Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Pakkaa se lootas matkalle hartolaan niin säästyy hermot ja rahat kun ei tarvi arvailla ja harjoitella, mukavampi punnertaa takas auton alle kun tietää et pelaa varmasti.
    Ja jos ei jo ole niin turbiini päivitykseen hoituu saman firman kautta siinä samalla.
    Suosittelen, hyvää palvelua sain ja loota pelaa niin kuin pitää.
     
  2. Antti P

    Antti P Gearhead

    Rahat ja hermot on edelleen tallessa. Ja autohan on mulle tullu laatikko vikaisena. Kerran hartolassa ja toisen kerran kaverit kasanneet. Nyt kuitenkin vika alkaa olla selvillä vaikka laatikkoa ei vielä purettu osiks.
    On kuitenkin harraste peli ja tarkoitus oppia samalla. Jos vaikka joskus uskaltais ihan ulkopuolisellekin tarjota palveluksiaan.
     
  3. Antti P

    Antti P Gearhead

    http://public.fotki.com/Antti-P/projekt ... oints.html

    Siinä kuva painetestaus pisteistä.
    Aamulla purin laatikkoa ja kolmosen(directclutch) pakka ihan palanut ja overdriven levyt kuluneet..
    Siinä runko osassa jossa directclutch rumpu pyörii akseli kulunut. On toisen metalli renkaan kuluttanut ja jumittanut uran pohjaan. Uudet helat laitettu edellisessä remontissa mutta akseli vanha.
    Nyt vaan osia kyselemään ja nippuun.
     
  4. Antti P

    Antti P Gearhead

  5. kpj

    kpj Gearhead

    Re: kuvia


    Ilman muuta kuvia pitäis saada näytille :D , ja laitahan samalla mikä on siun korotussarjan merkki, kun kerta ajokin parani. Tietäis vaan punnita noita vaihtoehtoja, kun tuo korototus näyttää nyt vääjäämättä tulevan koko ajan niin usein mieleen, että pakko kait se ois sittenki hankkia...
     
  6. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    No tuli kuitenkin ostettua ja tänään tuli boksi jenkkilästä. Täytyy sanoa että tuolla pienimmälläkin (+60hp) tehotasolla käytös muuttui melkolailla, vastaa kaasuun aivan eri tavalla kuin aiemmin.
    Tyttö istui kyydissä ja ihmetteli että miksi sä isi ajat näin kovaa, kaasua tuli kyllä painettua samalla lailla kuin ennenkin mutta kulkupuoli oli ihan eri luokkaa :lol:
    Alkoi turbokin viheltämään niinkuin kuuluukin :p
     
  7. kamiina80

    kamiina80 1st gear

    Mitenkäs tämän EPA tarran kanssa oikeen on, kun se kuulemma täytyy löytyä, että sais truckin kilpiin. Auto seilailee kohti härmää atlantilla ja ajattelin alkaa selvittää näitä leimahommia. Ei vaan ole osunut mun silmiin tuosta EPA tarrasta paljoa...

    Eli missä tällainen tarra taikka kilpi pitäisi olla?

    Niin ja autohan oli -99 4x4 F350 7,3l Powerstroke turbo. Jos jolla kulla olisi vaikka kuvaa sijainnista, niin olisin kovin kiitollinen!!!
     
  8. jylppy

    jylppy Gearhead

  9. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    mulla oli EPA-tarra konepellissä(sisäpuolella) etureunassa..excursion 2001
     
  10. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Mulla ja kaverilla on vm. 2000 f250 molemmissa ollut moottoritarrat apparinpuolla pakosarjan alla. Peilin kautta pitänyt ottaa valokuva aikas kinkinen paikka.
     
  11. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    miten te olette tehnyt vilkku+jarruvalosysteemin taakse..onko ainoa klonsti vetää keulalta vilkut ja lisäjarruvalolta jarruvalo..
     
  12. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    joo täytyy autosta koittaa saada kuvia tänne kuhan saan kameran pelittään...

    joo mun lift kitti on juurikin tuo tuff country 6" ilman noita takapakkoja, noilla kaasuiskareilla.

    tuossa tilauksessa kannattaa vertailla hintoja ja olla tarkkana siinä mitä kunki firman hinta sisältää, toisissa on tuo sektorivarsi (pitman arm) ja iskarit samassa hinnassa mukana ja toisissa ne taas täytyy valita erikseen joka lisää luonnolisesti hintaa jne. ja se kannattaa myös muistaa että tuo pitman arm on VÄLTTÄMÄTÖN tuon 6" korotuksen kanssa sellasta tuskin saa jälkikäteen suomesta jos unohtaa tilata.

    ja ihan oman mielen mukaan kannattaa vertailla noita minkä tahtoo ostaa.

    minulla ainaki merkkasi se että tuff country:ltä tuli dieseliin vahvemmat jouset eteen ja tuo on vissiin ainoa liftkitti jossa on kamppeerikulman säätö (on muuten hyvä olla).

    en ainakaa itse nähny tarpeelliseksi maksaa kauheita rahoja takapakoista koska vanhat on ihan ryhdillään, ja perse nousi korkeemmalle ku nokka noilla lisälehdillä ja koropalikoilla.

    itelle ei tullut korin korotusta.

    kannattaa mielestäni miettiä todella toisenki kerran tuota korin korotusta, tuo auto nousee senverran tuolla 6" liftillä että korin nostaminen voi olla oikeasti liikaa :D tai en tiedä sitte jos aikoo hankkia autoon alle 44 tuumaset swampperit, silloinhan seki on varmasti ihan paikallaan :D
     
  13. jylppy

    jylppy Gearhead

    Tarttis vaan saada himppu tilaa enemmän koneen ja tulipellin väliin pystysuunnassa. Jos sinne vaikka eksyis solmu! Siks meinasin tuota korinkorotus satsia...
     
  14. sasupe

    sasupe 1st gear

    Nuin on F350 taas ajossa. Otti aikaa että sai tilattua osat ku rahat teki välipään ja auto oli seisonnassa alkukesän. Siksipä naurattikin taas päästä liikenteeseen.

    5:n hehkun liittimet oli sulanu läpiviennissä, 2 ulkoa ja 3 sisältä. Powerstrokeshopista löyty osat kohtuu hinnalla ja siellä oli myös halpoja johtosarjan päitä venakopan ulkoiseen liitäntään. Samalla tilasin hehkut koska vanhojen vaihdosta ei ollu tietoa.

    Johtojen korjaus oli selkeää hommaa kun rauhassa teki. Entiset hehkut oli melko tuoreet ja irtosivat nätisti, vaihdoin kuitenkin ku uudet oli käsissä. Dieselmannin sivuilta löytyy selkeet ohjeet vaihtoon. Venakoppien tulipellin pään aukaisu ja kiristys oli se rupisin rasti.
     
  15. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    joo tuo tulipellin ja moottorin väli on aikas ahdas.

    onko muuten kellään tietoo, tai onko kukaan säätänyt venttiileitä tuosta vapari koneesta? ajattelin vaan ku omalla on ajettu kohta 300tkm. eikä tiä onko ikinä kukaan kattellu venakoppien alle.

    missäköhän joku ymmärtää tuollasen pelin suuttimien/pumpun päälle jotain?

    tammerdiesel?

    ajattelin vaan ku tuo vieläki yskii hiukan tyhjäkäynnillä, auto siis hytkyy väliin paikalla ollessaan, vai olisko joku piilevä pumppuvika?
     
  16. huoppari

    huoppari 1st gear

    No niin , nyt ois laatikko ja turbiini irti.Mihinkäs ne lähetetään korjaukseen/vahvistukseen(niin että kestää 400hvja800nm)??
     
  17. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Pitääkö se joka viikko kertoa, mitä jos lukis jokusen sivun taakse päin :poff:
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Olisko niin että huoppari tuossa vähän kautta rantain kyselee joko Antti P:n pöydällä on tilaa? :rotfl:

    Onkohan muuten alakanttiin toi 800nm kestotavoite, tossa omassakin vakionakin 675nm, siihen jo Edgen ykköstasolla + 135 nm = 810nm, kakkostasolla 864nm. Melkeen kannatais laskiskella ainakin 1000nm pintaan?

    On se vaan niin että bensapuolen pojat ei tiedä mitä vääntö tarkoittaa.

    -JJ-
     
  19. Antti P

    Antti P Gearhead

    Huomenna pitäis olla palikat laatikkoon mulla. Mut IRON MAIDEN odottaa tampereella joten ei ehdi laatikkoa kasaamaan. Lauantaina jos Big Wheelsien kautta ehtis ajelee.
    Mutta sittenhän sitä jaksaa kasata ku on rentouttavan viikonloppu loman pitänyt.
    Ja kun oma laatikko kasassa voihan sitä koettaa muillekin. Kirjallisuutta ja tietoa on mutta osat täältä suomesta ei tahdo löytyä.
     
  20. sasupe

    sasupe 1st gear

    Edge Evolution poksi saapui ja otin miedoimman +60 hv ohjelman käyttöön. Check Engine valoa poltti ohjelmoinnin aikana mutta puuha eteni manuaalin mukaan ja lopputulos oli mitä luvattiin.

    Meno muuttui ja väännön lisäyksen tunsi. Pääasiassa ilo on ohitustehon lisääntymisessä 4:s vaihteella. Manuaali mallissa ku vaihdekeppi on pitkä ja kytkin rauhallinen.

    Millaisia kokemuksia muilla on ollut Edgestä PowerStroke koneissa?
     

Kerro tästä muillekin!