Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    International...senpä takia kaikki mosassa kiinni olevat palikat saapi halvimmalla Natikkadiileriltä tai varaosakauppiaalta, yleensä noin puolet Fordin hinnoista.

    Erilaisia huhuja on muuten pyörinyt jo pitkän aikaa että johonkin uuteen isoon toyota pikkariin tulis pillarin kone. Tiijä sitten.
     
  2. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    excursion lukossa

    poika jätti avaimet sisään ja ovet lukkoon ja nyt on tietenkin ongelma..koodit ei tunnu pelaavan ovessa vaikka ohjekirjan kanssa sitä on räplätty..mikä neuvoksi??????? :(
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  4. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    tig-langalla aukes
     
  5. kpj

    kpj Gearhead

    Nää tämmöiset pdf:t ovat aina tervetulleita. Ei kyllä käy juuri tämän hetkiseen malliin, mutta onpahan varalla tulevaisuuden hankintoja silmällä pitäen.

    Pakoputkiurakassa jäi tuo downpipe vielä hiukan ahdistavaan orggismalliin. Eilen käväisin tullista hakemassa vähän lääkettä tuon seikan korjaamiseen. Jos se nyt alkais tuo putkikin olla jo tarpeeksi pienellä vastapaineella ja hyvin virtaava. Nyt vaan pitäis hankkia vielä pakolämpömittari, että uskaltais tuota ruuvia ruveta kääntää tiukemalle...

    Kuva uudesta Downpipestä:
    ][​IMG]
     
  6. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Joo nyt on omalla F250:llä about 2500 kilsaa tullu mittariin (reilun kahden viikon aikana :eek: ).
    Ainoo havaittu vika on ollu se että vakionopeudensäädin ei toimi.
    Mistähän tuosta lähtis vikaa hakemaan, namiskat on siis ratissa.

    BTW, kulutus muuten maantieajossa 11l/100km, ilmastoinnilla vähän korkeampi, eli ei paha :)
    Kyseessä siis 4x4 Powerstroke.
     
  7. Antti P

    Antti P Gearhead

    Olis F250HD 7.3 vaihteistoviallinen. Tarviiko kukaan?
    Vm89 4x4 rekisteröity pakettiautoksi. 3 vaihde ei toimi.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Palaneet (jarruvalo-)polttimot voi tehä ton. Tai viallinen tai päälle jäänyt "käsi"jarrun katkaisija tai jarruvalokatkaisija. Yksi cruiseen liittyvä katkaisija on myös muistaakseni jarrupääsylinterissä, mutta en tiedä miten se tarkistetaan, kai senkin voi ohittaa ainakin väliaikaisesti diagnoosimielessä.
    Huom. cruise ei toimi yli 201 kmh (125 mph) nopeuksissa.

    -JJ-
     
  9. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Ahaa, eli cruise saa siis jarrukatkaisun polttimon kautta?
    Tähän autoon on tehty nuo E-hyväksytyt valot joten ongelma vois piillä siinä, eli takavalot on kytketty ja piuhotettu uudestaan (erilliset jarruvalot ja vilkut). Voipi olla siis hieman hankalampi saada pelaamaan.
    Jarruvalokatkaisijassa tuskin on vikaa, silloinhan jarruvalotkaan ei pelaisi järkevästi.
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joo, siellä on joku yhteinen maa takavalojen kanssa tms, en ole erityisen hyvä sähkömies, mutta aika todennäköistä on että tosta johtuu.

    -JJ-
     
  11. jylppy

    jylppy Gearhead

    Todennäkösesti siinä jarrupedaalin katkaisijassa on kontakteja enemmän kuin vaan se yks jarruvaloille. Voi olla vaikka 3. Jarruvalot, kruise ja turpiinilukko....
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Hyvä pointti, vaikkei kruisesta niin väliä oliskaan, niin palaneet polttimot (tai muutettu valo systeemi...?) voi tuon BOO (brake on-off) kytkimen piirin sekoamisen kautta aiheuttaa myös sen, että turbaani ei lukita ollenkaan.
     
  13. 74

    74 Gearhead

    Onko nyt noin että 97-03 koriseen ei saa E-hyväksyttyjä valoja?
    Ajattelin vaan ku hieman kiinnostais kyseinen korimalli. Eikä millään pahalla mut ne ei yleensä oo ollu mitään hyvän näkösiä ne itse tehdyt valot ja sit jos ne voi aiheuttaa tommosia ongelmia....
     
  14. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Riippuu paljolti siitä miten huolella ne on rakenneltu. Omassa uudet valot ovat mielestäni paremman näköiset kuin alkuperäiset.
    Laittelen näkösälle pari kuvaa jahka saan näpättyä.
    Tarkoittanet -97-03 korisella -99 tullutta koria? Eipä taida tuohonkaan saada E-hyväksyttyjä valoja valmiina.
     
  15. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    mullakin ois excursioniin valojen laitto edessä..jos kehtaat niin laittaisitko niitä kuvia ..vois varastaa idean :D
     
  16. F350

    F350 3rd gear

    Valojen kanssa runkkaaminen..

    Ittellä ei ole ollut ongelmia tossa -97 F350 vaikka valot muutin suomalaisen silmiin häikäisemättömäksi, tai no, en tiedä johtuuko tuo ns. keskuslukitus/ajonestosysteemin pimeneminen sitten näistä valomuutoksista mutta vuoden suunnilleen kaikki pelasi normaalisti ja vika on varmaan tossa takaoven keskuslukituksen moottorissa.. Ja mitä noihin valoraiskauksiin tulee niin tähän korimalliin mikä itellä on ei saa valmiita E-valoja ja eipä taidä tohon uudempaankaan saada. Transportterin umpiot ainakin suunnilleen käy tohon uudempaan ja tähän vanhempaan niin pahalta kuin se kuulostaakin niin virittelin SKODA FELICIAN!!! umpiot. Valot istuu kyllä yllättävän hyvin ja ilkee jopa päivänvalossa ajaa.. Samalla tuli korkeudensäätö mikä pelaa nesteellä! Tähän nesteellä toimivaan korkeudensäätöön ei kannata kyllä talvella koskea ja yleensä se kestää noin pari vuotta muutenkin.. Umpioita olisi vaikka kuinka paljon mitä viritellä muotojensa puolesta mutta yleensä nämä muitten automerkkien nykyumpiot missä olisi korkeudensäätömahdollisuus ovat sen verran "syviä" että joutuisi pilkkomaan silmäpeltiä ja siirrellä akkuja taaksepäin.. Ja kaikki tämä tosi mukavan lainsäädännön takia!!!
     
  17. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    No niin nyt olis pari kuvaa noista valoista, nää on siis vanhemmassa mallissa mutta ideanhan voipi ottaa uudempiinkin:

    http://kuvablogi.com/nayta/1184255/
    http://kuvablogi.com/nayta/1184256/

    Valot on rakentanut Plitin Kimmo, yhteystiedot löytyy Raysautomotiven (jonka kautta auto mulle tuli) kotisivuilta;

    http://raysautomotive.net/index_files/Page1020.htm
     
  18. F350

    F350 3rd gear

    Siististi tehty. Mitenkäs sulla on toteutettu se korkeudensäätö valoille?
     
  19. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Kyllä siellä ihan säätömoottorit on (+säätökytkin kojetaulussa), kaikki mahdutettu vanhan umpion tilaan.
    Jonkin verran sunnittelua ja käsityötähän tuo vaati mutta seuraava menee kuulemma jo paljon helpommin :wink:
     
  20. F350

    F350 3rd gear

    Aivan. Pitää laittaa itteki kuvia tosta minun skeidanlamppusesta keulasta tänne kuhan saan näpsittyä..
     

Kerro tästä muillekin!