Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kiinnostuneet soittelee ni ei rikota foorumin sääntöjä mainostamisesta..

    Kaasupolkimen asentotunnistimeen saa uuden anturin, tai sit koko polkimen. En ole kuullut et kukaan olis saanu korjattua.
     
  2. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Olisko lukko suosituksia cursioniin -01 nelikko.
    Rockkiautos olis http://www.rockauto.com/catalog/moreinf ... cc=1372373
    Onko tuossa järkee vai joku kitkalukko.
    Saa kertoo mielipiteitä perustelujen kanssa. Mustatuntuu jutut voi jättää väliin. Kiitoksia.

    Nii käyttötarkoitus siis normi käyttöä ympäri vuoden. Talvellakin on saatava hinattua 3,5t kärrii tarvittaessa.
     
  3. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla on ollut kai jo kahdeksan vuotta tuommoinen 2000 mallin Cursionissa.
    On helvetin hyvä. Ainoa sivuilmiö on tuo takarenkaiden vinkuminen jos painaa kaasua ja kääntyy samaan aikaan. Nelivetoa ei juuri tavii ja talviajo on kivaa jos haluaa leikkiä.
     
  4. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Siis ymmärsin että tuon lukon pitäis irrottaa kääntyessä ja lukkiutua suoraan ajaessa, niin tuossa mainos videossa ainakin kerrotaan, vai olenko ymmärtäny taas väärin ??
     
  5. asperiini

    asperiini Gearhead

    Joo irroittaahan se jos koneen suunnasta ei tuu voimaa, kaasua annettaessa siis lukko on kiinni.
     
  6. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Oukei, ehkä sitten jotain kitka mallia mielummin :odroll:
     
  7. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ooks tarkastanu ettei sulla oo siel autossa jo LSD lukko. Ei oo vakiovaruste, mut lisavarusteena on olnu saatavilla.
     
  8. asperiini

    asperiini Gearhead

    Ota Lockeri vaan, se toimii kuin junan vessa eikä ole kuluvia osia.
    Tuo renkaan vinkuminen tiukassa käännöksessä tapahtuu siis vain jos antaa reippaammin kaasua, jos ajelee hissukseen niin kääntyy kuin lukoton.
    Talviajossa tarttee sitten tiedostaa että on lukollinen auto, tosin tää koskee myös tiukempia kitkalukollisia. Eli tosiliukkaalle lähtee helposti takapää irti ja mennään kylkimyyryä ja tarvittaessa saa tuon möhkönkin kääntymään kaasulla lähes paikoillaan. Jos tämän tietää niin OK mutta jos ei tiedä niin saattaa yllättää.
     
  9. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    En ole tutkinu vielä ihmeemmin, täytyy huomenna kontata auton alle katselee muutenkin. Taitaa kardaani jyristää, tai siis jyristääkin, kannatinlaakeri tietty paskana. noin 90 vauhdis pahiten, alle ja yli rauhottuu ainakin vähän. Renkaat minusta ravistaa eritaval.
     
  10. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Hyvä täsmennys, eli normaalisti kurvaillessa pysyy auki.
     
  11. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Yks kysymys edgen omistajille (kojelauta malli mikä näyttää olevan joka toises), siinä kun on mahdollista roplata vaihto kierroksia ja vaihdon tiukkuutta. Ei vaan tunnu olevan mitään vaikutusta, onko nämä taas vm. kohtaisia juttuja. Oma siis -01.
    Varsinkin kun yritti WOT vaihto kohtii pudottaa ettei vedetä yli 3000rpm, nii ei onnistunu kaasu pohjas vaihtaa aina 3200 ssa.
    Loota on kuulemma pesty ja vaihdettu tarvittavat osat ja ilmeisesti joku shiftkit edellisen omistajan puheiden mukaa. Onko tällä vaikutusta.
     
  12. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Saiskoha tähän mitään halvempaa ratkaisua kun että ostaa sen 500€ säädettävän kaasupolkimen. Saako nuita kaasupolkimia joita ei pysty säätämään sähköisesti toimimaan jollain jipolla. Kun ne maksavat uutenakin vain sen 100 dollaria ?
     
  13. maku79

    maku79 1st gear

  14. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

  15. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Oliks tua chip vaikea asentaa ?
     
  16. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Mikäs öljy sopii takaperään? Mieluusti sellanen jota saa normikaupoistakin.
     
  17. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Riippuu millainen axeli sun autos on Ford 10.50 versio SAE 75W140 GL, DANA 80 SAE 75W90 QL, DANA 135 SAE 80W90 QL synteetiset öljyt. Ja jos axelis on Traction Lok eli LSD sit pitais lisat Ford part no. C8AZ-19B546-A lisaainet. Jos etupääst raapi kans sit sihen SAE 75W90 QL synteetinen.
     
  18. juhamann

    juhamann 3rd gear

    On ja ei. Periaatteessa ihan iisi homma, mutta itse en ole vieläkään saanut kunnolla toimimaan. Myyjän mukaan pieni mahdollisuus, että chippi vioittunut. Annan kuulua jahka asia selvenee...
     
  19. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Ookei. Millä raavit niitä kosketus pintoja kun jossain installation videoissa youtubessa näkyy että ne raapii ja puhdistaa kosketus pintoja
     
  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Edelleen jos haluaa ajaa ilman mitään ylimääräisiä ongelmia niin virit ainoastaan OBD-portin kautta jollain kapulalla.

    Viime viikolla lähti hinurilla viimeisin esimerkki kun olivat laitattaneet jossain "osaavassa paikassa" laatikon johtoihin Banksin transcommanderin, 500km ajoa nyt lootasta veto puuttuu ja 5 koodia, kaikki solenoidit rikki..tai boxi palanu.

    Saman asian hoitais Edgellä tai muulla erona et ei tarvii purkaa liittimiä sekottaa johtoja..

    Nää pelit on niin sivistyneitä ja monimutkaisia perustallaajalle kuten on huomattu.
    Jos auto on harrastepeli ni saa harrastaa mut jos sil pitää joka aamu päästä töihin ni sit kannattaa miettii mitä sille tekee..

    Ja kaasupoljin kyssäriin et siihen on kaks vaihtoehtoa: uusi anturi tai uusi poljin. Vanha roskiin ja uutta kehiin.
     

Kerro tästä muillekin!