Onkos tuo läpivienti millään muulla kiinni siinä kulhossa kuin painamalla jääden sen o-renkaan varaan sitten? Olisi mukava kun tietäis hiukan tuota vaihto episodia ajatellen kun ensin saapuu uusi osa
95vm powerstroke onko kellää kokemusta kaasupolkimen toiminnasta. Obd mukaan alkaa 15% 0.7v ja kaasupohjas n70% ja alle 4v. Käsin pystyy mekanismiä vääntää sillai et voltit menee n4.5 ja prosentit yli 80. Tuntuu ettei välillä vastaa kunnolla kaasuun ja laatikko temppuilee välillä. Anturi polkimes oli foortin logoilla
Kait sen tarttis lähempänä nollaa lähteä olisko ollu likempänä 0.5V vai vähän alle ja tuosta kaasupohjaan asennosta en nyt ainakaan olisi niin huolissaan ja voi tuokin olla ihan toleransseissa jos kuitenkin nätisti käy tyhjää. Ainakin useampi vehje mitä olen kytännyt niin on todella hankalaa saada kaasua pohjaan. Yleensä kun tuntuu et tennari on jo lattiassa niin on varaa vielä prosenteissa ja jännitteissä vaikka kuinka ja paljon jonka sieltä saattaa löytää kun koko painonsa siihen survasee. Eikä noi nyt yleensäkkään ihan tarkkoja antureita/potikoita ole, että niissä on kyllä heittoa. Kannattaa varmaan ajella enemmän siten, että saat tietoja ulos ja kun vika ilmenee niin pystyt siinä kohtaa toteamaan onko arvot päin prinkkalaa vai ei. - Jussi
Pitänee syventyä. Joskus vaa tuntuu et liikkuu paremmin kun nostaa poljinta pikkasen. Laatikon sekoiluki loppuu sammuttamalla. Poljinta ku näpäytteli ajossa ni saatto alkaa laatikko temppuileen. Laatikko herjaa vaan nopeusanturia. Eikä sen vaihto auttanu.
Tuli tänään sitten vaihdettua se lämmitysvastuksen läpivienti sekä itse vastuskin ja samalla siivottua suodatinmaljan pohjalta hiekat pois Eli tuli nyt sitten entrattua kuitenkin se lämmityskin toimintaan takaisin kun ei vaatinnut kuin kokonaan sen vastuksen piuhan vaihdon
Pitkään sitä tulikin sinniteltyä ennenkuin oikeasti oli pakko auton alle ryömiä vaihtamaan se startti Eilen kun piti autoa siirtää niin starttipa ei sitten sanonnut mitään muutakuin naks naks eli meni nyt sitten kokonaan mykäksi vanhaNo tänään auton alle ja hetken aikaa ähinää ja kiroamista sen ylimmän pultin kanssa mitä ei näe oikein mistään ja vanha pois ja uus tilalle ja ei muutakuin kokeilemaan mitä tapahtuuHieman kyllä säpsähdin kun startti pyörähti niin auto lähti heti tulille joten ei turha ostos ollut uusi starttiTaisi tuo vanha startti olla jo ehtoo puolella kun ei ollut oikein koskaan pyöräyttää konetta noin rivakasti käyntiin
Itsellä on onneksi toinen auto niin olen pyrkinnyt kaikki tälläiset huollot ja korjaukset jättämään suosiolla odottamaan lämpöisempiä kelejä Ja kun eipä tuollaista malmikasaa oikein yksin työntämällä olisi hallin sisälle saanutkaan niin tuli tehtyä remppa pitkästä aikaa raikkaassa ulkoilmassa No huomenna sitten pääsee Ford taas tositoimiin kun pitää käydä hakemassa lisää rompetta ranchille
On mullaki 8 autoo mut omaa foortin kokosta tallia ei o. Oli helpompi vaihtaa stratti ku ottaa taas toinen auto liikenteeseen! tänä talvena en o kyl foortilla ajellukkaa. Mikähän letkulämppäri tommoseen olis hyvä?
Letkulämppäri? Hyvä? Ei mikään. Kyllä siihen saa ihan vastusta lohkoon vakiopaikalle öljysodattimen jalkaan. Tai vaikka molemmille puolin jos niin haluaa.
Mulla on DEFAn lohkolämppäri ja hyvin on pärjätty. Asuttu aiemmin Kemijärvellä ja Rovaniemellä eli pakkastestikin lienee läpäisty
Lohkolämppäristä hajos vissii vastus. Letkulämppäri luulis olevan ihan ok kun olis kierrettävällä pumpulla?
kyllä letkulämppärillä pärjää. Ei tosin lämmitä vaikka olis pitempääkin johdossa jos menee -10c. Eberillä lämpiää parhaiten, ainakin oma. Kaikista tärkein että on virtaa akuissa ja oikeat öljy koneessa. Itse tein tossa mokan syksyllä. Laitoin 15w40 moottoriin. Ihmettelin kun on todella nihkeitä noi käynnistykset. Aloin jo selailemaan uusia hehkuja autoon. Vasta joulunjälkeen tajusin notta meni kesäöljyt koneeseen. Nytten 5w40 ja pyörii naurettavan hyvin vaikka olis letkulämppäri n.3h ja -20c pakkasta. Ai niin. Viimevuonna poistettu tärinä palasi taas.. Tälläkertaa vuorossa etukardaanin ristikoitten vaihto. Ainakin välystä tuntuu etummasessa kun käsin nuljuaa. Oletteko rasvalleet tuota liukua kardaanista ristikon vaihdon yhteydes? lisäys: en vaihdakkaan ristikoita. Tuosta oli etupäästä pultti nysvätty valmiiksi likipyöreäksi. Hankin eka uudet pultit ja sitten jatkan tätä hommaa.
https://www.puuilo.fi/Arctic-auto-moottorinlaemmitin-1500w-M15 Tommos järkeilin. No tänä talvena ei enää kannata laittaa. Pitää miettiä jos sit laittas semmosen ryssän webaston
Mä kans haaveilen sellasesta 14kW ryssäwebastosta Excursioniin, joku täällä oli muistaakseni sellasen laittanut äffäläiseen. Asentaako näitä joku tre-hml askelilla? Syksyllä hommattin auto ja laitoin sillon defan lohkolämppärin. Pirun kauan joutuu pitään piuhassa, et on vaikutusta. Motonetin sivuja selailin ja tuli tuollanen vastaan, kokemuksia? https://www.motonet.fi/fi/tuote/608171/Lubegard-Platinum-automaattivaihteiston-hoitoaine-296ml
Varmaa kohtuu nopeesti lämpiää tommosella 14kw lämmittimellä. Se tais painaakki 16kg. Toki ei se tainnu olla ku 100e kalliimpi ku 5kw
Itsekkin jos nyt joutuis polttoainekäyttöistä lämmitintä laittamaan niin varmastikkin pistäisin juuri semmoisen pilnar vai mikä olikaan nimeltään. On nää kattilat sen kokoisia ja vettä paljon niin ei ne oikeen merkittävästi lämpee tommoisel lohkiksella mikä nyt aika selvää. N.700w ihmeitä lämmitetä kun taas joku perus weba yms. n.5kw. En oikeen jaksa uskoo tuommoisen letkulämppärin hulluja auttavan vrt. Lohkikseen kun muistaakseni paikkakin on heti siinä suodattimen vieres niin saattaa aavistuksen öljyynkin vaikuttaa ja kuitenkin hohkaa lähempänä siellä mihin sitä lämpöä halutaan. - Jussi
Hommissa varavoimageneraattoreissa oli tommoset pumppaavat letkumallit aina päällä. Pysy semmonen helvetin iso cumminskin ihan kuumana vaikka ne lämppärit oli vain kaljapullon kokoisia. Mallejahan löytyy vaikka dieselveturille.
Zerostart on Phillips&Temron merkkejä, kuvassa malli 8000. Tuolla muita https://phillipsandtemro.com/solutions/engine-heating-solutions/circulation-heaters/