Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Juu myös jenkkifoorumeilta lunttasin, että Excursionissa EI ole sitä tukilaakeria. Täytyy tarkistaa tuo takakardaani itseltäkin. Paikalla ollessa tosiaan on jämptin oloinen.
     
  2. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Ootteko muuten asennellu näihin kunnon tasauspyörästön lukkoja tai onko autoissanne sellaisia? Alkaa vituttaa, kun auto näyttää monsterilta, mutta perus-pajero on maastossa paree...
     
  3. TOM

    TOM 1st gear

    Tarttee kattella se kardaani, Tärisee ainoostaan veto päällä ,mut kun polkasee niin rauhottuu 100km/h jälkeen yleensä ei kuitenkaan aina. Sillai vaan ihmetyttää ,kun ei oo taas muutamaan päivään aiheuttanut ongelmia, niin kait se korjaantuu ittestään;) Mutta kiitos vinkeistä.
     
  4. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Vastaan tässä itselleni ja omista aivoituksista o_O
    Elikkäs tulin siihen johtotulemaan, että ja notta tilaan itselleni tuon SCT-kapulan.
    Saanpahan vikakoodit luettua ja nollattua tarpeen vaatiessa.
    Ja tuohonkin saa DP-tunerilta "customoituja" ohjelmia tuohon kapulaan niin tällä ajatuksella tämän itselleni perustelin :D
    Katsotaan kun tuo joskus saapuu ja pääsee testailemaan, että miltä tuntuu "pretune-ohjelmat" mitä kapulasta löytyy kun samalla otan banksin "ottomodule" vai mikälie sikaboksin pois välistä hämäämästä. Noita banksin moduleita ei paljoa missään jenkkien foorumillakaan ole kehuttu niin uskoisin, että jotain eroa saattaapi tulla jo sitten ja myöhemmin tottakai "erikseen" customoitu ohjelma. :)
    Eiköhän tuosta parempi tule ;)

    - Jussi
     
  5. SILLKARI

    SILLKARI 1st gear

    Ootkos kokeillut laittaa napista nelivedon päälle kun ääntää? Mulla oli jumittava napalukko joka jurnutti satunnaisesti, ääni muuttui ja jopa poistui kun käytti nelivedon napista päällä... Kylmänä teki sitä useammin.
    Jos haluaa poissulkea napalukkovian niin napalukko lähtee irti minuutissa, lukkorengas auki ja vetoa.. naputtelun kanssa irtoaa helposti. Samalla voi avata sen ja katsella kuinka vanhat vaseliinit sieltä löytyy :)
     
    TOM tykkää tästä.
  6. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Mites tuo 95vm econos onko niis tehon kannalta mitä parannettavaa? Edgen kapula löytyy ja ny ajellu 2 tasolla liikkuuhan se mukavasti silläki mut nälkä kasvaa syödessä. Uskaltaako sinne ajaa 3 ohjelman vai pitääkö jotain parannella eka?
     
  7. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Vedin tuossa viime viikolla raskaahkoa henkilönostinta. Tuon jälkeen kolina muuttui eri nopeudella kuuluvaksi. Kait se täytyy tuo takakardaani tarkistaa, kuten edellä mainittukin. Renkaiden meteliin en jaksa uskoa, joskaan en ole vielä kokeillut laittaa vanhoja AT Nokialaisia kokeeksi alle.
     
  8. Rovi

    Rovi 1st gear

    Ei sattunut tuolla silmään kootusti että mitkä ne tärkeimmät jutut noissa excursioneissa (7,3) on katsoa käytettyä hankkiessa. Varsinkin näin pohjosen poikana kun nuo kaikki sijaitsee jossain eteläisessä suomessa. Ei ihan jokaista kehtais lähtä katsomaan. Toki voi moista tarjotakin jos löytyy ylimääräinen.
     
  9. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Ristuksen rähjäisiä nuo lähes poikkeuksetta on, mitä myynnissä näkyy. On jos jonkinlaista tuuninkia, penkit riekaileina ja ylipäätään epäsiisti yleisilme. Toisaalta, tuskin kukaan silmäteränä pidettyä kovin herkästi myisikään.

    Itse etsiskelisin mahd.pienellä ajomäärällä olevaa räpeltämätöntä yksilöä. Sellaista ei löydy hinnaston alapäästä, mutta vastaavasti ei sitten korjaamiseen/huoltoihin uppoa niin paljoa. Tekniikkahan näissä on aika pomminvarmaa. Toki kaiken saa hajalla huonolla/olemattomalla huollolla ja rääsäämisellä. Jos osaat itse korjata ja on hyvä talli/paja, niin ei huolto/korjaus rakettitiedettä ole. Netti on pullollaan englanninkielisiä ohjeita lähes joka remppaan. Osia saa ainakin USA:sta edullisesti ja helposti.

    Itse hankin omani v.2013 suoraan jenkeistä 65 tuhatta mailia ajettuna. Ei ole tulossa myyntiin ainakaan tällä tietoa :)
     
  10. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Jos ei pikkurahasta oo pulaa, niin vähän ajettu bensa V10 ja siihen Cummins swappi :D
     
  11. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Dodiih arvon raati. Tuli se SCT:n kapula.
    Ja ihan pätevä laite tosiaan vikakoodien lukuun yms.
    Repisin Banksin "ottomoduulin" välistä pois ja löin noista "pretune" ohjelmista sen n.80hp version (Meinas tulla kylmärinkin persustan alle kun löi ajoneston päälle ohjelmoinnin jälkeen, mutta lähti ihan vikakoodit nollaamalla) :eek:

    Mielestäni tyhjäkäynti-ääni olisi hieman muuttunut. Veti jonkun verran paremmin kuin tuon banksin kanssa, mutta jotenkin semmoinen tunne, että olisi kaasua saanut enemmän painaa jotta liikkuu edes eteenpäin o_O Yhden täyskiihdytyksen tein paikaltaan ja vain pieni pölähdys kävi. Tämä on hyvä, koska en niin höyryvetureista pidäkkään :D

    No jotenkin jäi semmoinen haikea olo niin tilasin sitten DP-tunerilta 80 hp daily ohjelman saatteena "banks power pack from year 2001" tuohon kapulaan. Tänään sain ajettua sen ohjainyksikköön ja voin kertoa, että jukoliste kun aparaatti heräs :D Pienellä kaasun annostuksella jo liikkuu ihan mukavasti. Ei oikeen ilennyt tehdä täyskiihdytystä paikaltaa kun oli alle yksi vuotias lapsonen mukana, joka nukkui ettei peljästy tai mene niskat sijoiltaan kun isi pääsee leikkimään.:rolleyes:

    Vielä pitäisi ottaa tuo Banksin transcommanderi pois välist hämäämäst.
    Eipä siitä vissiin mahdottomia oo haittaakaan kun nostaa käsittääkseni vain linjapaineita(tiettyyn rajaan asti), mutta kumminkin turha kapistus siellä välissä mielestäni enää.

    - Jussi
     
  12. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Ite ainakin tykkään pitää asiat simppelinä eli tod.näk.heittäisin tuon Banksin pois. Toki sun autos taustaan en oo perehtyny. Omassa nokivasarassa ainoastaan säädettävä chippi kiinni PCM:ssä, uusi ilmanputsari ja putkisto. Vakioahdin ja -suuttimet.

    Itsellä oli sama fiilis lastutuksen jälkeen, kone heräs eloon :D
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Käsitin että tuo banksihomma oli vain omanlaisensa ohjelma siinä missä muutkin DP tunerin ohjelmat?
    Sinänsä minuakin kiinnostaisi dp tunaaminen. Oma on suotta ihan vakio.
     
  14. Rovi

    Rovi 1st gear

    Löytyykö noihi noita edgejä suomesta vai tilaatteko ne ulkomailta. Entä keneltä löytyy huoltotarpeet edullisimmin kotomaasta. Niin ja korotuskittejä. Ihan uus itelle tää jenkkien maailma niin pihalla osatarjonnasta. Jälleenmyyjät suomessa oikeen mainosta valikoimaakaan netissä.

    Tosiaan siitä excursionista 7,3 kyse.
     
  15. SILLKARI

    SILLKARI 1st gear

    www.usanet.fi

    Voin suositella!
     
  16. joachim

    joachim 1st gear

    Rovi

    Multa löytyy käyttämätön edge myyntipalstalta jos tarvetta ilmenee.
     
  17. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Siis he/ne ketkä ovat banksilta ostaneet paketin aikoinaan niin ovat nuo ottomodulen(ohjelman) ja transcommanderin(laatikon ohjelma) tms. saaneet kun kuuluvat pakettiin...
    Banksi käsittää hengittämisen komponentteihin enemmän vähemmän liittyviä juttuja. Eli ilmanputsaria,hukkaporttia,turbon pyörää,putkistoa yms. Eli semmoinen "kokonaisvaltainen" paketti. Auton mukana kulkeneet dyno laput vm.2001. N. 60 HP ero ja väännössä vissiin reilu 200lbs/ft en nyt tarkkaa muista vakioon.

    Eli en olisi odottanut noin suurta/huomattavaa eroa kun nyt se DP Tunerin ohjelma(saatteella banks power system 2001 jos vaikutusta) ja jokseenkin huomaa sen "transcommanderin" :kin olemassaolon kun kohtuu napakat vaihdot...

    Ilmansuodattimesta näin punaista heti kun vaihdoin ja näin et on K &N:ä... Varmaan ihan jees kun jaksat joka toinen päivä olla putsaamaas ja öljyymäs...
    En tykkää.

    Kait he pelkkiä ohjelmiakin tarjoaa mut en kyl oikeen lämpene. Uskoisin että ovat ensimmäisten joukossa olleet tarjoamassa "power packia" vehkeeseen kuin vehkeeseen niin siksi niin mietoja ettei vaan satu mitään ja on heidän liiketoimintaansa.
    Kun taas esim. Dp tunerin jody joka on vissiin rankattu 7.3 lastutuksen parhaaksi.. Kuin 6.5 (GM) dieselin parhaimmaksi KOJO ja tää on ihan "international"...
    Kyl se on markkinatalous mikä vaikuttaa ja yksilöiden harrastuneisuus yms. Oman näkemyksen mukaan.


    - Jussi
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  18. Rovi

    Rovi 1st gear

    Oisko jollakin tuohon 2001 excursioniin polttoainetankin luukkua joutilaana. Näkyy tuosta hankinnasta olevan sökönä.

    Mistä kaikista löytyy samanlainen.
     
    Muokattu: 26.4.2018
  19. juhamann

    juhamann 3rd gear

    USA Partservice Oy:ltä hankin viime vuonna Rough Countryn 5" korotussarjan Excursioniin. Hintaa oli karvan alle tonni eli tosi edullinen hinta.

    Ero umpipaskaan vakioalustaan oli kuin yöllä ja päivällä, vaikka takakorotus olikin toteutettu vain paloin. Eteen tuli uudet jousipakat, lisäksi uudet iskarit joka nurkkaan. Nyt uskaltaa ajaa monttuihinkin kelirikolla niin kovaa että alkaa hirvittää :)
     
  20. Rovi

    Rovi 1st gear

    Oottako mitä öljynsuodatinta käyttäny tuossa 7.3. Tarjoaa siihen MOTORCRAFT FL1995 jossa on ylipaineventtiili ja takaisku ettei suodatin valu tyhjäksi tai moottorin öljykanavat.

    Tuliko tämä mallin mukaan tilattu nyt us-partsilta tai jostain paikallisen liikkeen hyllyyn. Merkkinä on kuitenkin WIX 51734 jossa ei ole ylipaineventtiiliä eikä takaiskua öljyn takaisin valumisen estämiseksi.

    Kuulostaa vähän hazardilta tuo jälkimäinen suomen talvisiin oloihin. Yhden pikkusuodattimen ilman noita venttiilejä olen saanut talvella sisältä painettua kasaan. Tosin traktorissa mutta silti.
     

Kerro tästä muillekin!