Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. kostaja

    kostaja Gearhead

    napa kun on lukittu neulalaakeri ei pyöri ja kun napa on auki etuperä/vetarit ei pyöri joten laakerille tulee rasitus vain nelivedon ollessa pois päältä ja silloinkin se on kevyttä.
    liekö sillä kestolle merkitystä että keväin/syksyin renkaiden vaihdon yhteydessä käytän navat irti ja laitan uudet vaseliinit neulalaakeriin

    muille tehnyt useampia napa/laakeri remontteja joissa huomannut laakerin olevan aika kuiva
     
  2. T444E

    T444E 1st gear

    Vähän samoilla linjoilla "kostajan" kanssa,neulalaakerin voitelu varmasti pidentää voimansiirron ikää,itselläkin purkaessa osat olivat täysin rasvattomia..
    Onkos kaikilla mahdolliset ongelmat olleet apparin puolen vetarissa/navassa,kielisi juuri puutteelisesta tuennasta helvetin pitkässä/raskaassa akselissa.
    -Timppa-
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ olisko Kostajalla jotenkin erilainen rakenne kuin omissa, niissä kaikissa neulalaakeri tekee töitä aina kun vetoakseli pyörii, eli AINA kun napa on kiinni, oli sit 2 tai 4 veto. Eroa on vain siinä mistä suunnasta vetoakselia pyörittävä voima tulee. Samoin tietty vetoakseli pyörii kun jakotoosa on 4-vedolla, oli napa auki tai kiinni.

    Neulalaakerihan pysyy tietysti aina paikallaan niinikään paikallaan pysyvän onton olka-akselin sisällä, ja vetoakseli pyörii sen lävitte. Pyörä laakeroitu olka-akselin ulkopuolelle.

    Neulalaakerin voitelu on kyllä helposti heikko koska ei sinne oikeen saa mihkään pakattua rasvaa.
     
  4. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Omasta Excusta pamahti juurikin tuo vänkärin puolen laakeri. Stefa meni samalla vaihtoon muistaakseni. Ja itse EN ollut ajellut edes etupää lukossa manuaalinavoilla, ed.omistajasta en tiedä. Tuo voitelu varmasti auttaa, jos vain jaksaa avata paikat.
     
  5. asperiini

    asperiini Gearhead

    Multa on mennyt kummankin puolen neulalaakerit, tosin saattoi osittain johtua myös siitä että eturistinivelet oli kuivat ja jumissa.
    Lisäksi on mennyt muutama napalukko. Automaattilukkoja en ole saanut toimimaan luotettavasti vaikka on vaihdettu kummankin puolen navatkin ja kaikki tiivisteet ja o-renkaat siinä samalla. Eli käytän niitä manuaalisesti jos ovat tarpeen.
    Ennen ajoin talvisin pitkiäkin pätkiä 4-vedolla, nykyään vain jos muuten ei pääse. Tälleen on etupään osat kestäneet.
     
  6. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Onhan tästä jo puhuttu, lukot ei ole tarkotettu jatkuvaan ajoon ja käyttöön! Sisuskalut muovia ja lämpenee ajossa mikäli akselit pyörittää sitä turhan päiten. Jos olis jatkuvaan ajoon tehty olis autossa keskitasauspyörästö eikä jäykkävetonen. Talvella ei kannata nelikko päällä tuupaata mutkiin kovinkaan kovaa, siinä kohtaa se viimeistään menee tyhmempäänkin päähän kun hinailee autoo sieltä metsähallituksen puolelta.
     
  7. Gummisti

    Gummisti Gearhead


    Remmivedon kanssa samaa mieltä. Edgellä saa kaikki ominaisuudet mitä tarvii käyttökiesin virityksee, mitään pilaamatta. Chipeistä on joillain myös huonoja kokemuksia, mut empä viitsis riskeerata muutaman hepan takia käyttövarmuutta. Edge ainakin kannattaa laittaa vakioksi katsastukseen, ei välttämättä päästöjen takia, vaan kierrosrajoittimen. Onneksi muistin asian. Ei tarvi konetta avata.
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Napalukoista,

    Kommenttini perustuu Fordilta saamaani tietoon ja useisiin korjaamiini napalukkoihin. Yriyän katsoa jos vaikka löyyäisin sen muovipäädyn jota olen säästäny demonstraatio-tarkoituksessa.

    Jo se että ajo lukot kiinni tekee näistä peleistä vaarallisia pitäisi olla jo yksinään riittävä syy olla tekemättä niin. Kuten joku asian väänsi rautalangasta yossa edellä. Siihen kun lisätään jäykkä ohjausvarsi, Acherman-kulman puute ni soppa on valmis.
     
  9. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Onkohan muiden excursionit minkälaisii ohjaustuntumalta. Omas ainakin keskellä selkeä "tyhjä"kohta eli saa pitää ikäänkuin vastaan riippuen kumpaan suuntaan vehe pyrkii urassa tai kallellaa olevalla pinnalla. Ja S mutkaan kun ajaa ja tulee kaarroksen vaihto puolelta toiselle, tuntuu kun etu pää "kaatuis" puolelta toiselle keski kohdan yli. Auto katsastettu eikä väljää missään nivelissä ollut. Tuntuu enemmän pyöränkulmien virheeltä. Renkaat kuitenkin kuluu suht tasasesti. Kokoo on 20" ja Nokian kumit, kokoo en ny jaksa muistaa.
    Joku oli myymäs nettiautos ja kehuu et ostettu parempi simpukka jenkeist ja hyvä ajettava. Mikähän simpukka mahtaa olla kysees, sattusko myyjä lukee tai onko jollain tietoo. Ja kaikki iskarit on uusia, myös ohjauksen.
     
  10. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    Meidän vekottimessa on edellisen omistajan toimesta tilattu ohjausvaihde Redhead Steering Gearsilta.

    http://www.redheadsteeringgears.com/

    Mitä nyt olen hiukan lukenut & Excursion-kuskien kanssa jutellut niin ero alkuperäiseen lienee kohtuullisen suuri.
    Oma vertailukohta on 2005-malliseen F250:een jossa oli alkup. vaihde ja selkee klappi kyllä.
    Tiedä sitten että onko näiden autojen ohjattavuuksissa lähtökohtaisesti eroja - tuskin kovin suuria.

    Aika vähäiseksi se klappi uudella vaihteella menee - ehkei kokonaan häviä mutta hintaa tais olla joku 300 taalaa (muistaakseni) niin ehkä rahansa voisi käyttää pöllömminkin.
     
  11. DIE KYHE

    DIE KYHE 1st gear

    Terve! Onkohan jonkun palstalaisen vanha csc-55 excursioni minulla?
    Tuossa viikolla kun kaivelin kojelautaa niin sieltä löyty sellanen potentiometri! En oo vielä käännelly sitä kun ei oo vielä löytyny mihin ne piuhat siitä menee, niin kyselisin vaan että onko se jonkun suomessa asentama ja mitä se tekee vai onko se jo jotain ameriikan tuliaisia?
     
  12. ripee

    ripee Gearhead

    moro
    mulla 99 f250 superduty ja brake valo palaa koko ajan koetaulussa
    heti ku virrat laittaa päälle ja jatkuu koko ajan vaikka kone käy
    katoin nesteen ne on max korkeudella ja ropeloin vähän tota "käsi"jarrun anturia jalkatilassa ,siihen tuli yksi johto mut ei mitään sama jatkuu
    olisko kellään tietoa?

    Riku
     
  13. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Meneekö potikalta johto/johdot suoraan PCM:lle(kuskin jalkatilassa vasemman jalan puolella)? Jos näin, niin lienee virityslastu kyseessä.
     
  14. DIE KYHE

    DIE KYHE 1st gear


    Joo pitää yrittää etsiä mihin ne piuhat mennee! käytössä kuitenkin tuo bully dogin gauge tuner mikä tuli auton mukana niin mitenkähän hyvin sotkevat toisiaan jos lastu kyseessä?
     
  15. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tuskin siinä tapauksessa lastu on edes kiinni jos sellainen ylipäätään löytyy. Käsittääkseni ne kyllä sotkevat toisiaan ihan tosissaan.
     
  16. NHuttunen

    NHuttunen 1st gear

    Itse ajelin omalla Excursionilla puolivahingossa ensimmäiset n. 20tkm niin että oli etunavat enemmän tai vähemmän kiinni. Syynä tähän oli hapertuneet letkut ja alipainekytkimen puutteellinen toiminta. Tämän korjasin heivaamalla sen alipainekytkimen mäelle, tukkimalla letkut ja vaihtamalla alkuperäiset napalukot Warnin Premium manuaalisiin napalukkoihin. Ja mitä nyt tullut offroadia harrastettua ja muutamankin maasturin omistaneena ei yhteenkään ole tullut minkäänlaista vaurioita vaikka napalukot olisivat olleet kiinni pitkiäkin aikoja. Ohjaus vaan on kankeampi ja polttoaineen kulutus suurempi kun turhaan etukardaani pyörii. Mutta, ei se nyt ole mikään ongelma pysähtyä ja vääntää lukkoja kiinni kun sitä tarvitsee ja avata kun nelikkoa ei tartte, mutta turhaa mun mielestä on ihmisiä pelotella että kaikki menee paskaksi jos vähänkin "ylimääräisiä" ajaa napalukot kiinni. Tosin, jokainen taplaa tyylillään.
     
  17. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Eikö tuollainen mammutti ole vähän suuren puoleinen offihommiin...? :D Aina mieltäny offiautoksi jonkun lyhyen BJ:n tai Pajeron.

    Toki asenteestahan se on kiinni! :)
     
  18. ripee

    ripee Gearhead

    Moro!
    ei kellään olisi apuja tohon?
    tosiaan tänään vielä rabs anturin puhdistelin taka akselin päältä ja irrotin jarrunestesäiliön ylemmän anturi liittimen ja pistin käsijarru anturin maihin , mut valo vaan palaa... :eek:
    kiitoksia
    Riku
     
  19. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Sanoisikohan vikakoodinlukija mitään...?
     
  20. ripee

    ripee Gearhead

    en ole edes luetuttanu koodeja , vois sen kyl tehdä ensi tilassa.
    olisko kellään kapulaa tässä lähimaastossa jos katsois koodit korvausta vastaan?
     

Kerro tästä muillekin!