Ford F250 7.3D

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. ++++++

    ++++++ 2nd gear

    Letkulämppäris olis se mukava et samalla sais ylläpitolaturin käyttöö. Vaikka ei o kyl sillekkää tarvetta ollu. Sais ny vaa noi lumet sulaa ni sais fortsonin ajoon!
     
  2. HRTP

    HRTP 3rd gear

    Mikäs sen käytön talvella estäisi? Itse tuolla dually takapotkulla talvellakin ajannut eikä minkäänlaista ongelmaa vaikken minkään pääteiden varrella asukkaan :odconfused: Itse asiassa tänään kävin autolla tankilla kun oli tuo lauha jakso välissä ja mittasin kulutusta piruuttani siltä ajalta niin yllätti ihan mukavasti se että paljonko vaikuttaa tuo kelin pysyminen lämpöasteiden puolella :odeek: Ei ole omasta mielestä iso ruokainen auton kokoon verrattuna kun 14,25l/100km lukemaan asettui kulutus:odcool:
     
  3. ++++++

    ++++++ 2nd gear

    Kaks talvee tuolla econolinellä tullu ajettua ei ongelmia. Nyt tuli vaan syksyllä ostettua mersu farkku ja ajellu sillä. Osa syynä omistajan laiskuus :odbiggrin: ei millää enää viitti vaihdella renkaita :rotfl:
     
    HRTP tykkää tästä.
  4. HRTP

    HRTP 3rd gear

    Arvatkaas vaan onko se rengas jumppa kuinka hauskaa tuollaiseen paripyörä malliin jossa ei ole kahta sarjaa vanteita :lol: Joka keväinen/syksyinen homma käydä rengasliikkeeseen viemässä rahaa että vaihtelevat renkaita vanteille :rotfl: Nyt tässä juuri uudet kesärenkaat ostin ja pitäisi lähteä ens viikolla hakemaan ne vielä. Voikun tuohon autoon löytyisi suomesta järkevän hintaiset toiset vanteet mutta minun mielestä vajaa tonni pelkästä vanne kierroksesta on liian tyyris :lol: Varsinkin kun ne renkaatkin maksavat helposti tuon tonnin kun ottaa oikealla kantavuudella olevat merkki renkaat:odroll:
     
  5. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Helpommalla pääset kun ostat Nokia Rotivat. Ajoin paripyörällä kesät talvet. Talvella pitää hyvin ja kesällä ovat hiljaiset. Oli niin hyvät että ostin toisetkin vähän ennen kuin myin auton pois.
     
    HRTP tykkää tästä.
  6. ++++++

    ++++++ 2nd gear

    Kyl toi pattiin ottaa sorapihalla tunkilla ja käsin väännellä vaikka on vaa sinkkupyörä! :confused:
     
    HRTP tykkää tästä.
  7. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    ostin vuodenvaihteessa 2012-2013 Nokian hakkapeliitat. Ovat olleet hintansa arvoiset ja hyvät nastarenkaat. Yllättävn vähän ovat kuluneet, tänävuonna ruvennu nastoja enemmän karisemaan pois. Samoin tänä talvena ruvennu olemaan pidon puolesta ongelmia. 1 kerran olen neliveto tarvinnut. Lukkoperä poistais tämänkin tarpeen?
     
  8. ++++++

    ++++++ 2nd gear

    Jouduin nöyrtyy ja ruuvvasin nastat alle. Mettätie oli viä niin jäässä. Talviauto meni liian aikasin kaupaks. No econon leima jäi jarrupaloista kii. Nyt o uudet paikallaan et taas saa nauttia econon kyydistä! Onko muita tampereella teivossa huomenna?
     
  9. HRTP

    HRTP 3rd gear

    Täällä on taas omaan tullut hankittua jo toisia vanteita 4kpl kun ei ollut jenkkilän varastossa sillä hetkellä yhtään enempää niin ei voinut kaikkia 6kpl ostaa :D Tänään tuli myös autolla pitkästä aikaa ajettua ja tankattuakin myös ja yllätys oli suuri että nyt kun pääasiassa viime tankkauksen jälkeen pelkkää pitkää matka-ajoa ajannut niin kulutus putosi 12,48l/100km joten ei sovi moittia tuollaista malmikasaa iso ruokaiseksi :lol: Ja tulihan tuo myös pestyä tänään ja nyt saa taas hetken aikaa auto huilia joten järjen mukaan pitäisi myös pysyä siistinä
     
  10. fårdisti

    fårdisti 1st gear

    vaihdoi csp sensorin parivuotta takaperin kun sammuili milloinmissäkin. Toimi hienosti kunnes nyt alkoi sammuttelee kylmästartin jälkeen sekä vilkuttelee abs ja brakevaloja jopa minuutinverran käynnistyksen jälkeen . voisko tuo olla taas cps-vika??. Ihan oikeaa Motorcraftia laitoin sinne, Econoline 7.3 1998
     
  11. HRTP

    HRTP 3rd gear

    Onkos kukaan täällä tuollaisen paripyörä mallin takajarruja aukonnut? Lähinnä mietityttää että miten tuosta olisi tarkoitus käsijarrua kehiä lähemmäs kun tuntuisi ettei ihan pidä enää sillein miten pitäisi ja ennen konttorilla käyntiä varmaan olisi hyvä lähemmäs kehiä kenkiä että pitää sitten tarpeeksi
     
  12. Mercury

    Mercury Gearhead

    4r100 vakiota lujempata turbiinia,suosituksia?
     
  13. pjtk

    pjtk 3rd gear

    Kellään suositella diesel suuttimen rempan tekijää. Yhdestä suuttimesta kärki halkesi ja savun muodostus aika infernaalista. :mad:
     
  14. ++++++

    ++++++ 2nd gear

  15. fårdisti

    fårdisti 1st gear

    eipä ollut cps. arvotaan seuraava sensori
     
  16. JoRkKiS

    JoRkKiS 3rd gear

    Onko akut mimmoisessa kunnossa ? Tulee mieleen vaan jos käynnistäessä menee jännite niin alas et anturit "sekoaa". On ainakin helppo tarkastaa.

    - Jussi
     
    Muokattu: 29.4.2019
  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Siel on jatrukilvessä kolo josta (ehkä) saat tasapää ruuvarilla säädetyä. Toiseen suuntaan leviää ja yoiseen suuntaan kapeneen kengät. Tietty jos säätö jumissa ni sit et.

    Paljon jos olet poljinta käyttäny ni voihan ne kengät olla loppukin.. automaattisäätöiset kun on.
     
  18. fårdisti

    fårdisti 1st gear

    joo kyllä kaikki huollot tehty syksyllä, eikä talvella paljon ajeltukaan.
    Specsien mukaiset öljyt/ hpd Teboil , fleetguard filtteri, naftafiltteri wix, ja akuissa hyvin paukkuja,
    Aina lähtee hyvin käyntiin ja käy terhakasti kunnes yhtäkkiä sammuu kuin seinään ja lähtee taas heti käyntiin ..
    Tämänhetkinen arvaus ois injection control pressure sensor
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Irrota töpseli, jos toimii niin siinä vika.
     
  20. juhamann

    juhamann 2nd gear

    Mikä on hyvä ET 17" vanteille, joille tulee 35-37 tuuman renkaat? Tällä hetkellä vakiot 16" vanteet 35" renkailla, edessä raappii jousiin käännöksen ääripäissä.
     

Kerro tästä muillekin!