Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Sidney

    Sidney 2nd gear

    no se on kylläkin uusittu vuosi takaperin, ja .... vikavalo ei syty.... vai voisko se siltikin olla CPS?
    Pitäskö antaa edes vikakoodia?
     
  2. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Ei mulla eskursiooni antanu koodia ku antura hajos.
     
  3. Sidney

    Sidney 2nd gear

    OK,,,, sitä ei varmaan pysty mitenkään tutkimaan, että onko vika CPS???
    Vai onko jokin metodi sen toteamiseen.
    Kun siihen n vuosi sitten hommasin ihan alkuperäsen fordin sensorin.
    Vai onko tää sensori nyt vaan tällanen kertakäyttötuote eli saattaa huonolla tsägällä posahtaa näinkin pian?
     
  4. kostaja

    kostaja Gearhead

    tuulilasi halkesi pakkasilla,onko missä hinnoissa ollut lasit?

    autossa ollut parinvuoden/80tkm ajan ilkeä vika kun pyyhkijät on päällä
    niin silloin tällöin käynti pätkäisee. Joskus tekee kerran tunnissa,joskus monta kertaa minuutissa. Jos tekee n. sekunnin välein niin sammuu kun moottorin kierrokset ei kanna yli toisen katkoksen.

    Myös jos tekee useamman kerran peräkkäin katkon syttyy moottorin vika valo.

    Koettanut hakee ulkomaan foorumeilta vastaavaa vikaa mutta tuloksetta.
     
  5. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Lasi maksoi viimeiksi 600€

    Pätkimisviaksi veikkaan kuuluisaa Standart Motorin nokka-akselin asentotunnistinta. Kannattaa vaihtaa alkuperäinen sinne. Sen saat meiltä. 65€ alvilla +pk
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Se oli oem osa. Minä veikkaan poljinta.
     
  7. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Tuota, Remmiveto, mä ostin sulta anturin vajaa vuosi takaperin. Se oli fordin pussissa. Eli voisko tää olla polkimen säätövastus?
    Se nimittäin joskus vähän kyykkä liikennevaloissa, kun on tyhjäkäynnillä, ja kun sitten liikkeelle lähtiessä painat kaasua, niin vähän kuin meinais tukehtua ja sitten ottaa kierroksia.
    Yhden kerran sammui pysähtyessä, eli liikennevaloihin hidastaessa, vähän kuin manuaaliaskin kanssa pysäyttäisi painamatta kytkintä. Eli vaan hyytyi.
    Lähti kyllä sitten käyntiin sen jälkeen ihan ok.

    Nyt tuli mieleen, että kerran teki sen myös että kaasupoljin oli hetken aivan tunnoton,,, siis vaikka kaausa paineli, pysyi kierrokset tyhjäkäynnillä.

    (IPR vena se ei ole, se on uusi sekin, ja mulla on hydr paine mittari ohjauspyörän vieressä. Samoin polttoaineen painemittari)
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Sulla varmaankin poljin kulunut. Sehän kuluu tuosta "alkupäästä." Kysy joltain lainaan ehjä poljin.

    Minä kommentoin tota kostajan kysymystä.
     
  9. Sidney

    Sidney 2nd gear

    OK, tutkitaampas nyt vielä poljinkin.
    Polkimessa taitaa olla myös kytkin joka laittaa idlen päälle. Ettei se voisi olla myös viallinen, eli jäisikö niinku se jumiin, ja jos jäisi, mitä se tekisi?
    Voiko siis jompikumpi näistä polkimen antureista aiheuttaa sammumisen tai melkein sammumisen liikkeelle lähtiessä.?
     
  10. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    https://www.dropbox.com/s/tdft1j3veedzt ... t.pdf?dl=0 :odroll:
     
  11. jaakos

    jaakos 1st gear

    7.3 -00 powerstroke alko pätkimään ja kakomaan ajossa ja lopulta sammui eikä enää käymään? starttaa vaan.. polttoainesuodatin tulis mieleen mutta ei. Asentotunnistin? Juurikaan vielä kokemusta tälläisestä.
    -kiitos
    Cps anturi vaihdettu eikä vieläkään :x

    Ilmeisesti öljynpaineanturin johto höllässä :D tärähti tulille
     
  12. callahan

    callahan Gearhead

    Perävälityksestä.
    Onko kellään OBS-mallin takavetoisessa paripyörässä 5 vaiht. manuaalin perässä sitä harvempaa perävälitystä ?
    Itellä `94 pitkäalustassa se tiuhempi 4:11 eikä ole raskaita vetohommia. On tässä mielessä alkanut pyörimään ajatus käyttömukavammasta 3:54 kieputus-suhteesta. Tuolla tiheämmällä saa kepittää vaihteita taajamassa hermostuttavan tiuhaan.
    Maantie kierrokset kiinnostaa 80-90km/h vauhdissa.. Saisihan ne tietysti laskettua jollain käppyröillä :eek:
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Laske rosentteina, 3.55 on 86% 4.11 välityksestä, samoin kiekat millä vaihteella ja nopeudella vaannikäänsteen.
    Jos se nyt huutaa maantiellä 2000rpm, niin sit huutais enää 1720 rpm.

    Loput riippuu ajosta, itse huomasin isomman rengaskoon vaikutuksen niin että siinä missä ennen sai pysyä vitosella, niin isompien kumien kanssa joutuu vatkaamaan 4-5 välillä.
     
  14. callahan

    callahan Gearhead

    Käyttöautona tuo palvelee. Jotain veneen vetoa silloin tällöin ja romujen siirtoa.
    Noiden renkaiden osto onkin seuraavaksi edessä, kun tuossa on niin hatiskoituneet ja pienet rinkulat (215/ 225 75-16)
    Ite oon siinä uskossa että tällä välityksellä rengaskoon muuttaminen ei ole niin merkittävä muutos :eek:
    Tuo 4:11 tuntuu niin pirun tiheältä käytännössä. No mielenkiinnolla oottelen minkäverran kiekat muuttuu uusien renkaiden myötä.
    Mikäs rengaskoko muuten sulla Powerstroke on ?
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ no jos ne oikeesti on ton kokoiset kumit niin ei ole ihme jos tuntuu välitys tiheältä. Oikeestaan vaikea uskoa todeksi :eek:

    Mulla on enimmäkseen vakiorenkaita eli 235/85-16. Yhteen laitoin 315/75-16 kokoiset taakse ihan maantievälityksen takia. Laitoin joskus kuvia tohon topikkiin:
    viewtopic.php?f=36&p=2751593
    Noilla tulee välitykseen noin 10% muutos vakioon verrattuna.

    Yhteen laitoin 265/75-16 ympäriinsä, mikä oli oikeestaan aika hölmö veto koska ne on aavistuksen vakiota pienemmät. Siinä oli joku talviominaisuuksiin / hintaan / saatavuuteen liittyvä syy taustalla. Siinä autossa on kumminkin 3.55 perä eli kyl ne siinä menee.

    Ps. Renkaiden vaihdolla 225/75-16 ---> 315/75-16 on välitykseen ISOMPI vaikutus (16%) kuin vaihtamalla välitys 4.10 ---> 3.55
     
  16. callahan

    callahan Gearhead

    Kiitos Powerstroke infosta. Kyllä nuo omat on tosi rillukat. Takana olikin 85:n profiililla ja edessä 75:lla.
    Tuossahan ei varmaan muuta rajoitetta / huomioitavaa ole leveyden suhteen kun parin renkaiden poskien etäisyys toisistaan.
    No ei nuo omat sitten turhaan ole pieniltä näyttänytkään :eek:
     
  17. asperiini

    asperiini Gearhead

    Vaihdoin Excursioniin TS Performancen 6-asentoisen chipin kun toisen valmistajan chippi aiheutti outoja hehkuautomatiikkaan liittyviä olemattomia vikatietoja ja SES valo paloi koko ajan.
    No tämä uusi chippi ei polta vikavaloa mutta nyt tuo THEFT valo vilkkuu hulluna viitisen minuuttia joka startin jälkeen. Ilmeisesti chippi ohittaa PATS järjestelmän koska kone lähtee käymään ja auto toimii muuten ihan normaalisti.
    THEFT valon vilkkuminen lienee normaali sivuilmiö? Ei taida saada pois muuten kuin valon liittimen irroittamalla?
     
  18. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Chippi ohittaa muistaakseni koko PATS:in ja siksi valo vilkkuu turhaan. Jokunen sivu taaksepäin asiaa taisin käsitelläkin. Itse ainakin kokeilisin irrottaa PATS:n johdon eli käytännössä kytkeä koko systeemi pois. Googlesta löytyy linkkejä ja kuvia. Se vihreä liitin kaasupolkimen yläpuolella ja hieman vänkärin puolelle päin.

    Lastu muuten toimii ongelmitta? Toi aika kivan lisäpotkun ainakin omaan autooni 8)
     
  19. callahan

    callahan Gearhead

    Olikos näin että HPOP:in öljymäärä oli tuuman verran kannesta siitä tyhjennysplugin reiästä sihdaten ?
    Tuolta Ford-Truck enthusiasts-sivuilta löysin tällaisen ohjeen. En muista mikä se virallinen ohje on tuolle vaikka öljyt HPOP.iinkin tulikin vaihdettua toissa syksynä.
     
  20. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Mulla jäi sellanen muistiin HPOPin öljystä, että jos laitat sinne liikaa, siellä on ylivuotoaukko, ja se alkaa valumaan öljysuotimen aukosta ulos. Edellyttäen tietty et filsu on irti. Kandee ehkä seuraavassa öljyn vaihdossa kokeilla että onko näin.

    Sen verran palautetta, tuossa taannoin kyselin kun mulla 7.3 pätki tyhjäkäynniltä liikkeelle lähtiessä, ja olin jo n. vuosi aiemmin vaihtanut kunnollisen CPS-anturin jonka Remmivedolta ostin. Hommasin uuden potentiometri säätimen sinne kaasupolkimeen kuten Remmiveto epäilit. Eipä ole sen koommin ainakaan vielä pätkinyt.

    Kiitos taas asiantuntemuksesta.
     

Kerro tästä muillekin!