Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. FF62

    FF62 3rd gear

    tietääkö kukaan mitä tarvii tehä jos automaatti lootallisen 7.3 poverstroken muuttaa manuaaliksi.lähinnä nämä sähköt kiinnostaa.
    ja osiko niihin mitään järkevää konstia millä sais vähemmäks piuhoja.kone tulossa traktoriin.ei tarviis kun semmoset sähköt jotka saa koneen käyntiin ja sammuksiin. onko älyloota sidoksissa automaatin kassa.
    motti on vm.95 e350.
    tietysti vauhti pyörä kiinnostaa.
    loota toimiva ja lähtee myyntiin jos muuttaminen onnistuu.
     
  2. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    -99 7.3 powerstokessa on sähköinen polttoainepumppu? Millaista oiretta sen epäkuntoisuus aiheuttaa?
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^no ihan starttaus vaikeuksista siiheb et ajaessa toimii mut enwmmän kuormittaessa alkaa puutumaan.
    '99 ja uudemmissa on vain se yks sähköinen pumppu ei muita.
     
  4. anttipo

    anttipo 1st gear

    iltaa!

    vaihteeks taas ongelmia fordin kanssa, eli käyntiin lähtö takkuaa.

    Startti tuore, akut uudet, hyvin jauhaa, tosin ei kovin tasasesti. valkosta savua tulee putkesta reiluhkosti, ei vaan meinaa lähtee ei oikeastaan edes hörähdä, sitten aina ihan yhen äkin pörähtää tulille.

    hehkut menossa vaihtoon, mutta epäilen että jossakin muualla on vika.

    antaa koodin: p0476 exhaust press, mitä lie meinaa?

    meinasin cps vaihtaa heti alkuunsa, niin on ainakin se pois sulettu..

    ongelma on siis nimen omaan kylmänä käynnistymisessä, esim tänä aamuna 2 astetta lämmintä, niin aika hankalaa oli..

    välillä myös tuntuu, että käynti ei ole oikein siistiä ja tehot ois hukassa.


    starttaus kuullostaa samalta kun tässä videolla, toivon mukaan ei nyt ois moottoriremonttia tulossa...

    https://www.youtube.com/watch?v=BVKlEKbRmBQ
     
  5. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Vinkinä et myyntipuolella olis 7.3 Excu 4x4 uutta kotia vailla. 15.900 cash
     
  6. darth

    darth 1st gear

    Tättärää!
    Ja heti alkuun kuva:
    [​IMG]
    Kyllä. Se on nyt mun pihallani.
    Piti hommata yksityiskäyttöön auto ja vaimolle ei käynyt peugeutin 206 kakaroitten kuskaukseen vaan piti kuulemma olla tilavampi ja onhan tuo nyt tilavampi.
    Auto on viralliselta nimeltään 2001 Ford Super Duty F-250 Crew Cab 156" XL 4WD 7.3L powerstroke. Kakarat nimes sen Puteksi. Kohtalaisen huomaamaton varsinkin nyt kun vaihdoin vakioviemärin suoran putken tilalle koska oravat tippuivat puista. Auto on koottu erivärisistä auton osista ja viehkeästi maastokuvioitu. Renkaina 37x13,50-17 toyot. Auto on ilmeisesti tullut 10" superliftin korotuksella maahan ja jäljestäpäin eteen on lisätty pari ja taakse kolmetuumaa lattarautaa. Auto on noilla varusteilla menestyksekkäästi katsastettu maastokuorma-autona N2G. :eek: Otteessa ei ole merkintää kuin E-valoista ja lattarautakorotuksista. Ihmeelliset ovat yhteneväisen euroopan katsastussäännöt.
    No, perävälitys on 3.72 eli 80 vauhdissa kiekkoja on ruhtinaalliset 1300 ja laatikko vetää arpajaisia siitä pitääkö lukottaa vaiko ei ja kulutus sen mukainen. Jotenka seuraavana on asialistalla perävälityksen muuttaminen renkaita vastaaviksi taikka vakiorenkaat. Myös takapään lukkoa kaipailisin. Etupäässä warnin manuaalilukot. Ilmeisesti nuo lattarautakorotukset tarvinnee ottaa pois koska kardaanit ovat aika luonnottomissa kulmissa ja voimansiirto kahisee vapaalla rullatessa. Ainakin kannatinlaakeri lienee vainaa. Valoille pitää tehdä myös jotain koska nykyisten valoteho on luokkaa myrskylyhty. Kone vaikuttaa ilahduttavan vakiolta, joten harrastemahdollisuudet eivät ihan heti lopu. Toki voimalinja on oltava ensin kunnossa. Autossa ei varsinaisesti ole mitään rikki, mitä nyt keskuslukot toimii tai ei ja ovikatkaisijat ei senkään vertaa, koukulta puuttuu sähköt ja jotain muuta pientä. Mukavasti varaosaa ja palikkaa on saatavissa ja hinta ei onneksi päätä huimaa.
    Overdriven lukasin pariin otteeseen läpi ja voi sentään miten kaikki tärkeät tiedonjyväset hukkuvat massiivisiin viestiketjuihin ja joka toisella sivulla kysytään mitä öljyä pitäis laittaa. Haku on erinomaisen tärkeä tällä foorumilla. Tämä viestiketju tuntuu kaikkein 'kotoisimmalta' tuolle autolle. Entisiä omistajiakin olen bongannut täältä ja jos voisitte ottaa vaikka yyveellä yhteyttä, olis kiva tietää auton historiaa edellistä omistajaa kauemmaskin.
    Varsinaista kysymystä ei vielä muuta tähän hätään ole kuin että onkos jollain ehdotuksia perävälityksiin ja lukkoon? Itse laskeskelin jonkun 4.50-4.80 olevan kohtuu passeli kun tarkoitus olis tällä kiskoa myös traileriakin joskus.
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Onnea ostoksesta. Tuttu auto näiltäkin kulmilta.
    Perävälitykset kannattaa vaihtaa. Kurkkaa ensin onko perässä lukkolevyt, tai suoraan kokeile laittamalla lisäainetta. Moni "lukoton" herännyt parin sadan ajon jälkeen. Jos siellä on kulunut yksikkö niin laita se kuntoon. Etuperässä ei ole lukkoa, napalukot vain nelikon toimivuutta varten.
    Jos korotuksen haluais säilyttää niin kannattas kardaaneihin asentaa tuplaristikot ja tarkistaa akseleiden kulmat.
    Valot ei enää tarvitse olla e-hyväksytyt. Ei niillä kyl mitn nää. Valorauta hinauslenkkien alta kiinni ja LED-valot.
    Keskuslukon moottorit eivät ole kalliita ja niitä saa. Meilläkin hyllyssä.
    Kone kestää miehen iän jos pysyy vakio suuttimissa. Helposti saa lisää. Toki saa siitä isoilla suuttimilla paljonkin voimaa mut sit se yks päivä halkee.
    Älä käytä korkeilla kierroksilla pitkiä aikoja edes vakiona. Mäntäveivi painaa paljon ja mäntä katkeaa tapilta kahtia.
    Vaihdelaatikko kestää toisen näistä: isot renkaat tai virityksen. Ei molempia. Toki laatikkoa saa vahvempaakin mutta alkaa maksamaan. Vakio lootan remontti on 3t€. Turbiineja meiltä saa 3 erilaisia.
    Koukun töpselin johdotus helpointa tehda et 7 napainen kaapeli takanta konehuoneeseen asti, edestä vilkut, polkimelta jarru ja parkki sit reletettynä ettei sula valokatkaisija.
     
  8. asperiini

    asperiini Gearhead

    Eilen töistä lähtiessä jäi 2000 mallisen Cursionin jarrujen merkkivalo palamaan.
    Seisontajarru ei ole päällä, jarrunestesäiliö on täynnä, mitään ei vuoda mistään ja jarrut sekä ABS toimii normaalisti.
    Mitään vikakoodeja ei löydy scannerilla.
    Mistäs muualta sitä vikaa nyt etsisi?
     
  9. ripee

    ripee Gearhead

    tsekkaa ny ensiksi että seisontajarrun kytkin siinä heti polkimen päällä palautuu ja ei ole hapettunut (yleisin), mulla itellä aiemmin teki saman ja syyllinen oli jarrunestesäiliön tasoanturi . postasin tähän ketjuun siitä ohjeen kuinka sen pystyy tsekkaamaan
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ ja se olikin hyvä ja selkee ohje. Tasoanturi oli omassa tapauksessa ehjä, ja varoitusvalo lopulta poistui kun irrotin akut toviksi. Vois ihan kokeilla, jos sillä vaikka oli vaan joku tilapäinen mielenhäiriö.
    Peräskärryn/campperin töpseli(e)n sekasortoinen ja mätääntynyt johdotus on myös joskus sytyttänyt jarruvaloja kojetaulunkin puolelle.
     
  11. asperiini

    asperiini Gearhead

    Sen seisontajarrun kytkimen tarkistin ihan ekana, se on mullakin joskus aiemmin temppuillut, vaan nyt vika ei ollut siellä.
    Viikonloppuna tutkitaan nestesäiliön kytkintä ja peräkärryn liitintä jne.
    Vittumaista vaan tämäkin homma jos ja kun sataa ja on pimeetä...
     
  12. ripee

    ripee Gearhead

    Kurjuus maksimissaan , ou jee
     
  13. asperiini

    asperiini Gearhead

    Onkohan Fordin sähköjen suunnittelija sille Lucasille sukua? Nää kummittelee samaan malliin.
    Tänään tarkistin taas anturit eikä vikaa löytynyt, sitten irroitin akut ja puolen tunnin päästä takas ja testaamaan, varoitusvalo palaa yhä. Luovutin ja meinasin että palakoon -kele sitten. Tunnin päästä läksin kauppaan ja mitä kummaa, tää oli korjautunut ihan itsekseen... Testasin vielä seisontajarrulla jotta valo syttyy ja sammuu kuten pitääkin.
    Ihme vehkeitä.
     
  14. ripee

    ripee Gearhead

    eiih... fiksuja vehkeitä ku korjaa itse itsensä :)
     
  15. darth

    darth 1st gear

    Lucasin kaukainen serkku ilmeisesti. Tuota ihmetelly ku mittaristossa huutaa se door avar valo. No nyt kävi niin että kun toinen takaovi jäi raolleen nii valo sammu :eek:
    Oven ku lämäsee kiinni nii valo syttyy, auki ja sammuu. Käänteistä logiikkaa. Sisävalot ei silti syty ku ovia aukoo. No, tapaninpäivänä ajattelin tuota tunkata oikein huolella ja jos aikaa jää nii pitää tuotakin ominaisuutta ihmetellä. Sen verran hämärää vuodenaikaa että olis kiva jos sisävalot toimis ovien mukaan. Erillinen peruutuskamerakin tuossa on, tähän asti ollu pimeenä nii yht'äkkiä sekin alkoi paistamaan, signaalia ei kameralta asti saanu mutta näyttö ainakin heräsi. Eikä sitte sammunu ennenkuin otti virrat pois.
    Uudet lamput saapuivat ameriikan mantereelta ja niitä aion asennella joulunpyhinä myös. Koekäyttö oli lupaava valotehon ja kuvion kannalta.
    Perävälityksistä on alustavasti kauppaa jo hierottu, kuten takaperän lukostakin. Voimansiirron kahina kuulostaa tulevan jakolaatikosta, eikä kannatinlaakerista. Ja vain eteenpäin mennessä. Käsin kardaania pyöritellessä oikein vinkuna kuuluu. Öljyt ovat kirkkaat. Pitänee tutustua senkin toosan sielunelämään.
     
  16. ripee

    ripee Gearhead

    suihkuta reilusti wd40 lukon reiästä sisään
    katkasia on siellä lukon päässä
    kerää paskaa aikalailla itteensä ja rupee renkkaan...
     
  17. darth

    darth 1st gear

    No joo, sarjassamme RTFM eli käyttöohjeessa sanotaan että sisävalot kytketään ku vedetään mittaristovalojen kirkkaussäätö täysille . :eek: Ei välillä tämä ameriikan logiikka aukene ihan helpolla. No, on niillä tuumatkin ja ydinase. Sisävalojen rele myöskin vainaa, toimii pätkittäin jos renkkaa ja koputtelee. Peilien sähkönen säätökin mykkä. On tuo sähkökeskus vissiin saanu vettä siitä vuotavasta tuulilasintiivisteestä kun kaikki rautatavara on kojelaudan alla ruosteessa. Pitää käydä kaikki liittimet ja releet läpi ja rasvata kunnolla. Ompahan puuhaa synkkinä joulupäivinä kun ei hiihtämäänkään pääse.
     
  18. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Tuosta tulikin mieleen kun useampi vuosi sitten kävin osto aikeissa Lahden tienoilla katsomassa viallista vihreetä tax-free f250 seiskakolmosella olevaa, vuosimalli oli jotain -00 tietämillä. Siinä oli moni mielenkiintoinen paikka ruosteessa, kuten vaikkapa tupakansytytinkin. Käyntiin se ei lähtenyt ja sitä myyjän kanssa parkkiksella ihmeteltiin, siihen sitten naapurustosta pari laitapuolen kulkijaa kaljojen kans tuli ihmettelemään, toinen heitti myyjälle että oliko tää foorti se uinu auto, johon myyjä napakasti, EI OLE, se oli toinen auto se. :)
    Silloin vuotta aiemmin oli jenkeissä hieman hurrikaani huuhdellut autoja merivedellä, joten jäi foorti ostamati minulta.

    Siinä mittarivalojen rullassa on kirkkautta lisättäessä lopuksi pieni tuntuva porras jonka yli nyksäyttämällä saa sisävalotkin palamaan, chevyissäkin samanlainen..
     
  19. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Kerrohan sitten kuinka tuikkiivat, jos hyvät pitää itekkin tommoiset lopulta hommata "astro"lamppujen tilalle. Konttorilta joskus kysyin että millaiset ajovalot saa laittaa, jos ois ensirekisteröinti niin dot valot kelpaa, ottaavat vaan valokuvion tietokantoihin, mutta jos e-lamput maahantuotikatsastuksessa joskus merkattu, niitä ei sais sit vaihtaa dot valoihin. Mulla sit oli unohtaneet joskus merkata otteeseen millaiset lamput paikallaan, joten vähän epäselvä tapaus, menis kuulemma ehkä leimasta läpi rimaa hipoen dot-valoilla. Ajovalon korkeuden säätöähän noissa ei taida olla eli pitääkö feikki pussit pistää taka-akselille?
     
  20. Crea

    Crea 1st gear

    Mulla ainakin lukee rekisteriotteessa että hyväksytään sellaisenaan kuin ovat eli ei tarvi mitään säätöjä tai merkintöjä. Tämä siis 2009 vuosimallissa. Onko vanhemmissa tiukemmat såännöt? Konttorista taitaa olla aika paljon kiinni miten läpi menee vaikka eihän sen pitäs vaikuttaa?
     

Kerro tästä muillekin!