Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Pelti tehtiin jo ettei ainakaan konepellin ja tuulilasin välistä valu siihen päälle. Voishan siihen muovista vääntää katon. Mut eikai pieni reikä pohjallakaan pahaa tee?
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Itse asiassa muistelin että semmonen olis jo? Mutta tee ihmeessä. Ja katos- muovi tai joku roiskeläppä roikkuun heti siihen idm päälle.
     
  3. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Pitänee huomenna patentoida.
     
  4. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Vähän hengetönhän tuo puhallin ainakin Excursionissa on, mutta lienee ihan ominaisuus. Onneksi on Defan sisätilan lämppäri.
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Järkyttävä f250 kuume 7,3 powerstroke koneiseen,jos joku haluu välttämättä vaihtaa Caddy Seville STS -98:iin niin yv.
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Enpä sanois, kyllä lämpö piisa, ei tarvi kääntä nappuloita kaakkon kovillakin pakkasilla. Testeri kii ja tarkastama millaisin lukemin mootorin todellinen lämpö nouse. Koietaulun mittari on suunta antava. Pitais noust ja pysy 80 asteesen vähintä. On terveelista mootorillekiin ja näky kulutukses. Monesti vuosien käytön jälkeen lämppärien kennot tukossa. Yleensä pysty pesemalla saa auki. Tai termarit väsähtäny. Kannata vilkaist toimiks ne alipaine hilut oikein ja kraana aukea täysin. Kaverille tossa vaiheti termostaati kun koneen lämpö ei noussut kun 60 asteesen ja rupees F-laisen kokpitti ole vähä sellainen haalea. Nyt voi vaik T-paitassa aja.
     
  7. ++++++

    ++++++ 3rd gear


    Itellä tuntuu kyl tuo puhallustehokin olevan huono. Puhallin on vuodenvanha. Termarikin pitäs hakee ja vaihdella.
     
  8. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Euroautoissa ainakin lasit pysyy hankalalla säällä ihan eri lailla auki, kuin Excursionissa. Puhaltaa kyllä ja lämmintä, ei siitä ole kiinni. Jotenkin tuo jenkkien puhallus vaan ei ole optimaalinen tänne "ryssän helevetin" oloihin.
     
  9. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Hm... Niitä sun autoja on tehty myös ns "california versioita" Itestä koko puhallinjärjestemä ei oo kovin monimutkainen. Puhallin pitais kyl kohist aika vihaisest jos on nappula kaakos. Siinna puhallinkopas on sisällä sellainen vastuskokoeilma, milla saadan aikasiks eri pyörimisnopeutet. Sen saa ulkopuolelle ulos. Vois vaik aloit siit, varmistamal ettö on ehjä. Ja kato tarkka, siinna sammassa on viellä sellainen sulakeentapainen keksintö. Ja koko tämä sydeemi ja nopeutenkytkin on ns miinuksen eli massan puolel. Eli mootori saa suora plussan ja ohjatan miinuksen kaut. Voisit siit nopeutenvalitsimen tulevan musta-oranssin piuhan yhdistä massan (virta kytketty), puhallin pitais alkaa puhaltaa täysillä tehoilla. Jos huomat että puhalta kovempa kun normaalist , sit tarkastama tätä vastus, nopeuten kytkimen hässaka. Siinnä on sit seuraavaks see alipainenhässäkä, mut aloit siit sähköpuolelt. Niin jos toi vastushässäkä on päältäpäin ehjä. Sit teet sellaisen testin, otat puhallinmootorin pistokeen auki, lämpösäädin keskiasento, suuntavalitsin VENT asento, auton mootori käy ja yleismittari siihen mootorinpistokeesen autosta tulevalle puollele. Nopeusvalitsin:
    LO pitais näky mittaris 3-4V,
    2 asento, mittaris 5-7V
    3 asento, mittaris 7-10V
    HI asento, mittaris 10-14V
     
    Muokattu: 30.1.2018
  10. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Kiitoksia!! Pitänee tutkia. Auto on ainakin suomeen tullu kanadasta. Liike mistä ostin vaihto tähä esivastuksen ja puhaltimen moottorin. Voisko esivastus olla väärä? Ei kyl karvahattu päässä pyöri vaikka olis täysillä. Eli ihan olematon puhallus teho. Suunnanvaihto kyl toimii.

    Mites kun ton termarin tilasin ni kuullu juttua et nesteen seassa pitäs käyttää jotai lisäainetta pitääkö paikkansä?
     
  11. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Muokattu: 24.1.2018
  12. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Nyt ku idmmän vaihdoin ni huomasin et alko kylmänä kirrosten korotus toimia. Joku on aikanaan ottanu turbolta sen läpän pois käytöstä. Nyt kumminki sen akseli liikkuu. Nyt herjaa vikakoodia P0476 exthaust press control valve performance. Eli aiheuttaako toi ohitettu läppä tän? Onko sillä mitää vaikutusta toimintaan?
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Varmaankin aiheuttaa kun se luulee sulkevansa läpän mutta vastapaineet ei muutu miksikään. Jos ottaa vastapaineanturiltakin piuhan irti niin olisko se sit tyytyväinen.
    Mitään vaikutusta auton toimintaan en ole sillä läpällä itse huomannut, oli se deaktivoitu tahi ei.
     
  14. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Ok. Pitänee se joskus laittaa toimintaan ku konekopan avaa. Lämpenis ainaki nopeemmin.
     
  15. Lappalainen

    Lappalainen 1st gear

    Moottorilämmöt on 83 astetta ja kuumaa tulee suuttimista mutta kauhean laiskasti. Pitänee purkaa kojelauta ja tutkiskella putket ja kenno.

    Täytynee kyllä muuten kehua 7.3litran myllyä, en uskonu että toimii noin ongelmattomasti -30 asteen pakkasilla.
     
  16. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Täytyy sanoa että samaa oon kokenut itsekkin. Toimii erittäin hyvin vielä -40c kohdallakin. Tosin akuissa pitää olla henkeä, ei riitä että pyörittää. Öljynä 10w30 toimi. Toki tässäkin järki kannattaa olla mukana, tankkia alle 1/4 ja saattaa alkaa jäätämään kun on iso tilavuus. Vois olla vieläkin komeempaa jos toi naaftakupin lämmitin pelais?
     
  17. Aki_N

    Aki_N 1st gear

    Onko kellään tietoa mihin tuo excursionin alkuperäisen lohkolämmittimen piuha menee. Oon yrittäny seurata sitä lohkon kylestä eteenpäin, mutta ei taho löytyä loppupäätä. Kokeilisin miten se pelittää tuommosella 230/110 jänniteregulaattorilla.
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    En oo luojan kiitos tommosissa pakkasissa oleillu, mutta onhan niitä kaikenmoisia lämmittimiä jos ei halua sen alkuperäisen kanssa rimpuilla.
     
  19. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Excursionin nelikko jyristää moottorijarrutuksessa kun vauhtia on 80km/h tai yli. Ei mikään mahdoton jyrinä, mutta äänen kuulee ja ratissa tuntuu kevyt värinä. Oire läsnä ainoastaan, kun 4x4 kytkettynä ja napalukot kiinni. Takaveto kytkettynä ja/tai lukot auki kummin päin vaan ääni ei kuulu.

    Vänkärin puolen vetotumppi, ristikko, stefa ja neulalaakeri vaihdettu, sökänä olivat mutta silti ääni jatkuu.

    Kardaani ristikothan pitäis mekkalaa myös vedossa eikö vaan? Ääni mahdollisesti etuperästä?
     
  20. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Paljonko välystä on normaali vetolaatikon ja etukardaanin liitoksessa? Öljyä toki tuosta välistä ei tiputa, mutta pieni klappi tuntuu olevan kun kardaanista heiluttaa. Kardaanin ristikkonivelet ei äkkiseltään vaikuttaisi olevan loppu.
     

Kerro tästä muillekin!