Osaako joku kertoa tästä yksilöstä lisää? https://m.nettiauto.com/ford/f350/10253518?vifAdCount=2 Jos renkaat vaihtaisi järkevämpiin, saisi varmaan ihan käytännöllisenkin pelin. Tuo 6.9l ja manuaalilaatikko lienee se toimintavarmin yhdistelmä näissä vehkeissä? (Tosin tuo on turbotettu) ja noissa vanhoissa muutenkin vähemmän kaikkea sähköhässäkkää
Samoilla linjoilla renkaiden kanssa, eihän toi voi olla muuta kuin hirvee ajettava? Tuo tekniikka on just niin vahva ja simppeli kuin mahdollista. Hehkut ja ilmavuodot aiheuttaa harrastamista, mutta ne ei ole kalliita tai vaikeita aihealueita. Jos välitykset on vähänkin tiheet niin maantienopeudet jää 4-speedillä vaatimattomiksi. Siinä kohtaa isommat renkaat on eduksi, mutta joku raja siinäkin.... Kunhan ei ole räjäytetty starttipilotilla niin tollaisen hankkiminen kannattaa aina.
Tänään kävi näin... Ford sai ajoaikaa lisää by antti hietanen, on Flickr Ajatuksena oli hakea autoon vikalista mutta mitenkäs kävikään No vähän siinä joutui asioita sumplimaan koska otteessa luki että hyväksytty E-valoilla vuonna 2005 suomen rekisteriin niin jouduin nuo auton alkuperäiset DOT-valot muutoskatsastamaan että sain muutamaa päivää yli vuoden leiman autoon :lol:Asiallinen katsuri oli vaikka syynäsikin auton alustan ja nivelet perinpohjaisesti lävitse ja loppu kommentti oli ettei ole koskaan tekniikalta näin hyväkuntoista jenkki autoa vielä nähnyt katsastus uransa aikana :shock: Päästötkin olivat paremmat kuin uusissa autoissa joten tämä auto on oltava sitten oikea ekoauto kun k-arvokin oli 0,00
Nyt täytyy ihan kysästä täältäkin kun harkinnassa ois 7.3 f250/f350 nii oisko täällä foorumilaisilla mistä myydä sellainen? eihä tämä iha kauppapaikka ole mutta kokeillaa tuleeko sanomista
Koitetaas josko täältä sais etäapua: Eli hommasin Edgen Cs2 kapulan käytettynä ja nyt juhannus vapinoissa ajattelin katsoa mitä kaikkea sillä saa autosta irti. Kapula käteen ja johto kiinni. Valitse auto, valitsin Anna vin koodi, annoin Kapula alkaa lataamaan jotain, eli loading lukee taulussa, mutta mitään ei tapahdu. Jos painaa jotain nappia niin menee alkutilaan jossa ymmärtääkseni pitäisi olla "monitoring" näyttö. Mittarit kyllä tulevat mutta mitään tietoa niissä ei ole. Kun yritän määrittää mittareita kohdasta New PID,laite menee jumiin eikä auta kuin irrottaa johdosta ja taas saa hakata Vin uudestaan. Vikakoodit pystyi lukemaan ja ulkoasuja muokkaamaan mutta ei muuta. Eli kapula ei vissiin saa tietoa autosta, tai jotain? Tuleeko vikakoodit sitten erireittiä kuin muu diagnostiikka? Ja ohjelmoinnille ei anna edes valikkoa näkyviin. Onko vika kapulassa vai autossa? Kapula tietääkseni mallia cs2 85300 Autona 1997 Econoline Tämmöstä tänään...
Joku joskus sano jostain edgestä et jos sillä on ohjelma laitettu autoon ni ei sit toimi enää toisessa autossa. Jos siis ei laita ekaa autoa vakioksi.
Juu kapula. Sekin on totta, että ei toimi jos on jo käytetty johonkin mut keskimäärin kapulat kertovat jos ovat naitettu jo johkin.
Mietin tota yksi auto per kapula juttua, mutta kai sen luulis live dataa silti näyttävän? Ja pitääkö tuohon tosiaan hakata tuo VIN koodi joka kerta kun kytkee kiinni? Ja jos siellä oliso toisen auton ohjelma sisässä niin miksi kysyy käynnistettäessä, että mikä auto?
En tiedä edgestä mutta sct kapulaa itse olen käyttänyt ehkä enemmän vain ohjelman vaihtoon. Olen tykästynyt bluetooth obd sovittimeen ja forscaniin. Saa määritettyä pulssimääriä ohjainyksikölle yms. Läppärillä mut kummiskin ja puhelimella näkyy paljon.
Palikka 5e kiinasta ja mahtoko ohjelma maksaa muutaman euron. Eiks sun Ville pitäny tulla käymää mun tykönä Lavias? Meinaa koodien luvus?
Piti piti , se vähän jäi kun tuntuu olevan aina liikaa tekemistä ja liian vähä aikaa. Eipä tuo iso koukkaus olis ku siitä ohi suhailen...
Nonnii. Päivitin kapulan ja huonommaksi meni. Nyt ei mene mihinkään kun lyö piuhan kiinni. Tulee ilmoitus että: "vehicle communication error: Error reading module config during VIN write. A problem has occurred and the device needs to be reboot. Please unplug the device from OBD2 port and plug it back in. Press enter to continue" Boottaus ei auta ja entteristä ei tapahdu mitää. Ideoita?
Pikainen googlettaminen tuottaa sellaisen tuloksen, että valmistajankaan eli edgen sivuilla ei mainita sanallakaan econolinea missään kohtaa. Voisiko olla niin, että missään tilanteessa hän ei sen tähden halua vin numeroa ymmärtää ja muutenkin saattaa mitä kummallisempia temppuja keksiä kun ei ole suoranaisesti siihen tarkoitettu ? SCT:n sivuillakaan ei saa suoranaisesti econolineen muutakuin jos joku tekee custom juttuja eli "pre load tune":ja ei oo. Ei luulisi, että kovin paljoa muuta kummallista eroa olisi kuin perä. Kun tokkopa niin hölmöjä ovat olleet, että 7.3:n nakunaku perään olisivat mitään oikeen heppoista laatikkoa laittaneet. Tässä minun arvaus ja idea.