Ajattelin uusia hehkut kun niitä ei ole vaihdettu ainakaan kymmeneen vuoteen.Käyntiinlähtö heikkoa ilman lohkossa pitämistä.Olisikos muuta mitä kannattaisi samalla laittaa kun venttiilikopat auki,ihan vaikka ennakoivana huoltona?Venttiilikopan tiivisteet varmaan samalla?Entäs johtosarjat,tai suuttimiin jotain?
Käytä vain Motorcraft / Beru tulppia. Tiiviste ja johtosarja ei pakolliset jos ei vuoda tai anna vikakoodeja,OEM sinne myös ei esim.Dorman.. Varmista hehkureleen toimivuus ihan eka. Tehdasrele vähän köykäinen,voi päivittää min.200amp nimellisvirtaisella esim.stancor,white rodgers,trombetta.. Suuttimista voi poppet valvet shimmata paikoillaan,jos suuttimet ottaa irti niin pelkkä ulkoisten o-renkaiden vaihto ei riitä.
No nyt on hehkut tilattu ja hehkurele myös.Releeltä kyllä jännite tulee läpi mutta vaihdetaan sekin samalla. Saakos tuon typerän automaattisen keskuslukituksen pois? Auton kun laittaa käyntiin ja lähtee lumia puhdistamaan niin ovet ovatkin jo lukossa.Onneksi vielä on vara-avain olllut lähettyvillä.
Siihen en osaa sanoa.. Itellä ei toimi ku kuskin oven lukko avaimella..Ei ainakaan Econoline Turun satamasta hävinny.. Windstarissa aikoinaan tais ovet mennä lukkoon vasta kun lähti liikkeelle..
Tuossa on linkki miten autolockin saa pois. Mutta ei sen pitäisi kyllä tuolla tavalla aktivoitua, vasta liikkeelle lähtiessä. Toimiiko sulla ovikytkimet, nää taitaa mennä uudelleen lukkoon jos ovea ei avata tietyn ajan kuluessa siitä kun lukko avataan?
No tyypillinen maadoitusvikahan tuo oli, korin ja rungon väliset kontaktit puts . Nyt sitten ilmavikaa ja polttoaine vuotoa jossain putsarikupin jälkeen
Jaa mitenkäs tämä tapahtuu? Mulla vissiin vuotaa ne, kun ei tahdo kylmästä/viileästä lähtä käymään millään ilman webaa. Ja kun saa käymään niin täristää vähän siihen asti että ekan kerran pääsee polkasemaan.
Tuota shimmauskittiä saa ebaystä: Mutta se on vain tekohengitystä loppuun ajetuille suuttimille.. Ootko varmistanu että hehkun rele antaa virran läpi? Hehkujen kunto? Motorcraft / Beru tulpat ainoat mitä käytetään,muista sulaa päät..
Juu tulee virta läpi, ja uudet motorcraftin hehkut paikallaan. Huomaa jo jännitemittaristakin että virta kelpaa hehkutuksen aikana. Juurikohan tuo yleistä että 260tml ajetut suuttimet on loppu? Pitää jokatapauksessa tilata setti ja tekohengittää jos niillä paranisi vielä.
Hehkutatko kauemmin kuin Wait To Start valo palaa? Tietokone voi hehkuttaa jopa max.120s. riippuen imuilman ja öljyn lämpötilasta. Juurikin volttimittarista näet kun lakkaa hehkuttamasta. Mulla on nappihehkut ja merkkivalo myös niille. Vaihoin ruiskut 503tml kohalla ja välykset oli aika alarajoilla. Käyntiinlähtö oli täysin hehkujen varassa. Muuten rokkas hyvin! En pysty sanomaan oliko orkkikset,ainakaan ei ison pajan kunnostamat ku ei mitään Rebuild merkintöjä ollu.Yleensä solenoidiin merkataan jos kunnostetut. Olis niillä vielä ajellu mutta rakensin huvikseen uuvet suuttimet..
On lisätty oikea hehkuvalo joka kytketty suoraan releelle, mutta eipä ole vaikutusta odottaako sen loppuun vai suoraan mittariston valon sammuttua vääntää käymään. Myöskään savua ei tule putkesta ja muutenkin kyllä huomaa että soppa puuttuu. Shimmikitti tilattu ja eipä tuo tainnut paha rasti olla asentaa. Silläpä tuo varmistuu että siellä vika.
Myyn: 1999 7.3 powerstrokesta puretut ehjät männät. Std bore Tapit ja lukot mukaan 90e Samasta koneesta rullanostajat, työntötangot ja keinuvivut 30e Hämeenlinnasta löytyy 0449801525
Kallis suomesta , dorman china,kun piti äkkiä saada, Nyt sitten hankittu edullinen Motorcraft made in hungary Rockautosta