Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Cuissi

    Cuissi 1st gear

    Hieman lisää yksinpuhelua aiheesta:
    Tänään ohjelmoin kaukosäätimen uuden rke:n kanssa ja starttiongelma palasi.
    Pari kertaa kun nollasin yksikön ja ohjelmoin uudelleen niin alkoi taas käynnistymään.

    Autossa ei kyllä pitäisi olla ajonestoa, joten sekottaisikohan joku huono liitos esimerkiksi taas pcm:n toimintaa?
    Tämä taitaa kuitenkin olla se ihan alkuperäinen ongelma.

    Edit.
    Vika mitä ilmeisemmin oli sytytyskytkimessä ratin alla. Hapettuneet liitokset eivät antaneet riittävästi virtaa moottorinohjaukselle mikä näkyi erinäisinä ongelmina monessa paikkaa. Nyt toiminut viime ajat kuin kello.
     
    Muokattu: 2.4.2017
  2. MustaSurma

    MustaSurma 1st gear

    Mistäs kannattaa katsella ´08 super dutyn etuakseliin tiivisteitä ja stefoja?
     
  3. Powermover

    Powermover 1st gear

    Riippuu haluatko tilata suomesta vai suoraan jenkeistä.
    Jenkeistä itse tilannut joko rockautolta tai summitracingiltä.

    Suomesta taas kysellyt sieltä missä osa sattunut olemaan. Eli jos on tarvinnut nopeasti, mutta suolaisella hinnalla. Jari Mäki tai Usanet.fi

    Kai joku muukin osaa neuvoa, mutta nuo ainakin itse tiedän.
     
  4. MustaSurma

    MustaSurma 1st gear

    Joo, ei mulla kiire ole ja rokkiautosta on tullut muutenkin tilailtua, foordi vaan on uus tuttavuus niin ajattelin että jos niitten osille on "oma" mesta suomessa. Tänks.
     
  5. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Morjesta

    Ollu muutaman kuukauden käynti vikaa voortissa. Semmonen romp romp ääni tulee välillä kylmänä koneella ku lähtee liikkeelle. Välillä ajossa tuntu että kone pätkii ja välillä tyhjäkäynnillä. Öljyt vaihdoin(delvac super 15w-40) niin rupes tyhjäkäynti seilaamaan välillä sekä tota romp romp ääntä pitämään enemmän. Laitoin uuden icp anturin ku vanha oli öljynen, toimi eilen ekan koe käytön niinkuin pititkin. Ei enään, 4km ajon jälkeen rupes tyhjäkäynti taas seilaamaan ja kone hytkyttään. Melekein ku polttoainetta ei sais tarpeeksi. Tehot on tallella, tasakaasulla en nyt huomannu että seilasko kierrokset. Eikä vaikuta onko P,R,N tai D silmäs.

    Osaisiko joku auttaa mikä täs voi olla vikana? Jenkkilän palstoja selasin, mutta totesin etten ymmärrä ku sanan sieltä ja toisen täältä.
     
  6. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Vaihdoin äskettäin CPS anturin. Ollu hanskalokerossa ainakin 6 vuotta. Vaatii 1/2 räikkä+jatko+lyhyt 10mm hylsy. Pitkä hylsy oli kuiteski liian lyhyt ja jatkon kans liian pitkä. Ei menny 10min, lähemmäs tunti. On todella ahdas paikka, eikä tonne meinaa nähdä millään. Yläkautta ei varmaan ole edes mahdollista vaihtaa?

    Ennen anturin irrotusta kävin ostamassa uuden hylsyn ku kaikki sopivat 10mm oli hukassa. Työkalunhakureissulla auto pelas moitteettomasti..

    Nyt uudella anturilla tyhjäkäynnillä teki 2 kertaa peräjälkeen nopean soutamisen n.3min käyttelyn aikana. Kone oli siis vielä lämmin osan hakureissulta.
     
  7. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Taas jatkuu. Rupesin aatteleen et kuvittelen nykimisen. Kylmänä saattaa hiukan tehrä scaniamaista soutamista, kun tyhjäkäynnillä. Ajon jälkeen kierroksen nousee ja laskee .7sec välein, sen verran et käyntiääni muuttu ja mittaris neula nousee ja laskee. Ajonaikana tekee pientä nypytystä sillontällöin, ei näy mittaris eikä kuulu äänes, mutta penkis tuntuu..

    Onko kenelläkään ideoita mistä jatkais vian selvitystä`? vai onko normaalia? ja nyt vaan kiinnittäny tohon huomioo kun tyhjäkäynti sekoili kunnolla ennen anturien vaihtoa.
     
  8. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Kertokaas joku viisaampi paljoko tommoseen 95vm 7.3 econolineen sais lisää potkua helpposti ja kestääkö paikat? Chevyjä ollu ennen ni tää o viä vähä vieras vehje!
     
  9. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tyhmiä peruskysymyksiä sarjassa:

    Minkälaisia öljyjä Excursion 4x4 etu- ja takamurikoihin ja jakolaatikkoon?

    Axle -koodi on C1 eli 3.73 Limited Slip. Rohjo kuitenkin tuntuu kuopivan ainoastaan yhdellä takapyörällä eli onkohan perän toiminta asianmukaista?
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Nyt olis odotettuja jarrumäntiä ja liukutappeja tarjolla. Nopeat syövät hitaan. Näitä taas EI riitä kaikille.
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    CeeCeen osavarasto myydään pois, nopeat syövät hitaat. Soittaja on voittaja.
    Cps antureita (7.3)
    Icp antureita (7.3)
    Tiivisteitä (7.3, 6.0, 6.4)
    Ahtopaineen nostajia (7.3)
    Pa-paineen nostajia (7.3)
    P-a linjojen banjopultteja (7.3)
    Suodattimia (7.3, 6.4, 6.7)
    Suodatinkansia (7.3, 6.0, 6.4)
    Niveliä
    Automaattinapalukkoja
    Lukkoperälisäainetta
    Kavitaationestoainetta
    Jarrupaloja
    Jarrumäntiä
    Liukutappeja
    Hehkuja (7.3)
    Laseja, puskureita, turboja,
    purku vaihdelaatikko, napalukkoja.

    045 8007009
     
    Muokattu: 25.4.2017
  12. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Onko muilla sattunut huonoja kokemuksia 01-03 7.3 powerstroken pmr-kiertokangista, tais kaverilla katketa kanki kun alkoi moottori kolisemaan ja sylkäisi vedet pellolle jostain kohtaa..
     
  13. Cuissi

    Cuissi 1st gear

    Löytyykö suomesta e4od:n turbiinin korjaajaa?
    Pitäisi saada vielä hieman vakiota vahvempaa...
    Rapakon takaa löytyy kyllä hyviä vaihtoehtoja, mutta voisihan sitä suomalaista työtäkin tukea.
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Jn-Trading
     
  15. Cuissi

    Cuissi 1st gear

    Maanantaina lähtee paketti kohti kaarinaa, sikäli kun ehdin saada purun aikaiseksi.
    Hieman vajaa 600€ maksaa vahvistaminen, mitä pidän ihan kohtuuhintaisena.
    Siihen saakka ajellaan varaturbiinilla kevyemmällä kaasulla.

    Millaisia vääntöjä on pyörinyt keskusteluissa e4od:n ja turbiinin kestävyydessä? Vakioina siis.
     
  16. Cuissi

    Cuissi 1st gear

    Vanhan turbiinin lukkolevy kuulemma kuin rotan syömä :eek: taitaa olla vaan liikaa vääntöä ja liian alhaalta ottava lukko, jälkimmäiseen saakin tehtyä säätöä. Kestää minkä kestää ja sitten varmaan banksilta rajumpaa kehiin, kallistahan kaikki kiva vaan on :D
     
  17. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Hieman vanha teema, mut kuiteenkin. Saiks sa mita selko siit soutamisest. Ooks tehny jotaakin diagnoosi, eli mitka vikakoodit tule näkyvin. Jos nyt sen antura vaihdoit ja oletetavis ois että se uusi on ehjä ja piuhat kunnos, sit mitas mootorin lämpötilaanturi oisko jotaakin erikoist silla linjalla...? Noh lämpö ei nouse tai nouse hitaast tai jotaan vastaava. Ooks tarkastanu ne ruiskuile menevat johdot, niiten läpivienti paikat. Et ei ois mitä hankaumia.
     
  18. Panssarivaunu

    Panssarivaunu 1st gear

    Terppa kaikille!

    Tuli hankittua tuollainen Ford F-250 7.3 Power Stroke vuodelta 1999. Meikäläiselle ensimmäinen lava-auto ja johan tuon kanssa joutu kädet likaamaan, kun oli ajatus, että vuotaisi öljyä turbon jalustan o-renkaista. Olikin edellinen remonttireiska jättänyt jalustan takapultit löysälle, joten vuotanut todennäköisimmin sieltä. O-renkaat oli ihan ok kunnossa, mutta vaihdoin ne kuitenkin, kun oli paikat auki. Vielä on pikkasen merkannut alleen, mutta syytä en ole vielä keksinyt.

    Mutta tästä se lähtee :D
     
  19. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    En oo saanu selkoa. Kylmänä silloin tällöin tekee "romp romp" ääntämistä ja pientä soutua liikennevalois, ei aina. Päällisinpuolin ei ole johdois hankaumia, toki ei oo kopat ollu auki. Lämmöt nousee hitaasti ja jää siihen 1/4 paikkeille kesä taikka talavi. Syylärinvaihdoin viimekesänä eikä se lämpöihin vaikuttanut, lakkasi jäähdytinneste vuoto. Ajattelin olevan termostaatti vika ja lämpösempi on hyllys, ei pysty viä vaihtaa kun kesäauto on telakalla. Toi lämpöanturi vois sinällään ollakkin kun talvella ei meinaa lämmöt nousta ja "pakokaasujarru" menee välistä päälle, satunnaisesti alle +5 keleilläkin.
     
  20. Cuissi

    Cuissi 1st gear

    Hieman risuja jn-tradingille.

    Turbiini on vieläkin pajalla vaikka työn piti hoitua parin työpäivän kuluessa.

    Jotai osaa vielä odottelevat, mikä on ihan ymmärrettävää, mutta kommunikointi on olematonta.
    Lupailevat ilmoittelevansa milloin mitäkin asiaa, mutta aina saa soitella perään ja mielestäni en ole kovinkaan hankala asiakas ollut vaatimalla ja valittamalla.

    Tulee vain sellainen fiilis että voisi suoraan tilata atlantin takaa kaiken, olisi nopeampaa ja halvempaa.
     

Kerro tästä muillekin!