Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Palanut takavalon polttimo on osannut tehdä ton joskus.

    Kojetaulun sisällä keskellä on joku jarruihin liittyvä moduli ainakin vanhemmissa.
     
  2. ripee

    ripee Gearhead

    luin jostain jenkki foorumilta et oli kans palanu polttimo aiheuttanu häikkää tai jos oli led polttimoita mut mulla normi polttimot ja kaikki toimii takapäässä
     
  3. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Jumankauta oli lujas toinen takavanne! Ei auttanut potkiminen eikä laudalla renkaan hakkaaminen. CRC:tä väliin ja parin päivän päästä pultit sormikireyteen ja sen jälkeen pari 3-4 metrin kiihdytys-jarrutusta eteen ja taakse. Tämän jälkeen muutamalla napakalla potkulla vasta irtosi.
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ vanne ei ole ollut niin tiukassa ettei monottamalla olis irronnut, mutta jarrurumpu on. Siihen auttoi kun nosti perän ilmaan, pyörä pois, kone käyntiin ja samaan aikaan "ajoa" ja jarrua. Ei kauaa kestänyt kun kuului poks ja rumpu irti ja ihan ehjänä.
     
  5. ripee

    ripee Gearhead

    Tiedoksi jarruvalo häikkä ratkaistu , uuden pääsylinterin pintavahti temppuili... Perkl!!
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kappas vaan. Mulla on yhdessä vehkeessä valo kans päällä, pitääpä katsoa tuo kohta. Siinä se tosin syttyi yhden paniikkijarrutuksen jälkeen (peura, ei osunu).
     
  7. ripee

    ripee Gearhead

    Helppo testata! Irrota anturi pääsylinteristä siinä on kolme johtoo , musta / vaal.ruskee / vihree yhdistä vaal.ruskee ja vihree esim rautalangalla se kertoo et säiliö on täynnä ja valon pitäis sammua jos anturivika , musta ja vaal.ruskee yhdistettynä antaa tiedon pääsylinterin nestepinta alle alarajan ja sytyttää brake valon koetauluun
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kiitoksia tästä ohjeesta.
     
  9. aosdkj

    aosdkj 2nd gear

  10. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Täytyisi tässä viikonlopun aikana tutkia, mistä johtuu Excursionin ajoittainen tärinä/ravistus ajossa. Vänkärin puolen vetariongelmahan on korjattu viime talvena ja tämä oireili eri tavalla.

    Joskus tuntuu, että pienen "rytkytyksen" jälkeen ajaessa oire ilmaantuu. Näin kävi esim.katsastuksen iskaritestin(?) jälkeen. Pienen seisonnan jälkeen oire taas poissa. Nyt aamulla työmatka-ajossa hetken aikaa ajettuani satasta alkoi taas tämä tärinä. Risteykseen hidastin/pysähdyin ja taas tuntui olevan poissa. Kovemmissa jarrutuksissa ravistaa tuossa 70-80 km/h välillä. Uudella asfaltilla ajaessa mielestäni jokin "ulvoo" - laakeri?
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Miksei laakerikin kai, oireet sopis myös jumivaan jarruun. Alottasin kunnollisella mäntien herkistelyllä ja liukujen putsauksella.
     
  12. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Makes sense. Kiitti vinkistä!
     
  13. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Omas ihmettelin samaa. Syy jumittavat etujarrut.
    Samaa tärinää teki kun seisontajarrun merkkivalo ei palanu vaikka jarru oli päällä, kengät sen verran loppu ettei kunnol pitäny mut tarpeeks et kuumeni ja alko täristää. Ei aina muistanu irrottaa jarruu kun lähti liikkeelle :poff:
     
  14. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Ihan sellainen kuriositeetti, että onko joku onnistunut löytämään jostain 7.3 Power Stroken päästölukuja? Motillehan ei näitä ilm.ole koskaan ilmoitettu, mutta eihän sitä koskaan tiedä jos tieto olisi jossain tai joku olisi jopa mitannut.
     
  15. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Ja vielä pienenä vinkkinä etelä-pohjanmaan alueen voorttikuskeille, tosi edullisesti irtosi 20 litraa Teboil Super HPD 5W40 Seinäjoen Sopurahasta; 109 euroa! Tuppaa kaikkialla muualla olemaan 140-150 euroa tuo pönttö.
     
  16. anttipo

    anttipo 1st gear

    Hei!

    ei kellään ois ylimäärästä startin solenoidia, mikä sijaitsee tuossa vänkärin puolen lokarissa? Tarviis nopsaan! pohjois savon alueelta onnistus haku huomenna!
    ja mistä tämmösen mahtas saaha tilattua, en ebaysta löytäny.. työauto kyseessä, niin urakat vähä kusee.. f250 7.3 psd vm 94.
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Heh, puoli tuntia sitten vaihdoin yhden sellaisen. Ylimääräinenkin on, muttei auttane tähän hätään. Elä anna urakoiden kusta, vaan yhdistä sen solenoidin isot navat ruuvarilla tahi naulalla tms niin startti alkaa pyöriä. Virrat tietty päällä jos haluaa että käynnistyy. Jos auto manuaalivaihteilla niin VAIHDE VAPAALLE!!!

    Kaikki tarvikeputkat ja rokkiauto yrittää myydä väärän solenoidin, ts sen missä on 4 napaa, 2 pientä ja 2 isoa. Vain Ford merkkihuollon hyllystä sain oikean missä 3 napaa. Ebaystä hae Motorcraft 1951C niin löytyy. Nelinapaisenkin saa toimimaan maadoittamalla toisen pikkunastoista.

    Ps. Hehkutuskin onnistuu, virrat vaan päälle, hehkutus alkaa, ja siihen jää sopivasti aikaa siirtyä konehuoneen puolelle yhdistämään navat. Muistaa vaan sen vaihdehomman...
     
  18. anttipo

    anttipo 1st gear

    Kiitos nopeasta vastauksesta! Tilasin pari nuita, ja auton tosiaan saa ruuvarilla käyntiin :)
     
  19. Roju

    Roju 3rd gear

    Miten rivakasti teillä pyörittää konetta, kun käynnistätte autonne? Mulla uudet akut ja kaapelit, mutta jotenkin tuntuu tahmeelta toi käynnistys.. Vähän kun huonoilla akuilla koittas startata.
     
  20. asperiini

    asperiini Gearhead

    Sulla on startissa vikaa. Mulla oli samoja oireita ja startin vaihdon jälkeen ero oli huima. Aiemmin oli starttivaikeuksia jos kone oli kylmä mutta nyt lähtee kuin palmun alta.
     

Kerro tästä muillekin!