Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Joo, Excursionistin autoa koeajoin.

    Se nykiminen ei ole sellaista että kone pätkisi, vaan aivan kuin kaasua nostaisi ja laskisi hieman sekunnin välein.
    Sanokaas gurut idiksiä, mistä monen voisi johtua.

    Tyhjäkäynnillä mielestäni kone kävi normaalin tasaisesti.

    Onko siellä jonkinlainen auton inertiaan perustuva anturi joka säätelee polttoaineen syöttöä ja pitää nopeuden vakiona kaasupolkimen ollessa paikallaan?
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    On. PCM.
     
  3. Sidney

    Sidney 2nd gear

    OK, SES valo ei palanut, enkä tietty sitte saanu vikakoodiakaan autosta esiin.
    Auto vaan eteni sillälailla heijaten.
    Sitä en huomannu kokeilla, että nykiikö käynti jos vaihde asennossa P tai N, ja sitten nostaisi vaikka hieman kierroksia.

    Tässä vielä linkki siihen videoon, siinä autoa ajetaan n 40-50km/h tasaisella kaasulla.

    http://1drv.ms/1nMXp7K
     
  4. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Myös P ja N asennossa kierrokset heittelehtii 1400rpm paikkeilla
     
  5. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

  6. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Juu ei se Glow Plug Control Module (GPCM) ole, se ohjaa hehkuja. Remmiveto mainitsi PCM:n, eli Power Control Module. Jonkin sortin pääaivot autossa.

    Ja kierrokset heittelehtii siis myös paikallaan ollessa jos kaasun nostaa ylemmäs kuin IDLE.
     
  7. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Joo heittelehtii paikallaan samoilla kierrosluvuilla.
     
  8. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Oliksko Remmiveto sulla sitä OEM PCM:mmää? Hyllyssä.
     
  9. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei ole hyllyssä. Niitä on niin montaa eri numeroa et meni yks lottovoitto jos kaikki hommais hyllyyn.

    Joku ilmoitteli et on purussa Excu, olisko siel käytettyä boxia. Numerot kannattaa kuitenkin tarkistaa.

    Mitkä kaikki anturit kn vaihdettu, mitkä tarkastettu?
    On mahdollista et vika olis samassa paikassa ku Sidneylläkin eli HPOPissa..

    Kerrottu vika käy moneen vaivaan...
     
  10. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tais olla nimim. kaskinikki
     
  11. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Jos se pcm vikana ni pystyskö tällästä vaihtaa sinne ni sais tehoakin samalla ?
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Pystyn vaihtamaan. Tehonlisäys on eri asia.
    Minä en suosittele ns. lastuja joita laitetaan boxin sisään.
    Kaapelin kautta ladattavat ovat mieleeni koska ne saa 3min pois ja pelin vakioksi.
    Sekä niillä lukee vikakoodit ja se toimii useana lisämittarina samalla.
     
  13. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Onks Excursionistin autosta tsekattu polttoaineen paine? Ihan ku ei videossa sais ainetta kunnolla...
     
  14. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Ei oo tsekattu paineita. Paljos semmonen vaihto maksaisi Remmiveto
     
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    1-2 tuntia töitä..
     
  16. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Polttoaineen paine ja öljynpaine varmaan kandee sitte tsekata.
    Muistanet mulla oli ne mittarit asennettuna.
    Konalan hydraulikka market myy sopivat settit.
    http://www.hydromarket.fi/

    Mittarit letkut ja liittimet makso n 140€ muistaakseni yhteensä.
    PCM lienee aika kallis vehe.
    Jos mittareita haluat laittaa, ni kerron kyllä speksit siihen.
     
  17. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Joo pitänee laittaa noi mittarit kii mut tota REMMIVETO paljos se PCM maksaisi ?
     
  18. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Joo no taidetaa laittaa ne mittarit että jos viitsit selostaa mitä kaikkia osia tarvii niin olisi kiva.
     
  19. Sidney

    Sidney 2nd gear

    http://1drv.ms/1nVs7vF
    Tuolla kuvat asennusta varten.
    Hydromarketissa varmaan muistavat mitä ostin, mutta
    HPO mittari on nestetäytetty 300bar mittari, hydrauliletku (Jos haluat alkaa askarteleen sitä auton sisään, kandee ottaa 2m letku, konepellin alle riittää 0,5-1m), kierteet vas sylinterin kannessa on 1/2"-20, (Tulppa on sen turbon imuilma kanavan alla) nimeltään myös #5-O-ring boss. Siihen kannen ja letkun väliin ne osaa kyllä myydä sopivan väli nipan kun kerrrot kierteen koon.
    PA-mittari on nestetäytetty 0-6bar mittari, siihen itse otin 0,5m letkun, eli mittari on konepellin alla, näkyy kuvissa. Kierre Fuel Bowlin (Polttoaine suodatin) kyljessä ylhäällä on 7/16"-20, #4-O-ring boss.

    Sylinterin kansi kandee putsasta jolla liuottimella (Käytin BRAKE CLEAN sprayta) ja vaikka vanhalla hammasharjalla sen tulpan ympäriltä ennen kun avaat, ettei menee likaa sinne öljyihin.
     
  20. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Morjestä. No Sydneyl noi palikat olemassa, koit varovaisest kysy, jos vaik saisit tietyn korvauksen edest käyttä niitä. Älä rupee heti vaihtaa PCM tai muita yksiköitä tai lisama tehoja. Kannata selvit vika ennen. On aika arvokaita juttuja osta niitä autotallin hyllyle. Ooks niitä asentotunnistimiä vaihetu sit CPS sensoriä. Noh toi pitais kyll aiheuta vikakoodin. Koit selvit noi painejutut ennen, sama juttu mika Sydneil. Eli voi myöskin ol IPR solenoidi viallinen. Käy huolelisest läpi pistokeet, piuhat et ei ois irralla tai huonost painettu kii jotain.
     

Kerro tästä muillekin!