Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Täällähän on todella paljon(liian paljon?) juttua sekä 7.3 että 6.0 Fordeista. Aika moni on sitä mieltä, että monelta päänvaivalta säästyy kun valitsee näistä kahdesta antiikkisemman moottorivaihtoehdon. Mutta tämän jo varmaan tiedätkin ;)
     
  2. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Ajottain sama efekti kun antaa kunnolla monoa pelille. Kinukkien OBD II -lukija väittää koodin tarkoittavan "ICP not controllable/above". Tuskin ICP-anturi sentään paskana on? Auto pelaa muuten moitteetta ja koodi nollaantuu ongelmitta.
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Lastu varmaan nostaa ICP:n yli jonkun raja-arvon.

    Yksi vanhimpia/alkeellisimpia kotivirityksiä oli laittaa vastus ICP:n eteen ja siten huijata paineet ylös. Sillä pitis saada jotain tehoetua.
     
  4. Rekkis

    Rekkis 1st gear

    Morjesta vaan kaikille. Tuli muutama viikko sitten hommattua 97 vuoden f250 heavy duty 7.3 psd. Nyt mietityttää mikä on kun käynnistäessä P vaihde päällä, tyhjäkäynti seilaa nopeaan tahtiin. Vaihteen käyttö N asennossa ja lakkaa heti. Eikä ilmene kun käynnistää vaihde N:ällä. Ei anna vikakoodeja.
     
  5. Rekkis

    Rekkis 1st gear

    Niin ja tuli tossa EDGE hommattua ja hyvin pelittää. Suurkiitokset Panze!
     
  6. callahan

    callahan Gearhead

  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Katohan, kohtalotoveri. Aloittasin vaihteenasentotunnistimen sormeilulla, se on lootan kyljessä kiinni. On siinä joku säätökin.
     
  8. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Miten kylmää muuten teillä puhaltaa ilmastointi, jos on asento MAX AC ja säätö kylmimmällä? Itselläni tulee sanoisin viileää, mutta ei erityisen kylmää. Yleensähän jenkkien ilmastoinnit puhaltaa ihan oikeesti kylmää, kun on säädöt täysillä.

    Eräs ilmastointiasentaja meinasi, että hyvin toimii eikä kannata lisätä ainetta. Uskallan epäillä väittämää.
     
  9. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Max asennossa toosa kierrättää sisäilmaa, ajankanssa voi ruveta tuntumaan viileämmältä kuin ac asennossa. Näin ainakin omasta mielestä... Lisäksi jääkone on päällä asennossa jossa puhkuu naamaan ja jalkoihin.
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tavallaan väärä topikki kun kyseessä on 6.7 Power Strokeen liittyvä asia, mutta törmäsin ebayssä täyteen sarjaan tehtaan erikoistyökaluja (Ford/ Rotunda) ulosheittohintaan. Tai onhan se ehkä sunnuntaimekaanikolle pitkä penni, mutta ei oikeestaan edes sille kun asiaa miettii. Olen seurannut ebaytä monia vuosia (automaattinen haku / ilmoitukset sähköpostiin) ei muistu vastaavaa heti mieleen.

    http://www.ebay.com/itm/371402834190?it ... m=&vxp=mtr
     
  11. Rekkis

    Rekkis 1st gear

    Joo, tuli vasta tänään asiaa tutkittua kun en aiemmin töiltäni ehtinyt. Näyttäisi olevan kosketushäikkää liittimessä. Pitänee vaihtaa kun ehdin. Kiitoksia vinkistä!
     
  12. Rekkis

    Rekkis 1st gear

    Ai niin, otin myös pyörännavan suojakupin irti tutkiakseni napalukon kuntoa ja toimintaa. Napalukko löytyi kyllä mutta ei minkäännäköistä nuppia mitä kääntää, eli ei auto eikä lock asentoa tai muutakaan. En muutenkaan noista oikein tiedä, kiinnostaa vaan minkälainen lukko kyseessä. Osaisko joku kertoa?
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Täysmekaaninen automaattinapalukko...lukitsee itsensä kun väänto tulee vetoakselin suunnasta (eteen/pakki, ihan sama). Vapauttamaan sen saa laittamalla 2-vedolle ja ottamalla pakkia pari metriä. Ja se pysyy sit vapaalla kunnes (4-)vetoa tulee taas akselin suunnasta.
    Toimii parhaiten kun ei ronki sitä :rotfl:
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    eip kestä. tuttu tilanne, aika ei riitä mihkään.
     
  15. Rekkis

    Rekkis 1st gear

    Tämä selvä kiitos tiedosta! Joku taisikin niistä puhua aikasemmin ja taisi jopa kehua.
     
  16. Rekkis

    Rekkis 1st gear

    Seuraava hankinta oiskin sitten uudet renkaat ja vanteet, tahtoo pompottaa ja ravistella. Kävin kyllä tasapainottamassa ja painoja tuli aika lailla mutta eipä auttanut tarpeeksi. Niin, ja etujousillekin pitäisi tehdä jotain kun on vääntyneet väärään suuntaan. Tuntuu vaan olevan aika kalliita nuo rengas/vanne-paketit.. Muutenkin kaikennäköistä laittoa löytyy mutta pikkuhiljaa. Toimiva kampe noinkin ja löytyyhän sillä ikääkin jo.
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Toi etujousien olomuoto on normaalia. Kumistopparin ja jousen välistä pitäs löytyä parin sormenleveyden verran ilmaa, tosin.
     
  18. Rekkis

    Rekkis 1st gear

    Jaa kuuluu olla noin vai normaalia näissä? Näytti siellä olevan pari senttiä ilmaa.
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Hyvä pointti, olen tulkinnut että kuuluu olla noin, koska kaikki näkemäni vakiojouset on noin olleet.
     
  20. Rekkis

    Rekkis 1st gear

    Enpä ole ennen tollasia nähnyt mutta kai se sitten kuuluu olla noin. Entä sitten jos korotussarjan laittaa, tuleeko siinäkin jouset samalla lailla? Pakko kysellä tyhmiä kun ei ite tiedä..
     

Kerro tästä muillekin!