Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kävin kans läpi saman rumban, uudet akut, kaapelit, meni parit hehkutulpat ja niiden relekin. Kaiken takana oli startti, mieletön ero!!
     
  2. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Omalla seiskakolmosella on rullattu nyt 100 tml ja ikää kohta 15 vuotta. Olisikohan aika jo vaihtaa uusi vesipumppu ja startti? Toisaalta auto pelaa ihan normaalisti ja starttaa mielestäni hyvin. Kuitenkin jos jompi kumpi kosahtaa vaikkapa Lapin reissulla, niin ei taida olla hymy herkässä :) Kumpaakaan ei ole tietääkseni vielä vaihdettu auton historian aikana.
     
  3. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla taitaa olla mittarissa joku 240 tml ja startti ja vesipumppu on kumpikin kerran vaihdettu. Vesipumppu kyllä ilmoitteli itsestään muutaman viikon ennen kuin jumittui tuossa Tampereen motarilla, siinä meni sitten moniurahihna ja kiristäjärulla samalla.
     
  4. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Joo no hihna ja kiristimet luonnollisesti samalla kertaa vaihtoon.
     
  5. Roju

    Roju 3rd gear

    Ok.. Näin mä vähän epäilinkin. Mistä ootte startteja hommannu? Vai suoraan jenkeistä? Vesipumppu tossa tulikin kesällä vaihdettua.
     
  6. ripee

    ripee Gearhead

    luulis löytyvän esim usparts tai south west trade
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Osathan on hyvä olla varastossa, itse en ole ihan vaan varuilta vaihtanut mitään. Startinhan vaihtaa vaikka marketin parkkiksella. Pumppu toisaalta...100tml ei ole kyllä kauheesti...vaikea sanoa
     
  8. asperiini

    asperiini Gearhead

    Rockautosta mulle on osia tullu.
     
  9. ripee

    ripee Gearhead

    onko kellään temppuillu tuo EBPV ?
    itellä ruvennu ny ilman viiletessä temppuileen , suhisee pakoputkessa vielä vaikka kone on normilämpöinen ja kesken ajon . loppuu heti kun päästää kaasun tai painaa kaasua rivakammin....

    ootteko joutuneet putsaileen ebpv putkee ja venttiiliä?
    jotain ohjeita löysin jenkkifoorumilta:
    http://www.guzzle7pt3.com/ebps.php
     
  10. T444E

    T444E 1st gear

    Moro,startteja kannattaa kysellä myös toveri "Remmivedolta",löytyy luultavasti hyllystä = nopee toimitus.
    Orggis startti taitaa olla mallia Mitsubishi :eek: :eek: ,omasta luultavasti alkuperäisestä löytyi mitsun logo,antautui vasta 360k miles jälkeen.
    Käyntiinlähtö parantui merkittävästi,entiseen verrattuna tunne on sama kuin pikkucorollaa startattais 24V:lla...
    -Timppa-
     
  11. T444E

    T444E 1st gear

    Moi,sulla käy pannu liian kylmänä,itsellä pakohormin kohinat loppuu kun moottorin öljyt saavuttaa n.145F:n lämmöt,vaihda termariksi 195F,suhinat loppuu ja kajuutassakin rupee lämpö riittämään eikä tartte viritellä pahveja syylärin eteen talvellakaan...
    Ittekin tuumailin EBPV:n poistoa mut miks ihmeessä jos kerran toimii niinkuin pitääkin,if it ain´t broke,dont´fix it..
    -Timppa-
     
  12. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Juur äsken omaani vaihdoin tuon 195F termarin. Ero on aika huima vanhaan nähden. Mittarikin nousee jopa puolväliin. Ennen jäi ekalle viivalle. Ja kopissakin lämpiää!
     
  13. ripee

    ripee Gearhead

    En aikonukkaan sitä blokata vaan putsata jos tukossa on... Mun mielestä hiukan epänormaalisti kyllä toimii... Tiedä sitten mikä termari mulla on mut kapiini kyl lämpiää niin pirusti mut mittari ei taho puoleenväliin nousta
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  15. ripee

    ripee Gearhead

    Voi moro!
     
  16. Lappalainen

    Lappalainen 1st gear

    HÖH, aiheuttaako toi dieselin esilämmitin moottorin sammumisen? :eek: :eek: :eek:
    poistin käytöstä omasta hyrskyttelijästä lämmittäjän ja ny pellaa. ei kait tuota tartte?
     
  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^Siis todennäköisesti se siis on vaihtokunnossa. Joko oikosessa tai vesi suodattimessa on syövyttänyt sen puhki.

    Hallis saattaa vaik löytyä ehjä käytettykin..
     
  18. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tästä on varmasti ollut aiemminkin juttua, mutta miksi osa 4x4 diesel Excursioneista on ihan laillisesti rekisterissä 8 hengelle ja taas osa(kuten omani) ainoastaan viidelle hengelle? Nettiautossa joku väitti, että aiemmin on saanut 8 hengelle, ei enää nykyään.
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Niin, se on samassa sulakkeessa kuin tietokone muistaakseni, joten ongelmat tulee sitä kautta. Tartteeko sitä vai ei riippuu tietenkin polttoaineesta ja kelistä. Talvilaadulla olen ajellut ilman mitään lämmityksiä -10c kelissä ongelmitta
     
  20. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    Asia liittyy kantavuuteen ja kantavuuden jakamiseen tavaratilan ja matkustamon välillä.
    Sekä siihen että tulkinnat Trafin suunnalla ovat kiristyneet käsitykseni mukaan.
    Auton kokonaiskantavuus ei byrokraattien mukaan riitä kuin viiteen paikkaan kun pitää tavaratilaan jakaa tietty osa kantavuudesta (oliko se nyt puolet kuten eräs Excu-kauppias kertoi, vaiko katsuri-inssin haparoivasti kertoma "tavaratilan osuus on isompi") ohjaamon ja tavaratilan välillä.
    Sehän saa aikaan naurettavuuden tätänykyä että auto on 7-paikkainen mutta katsastetaan 5-paikkaiseksi.
    Eron 7-tai 8-paikkaisuuden välillä tekee se, että osa Suomessakin liikkuvista autoista on varustettu tehtaalta tullessaan jo keskirivin erillisistuimilla eikä soffapenkillä.

    Onhan se kuitessii ääliömäistä kun autossa on penkit ja vyöt min. 7:lle ja otteessa lukee että 5 henkeä. :D
    Olemme Suomessa, jälkiNeuvostoliitossa.

    Meillä on muuten 4-paikkainen, nakattiin takarivi hiiteen ja verkko siihen keskirivin taakse.
    Sopii meille.
     

Kerro tästä muillekin!