Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Sonnax valve & spring -kitti asennettu onnistuneesti. Samalla laatikkoon uudet öljyt ja suodatin sekä nokalle lisäjäähdytin. Kiitos vinkeistä NHuttunen!

    Yksi asia mikä jäi ihmetyttämään, on se ettei pyörittänyt starttia heti huollon jälkeen. Akut olivat irti, laatikko huollettu ja moottoriin vaihdettu öljyt. Suodattimet myös laatikkoon ja moottoriin, laatikkoon y.m.kitti ja lämpöanturi ja lisäjäähdytin. Useampia kertoja virrat päälle, mutta startti mykkänä. Sitten äkisti heräsikin eloon starttausyrityksen lopussa ja seuraavalla käyntiin. Tämän jälkeen kävi hetken aikaa hieman oudosti, mutta nyt pelaa jo normaalisti. Mitä lie henkimaailman juttuja :)
     
  2. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tulinpahan tässä siihen tulokseen, että tod.näk.tuo neutral safety sensor laatikon kyljessä saattoi olla starttiongelmien takana. Jouduttiin sensoria heiluttelemaan hitusen kun oli kivi anturin kielen välissä jumissa, lisäksi vanha ja likainen sensori. Uusi tilaukseen.

    Sonnaxin kitin myötä ajokäytös muuttui aika paljon ja parempaan suuntaan. Vaihtaa jämäkämmin olematta kuitenkaan mikään niskan nyrjäyttäjä. Lisäksi vaihtaa isompaa aiemmin jos rauhassa annostelee kaasua, mikä sopii hyvin alhaalta vääntävään koneeseen.
     
  3. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Missäs muuten ahtopaineet pyörii muiden seiskakolmosissa? Itselläni max siinä 1.3 baaria.
     
  4. callahan

    callahan Gearhead

    Tuohon aiempaan kysymykseeni vastaus:
    IPR:n rungon mutterikoko on 1 1/8 "

    Tuli vaihdettua 94:seen Voimaiskuun IPR- seal kit ja samalla meni taas HPOP:in öljyt uusiksi.
    IPR oli tosi likainen ja koppurat o-renkaat, vaikka näytti että on otettu joskus aiemminkin auki. Koneen käynti tasoittui selvästi varsinkin 1400-1500 rpm kohdalla.
    Tiskasin samalla ICP:n ja totesin sen olevan mykkä. Laiskahko startti lämpöisenä ei siis johtunut IPR:stä.
     
  5. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Leimalta hylsy, helmat läpilahot. Autoliike näköjään suhteilla katsastanu viime vuonna, ei se mitään mut katsuri kysy et ootko vaihtanu mittariston :eek: Minä et kuin nii ?
    Nokun melkein 50tml vedetty pakilla ! :argue: :mad: :mad: :mad:
    No auto liikkeestä ostettu, tosin kohta vuosi sitten. Täytyypä kuitenkin kysellä et mitenkäs he suhtautuu tähän. Lukema oli kuitenkin kauppoihin johtamisen syy. Eikä hyvitys Mustista ollu päätä huimaava.
    Tää on just tätä :mad:
     
  6. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Mistäs saisi valmiit jousipakat halvalla koti ovelle suht koht nopeasti kotiovelle. Tarkoituksena n.4 tuumaa edestä 2 takaa
     
  7. T444E

    T444E 1st gear

    Jos saamaan ruvetaan niin mulle kans.. :lol:
    Mulle riittäis +3 tuumaiset etupakat early -99 7.3 F-350:seen,porukkatilaus..?
    -Timppa-
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Hlvalla ja viel suht halvalla nopeesti?

    Helppo vastaus, ei mistään.

    A: pakat ei ole halpoja,
    B: ne painaa niin paljon et mikään edes suht nopee rahti ei ole halpa.
     
  9. T444E

    T444E 1st gear

    No tätähän mäkin pelkäsin/odotin..
    ps. oliko Remmiveto formuloimassa parikolme viikkoo sitten Motoparkissa,taisit tulla Duallyllä parikin kertaa vastaan Juvan tiellä,lapa heilui mennentullen!!
    -Timppa-
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kyllä olin. Onhan sitä tullu niiden tekniikkaa opiskeltua, remmissä mukana. Ei vaan päästy sit kovalla pelillä ajamaan, vielä. Mut sekin päivä koittaa.

    Niin on ollut tapana..
     
  11. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Kirjoitin hieman väsyneenä edellisen kommentin elikkä pitäs saaha sellainen setti. onko kenelläkään kokemusta kaupoista mistä tilannut noita jousi pakkoja. miten ne saisi tänne suomeen halvimmalla tavalla
     
  12. Chrisu_

    Chrisu_ 1st gear

  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mites totesit että se on rikki?
     
  14. Chrisu_

    Chrisu_ 1st gear

    Ei tahdo enää jaksaa pysyä kierroksilla/ajossa kompura mukana. Joten irrotin sen kytkinlevyn ja se on ihan loppu, puolet jousien niiteistä oli jo hävinnyt ja pintakin oli paikka paikoin sen värinen että on päässy välillä vähä sutii tyhjää. Ja se hihnapyörän laakeri pitää vähän ääntä, niin ajattelin että uusii tuon koko paketin samalla :)
     
  15. Lappalainen

    Lappalainen 1st gear

    Tervehdys arvon kollegat!
    pientä ongelmaa ilmenee 7.3:ssa....kun kylmänä antaa vähän enemmän kaasua niin nykäsee tai sammuu motti. aivan kuin olis löpöpuolella jotain hämminkiä...tankissa oleva sihti? vai jouku anturi on sekaisin?
    Muuten mahtava peli :D
     
  16. tzampy

    tzampy Gearhead

    Morjesta. Osui tuossa nettiautoa selatessa vm.2001 excursion ajettu 370tkm silmään ja alkoi kiinnostaa. Kertokaas mitä hyvää/huonoa on vaikka chevyyn verrattaessa? Lähinnä syksyisin metsällä käyntiä harrastan jossa tuota nelivetoa tarvitsen. Chevy vei matkassa 17litraa löpöä. Tällä varmaan pääsisi hiukan vähemmällä.
     
  17. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Isolta kuulostaa tuo Chevyn kulutus ainakin omaan 7.3 Excuun verrattuna. Sekalaisessa ajossa mitattuna kulutus jossain 14 paikkeilla, joskin viritetty peli kyseessä. Tekniikka melko yksinkertaista ja ainakin tähän saakka huollettu/korjattu ihan kaverin pajalla, osat edullisesti milloin mistäkin(netistä). Isohan tuo on vaikka eihän Subbekaan pikkuauto ole. Vakiona alusta on melko karsea, itselläni seuraava päivityksen kohde. Mutta, iso ja mukava peli, hyvä fiilis! :)
     
  18. tzampy

    tzampy Gearhead

    uskaltaako tämän verran ajettua ostaa? Kattelin just sisustaa ja muutenkin on vähän ylellisempi kuin chevy ja dodge. Mitä tällaisesta kannattaa katsoa kun ostopäätöstä tekee?
     
  19. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Riippuu ihan yksilöstä. Jos se on tuo punainen, mikä löytyy Nettiautosta, niin ainakin huoltokirja antaisi viitteitä, että on pidetty ja huollettu asianmukaisesti. Eiköhän näihin päde samat perusperiaatteet, kuin muihinkin eli öljyvuodot, kilinät/kolinat, koeajo jne.tarkistus ennen ostoa. Parasta jos saisi vaikka päiväksi tai pariksi koeajoon, niin saisi vähän lähempää tuntumaa.
     
  20. tzampy

    tzampy Gearhead

    Juurikin se. Käyn huomenna kattomassa ja kyseisen saako koe ajoon. Ihmetellään sitten lisää
     

Kerro tästä muillekin!