väitin jokinaika sitten.

    Kyselin asetuksen perään, muistelivat että kyllä se maastokuorma-autoihin liittyi. Lupasivat tarkistaa mut eipä ole mitään kuulunut...
     
  4. Panze

    Panze 3rd gear

    Varmasti Edgen sinulle myynyt taho osaa auttaa.
    Noi voortin ja cumminssien poksit ei oo niitä helpoimpia hommattavia kun noin käy :)
     
  5. Re: Renkaista

    Kyllä on on noin. Serkku pojalla samanlainen foortti ja 33" on suurin koko minkä saa otteeseen. Se joka muuta väittää on väärässä. Vahinkoja voi käydä mutta lain mukaan ei onnistu. Mulla rotkessa ihan sama 265 75 16 vakio koko. Ja 33" on maksimi.
     
  6. Re: Renkaista

    Tuurilla meni sulla noin. Yleensä ne kattoo autosta löytyvät kilvet ja jos niissä ei näy alkuperäistä rengas kokoa niin sitten tarvii kirjallinen lappu saada esim foordilta millä rengastuksella on kyseistä autoa tehtaalta saanut tai optiona jos on sattunu saamaan isommilla renkailla niin niihin sitten verrataan.
     
  7. teme01

    teme01 3rd gear

    Näin varmaankin sitten, mites nuo 33" renkaat tuntuu yleenä olevan
    15" vanteelle. onko 16" jotenkin kiven alla ??
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Noku 15 tuumasissa on renkaissakin nuo tuumakoot, mutta 16 tuumasissa menee renkaat millien ja profiilin mukaan. Hakee vaikka interwebista laskurin joka laskee renkaan korkeuden, 33" on luultavasti noin 305/75 - 16, alkup 235/85-16 on noin 32 tuumaa korkee.
     
  9. Mulla oli myös 16" vanteet ekaksi mutta 33" renkaista ei niin kauheesti vaihto ehtoja löytyny niin piti ostaa koko setti. 17" ja 18" tuumasista löytyy jo paljon kuvio vaihtoehtoja. Mutta esim tässä ois sulle komeet renkaat jos MT pinta kiinnostaa http://firstchoicewheelsandtires.com/?p ... e&item=247 Kyllä näitäkin löytyy kun vaan hakee.
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Niinjoo kantavuusluokka unohtui, tuumaset on alhaisemmalla, minen laittais tollaista D luokan kumia, kuuluu olla E.
    Miksei millikoot kelpaa?
     
  11. Laita linkki missä myydään kokoa 305 75 16 rengasta. Ei löydy ku 305 70 16 ja se on jo 33" vieressä matala. Sulla siellä ei ookkaan mitään väliä mutta täällä tämä on milli peliä :D
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No ei olekaan millään mitään väliä, se on totta.
    Muisti tepposti sen verran että tarkoitin 315/75-16 kumia. Sillä on korkeutta 34" (nyt kun sen oikeen mittasin, muutenhan sillä ei ole väliä...). Sovittelin sellaisia yhteen omaan taakse (pelkkä takaveto), sais kompensoitua 4.11 perää hieman maantieajoa ajatellen. Vieressä alkuperäiskokoinen 235/85-16.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. Erska

    Erska Gearhead

  14. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    vois tota miittiä koittaa jos ei työmailla ole taas joku farssi meneillään...
     
  15. Erska

    Erska Gearhead

    Joo ei muutakuin ilmoittautumaan ennen 11.6(rahat täytyy sillon olla tilillä) ja 75e mun tilille. Nimittäin kaikki mökit on nyt varattu meille! Eri asia saadaanko täyteen niitä! No se on mun ongelma ja oon reilun tonnin köyhempi sitten...


    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?p=2325231

    :eek:
     
  16. lep-1

    lep-1 1st gear

    Vois paikalle ilmaantua, ettei siellä ole pelkkiä Dodgeja.
    Työeste varauksella...

    Ensin 9.6 turku cruising

    2003 mallin peilit tuli DHL:llä kotiin
    pitää vielä asennella paikoilleen. Kaikenlaista muutakin on hyllyt täynnä kun ehtis
    laittaa paikalleen vaan...
     
  17. Boogeyman

    Boogeyman 1st gear

    Mikä iski Fordiin,ajelet kaikessa rauhassa 80-90 kmh,yhtäkkiä ylitettyäsi asfaltissa olevan poikkijuomun/pikkureiän alkaa tärinä/jurina/ravistus!! Epäilin heti kardaanin tukilaakeria jonka kumituennasta löytyikin pikku välys(itse laakeri ok),välykset homemade systeemillä pois,ongelma ei kadonnut. Jurina saattaa loppua seuraavassa töyssyssä tai loppuu kun lähes pysähdyt,taas tärinöittä liikkeelle kunnes taas jostain patista ottaa kipeää. Kardaanin ristikot ok. Niin ja vehjes oli -99 F-350 Powerstroke. nimim. syytä huoleen(ko)... -Timppa-
     
  18. mjsn

    mjsn 1st gear

    Ootko kattonu pyörän pultit.
     
  19. lep-1

    lep-1 1st gear

    Boogeyman

    Mulla oli jotain ravistusta kans ja taka-akselin lehtien U-pultit oli löystynyt.
    Siis ihan kunnolla irti.... Korotuksen jäljiltä ei ollu kiristetty
     
  20. Boogeyman

    Boogeyman 1st gear

    Pyörien pultit tarkastettu mut joo,pitää kattoo u-pultit molemmilta akseleilta!! Nyt kun muisteli niin Blazerissa meinas joskus lähtee koko etuakseli löystyneiden u-pulttien takia,ei tosin aiheuttanut ravistusta/tärinää. Lisää ehdotuksia jos tulee mieleen... -Timppa-
     

Kerro tästä muillekin!