Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. airaksa

    airaksa 3rd gear

    Löytyhän sieltä vika.Alipaineet kateissa.Alipainepulssi solenoidi vuotaa.Runko turvonnut halki mihin letku tulee.
     
  2. -mikko-

    -mikko- 1st gear

    Kuulostaako tutulta/onko hyviä vinkkejä?
    Alkoi aina startin jälkeen tuikuttamaan hetken ses valoa, vikakoodin antoi pakopaineanturista, vähän myöhemmin myös imuilmanläpötila anturista ja sitten pimeni moottorin lämpömittari. Pakopaine ja imuilma anturit vaihdoin uusiin, ei vaikutusta.. nesteen anturi tuli väärä, sitä siis en vaihtanut, jännite anturille tulee..muita en vielä mittaillut.. ja muuten toimii kyllä..
    Niin ja siis vm.2000 f250 7.3 powerstroke
     
  3. Mik4--

    Mik4-- 1st gear

    Nuin lähtökohtasesti helpompi sanoa mitään, jos pystys suoraan ne tarkat vikakoodit laittamaan.
     
  4. -mikko-

    -mikko- 1st gear

    Joo toki.
    Jaa eipäs siellä sitä pakopainetta enää ollut.. imuilmaa kun kattoo niin näyttää aina 0 astetta..
    Mutta mutta nyt löyty tollaset ja nollas ja pisti uudelleen käymään niin tuli samat uudelleen..

    P1280 Injector control presure presure sensor circuit low
    P0301 cylinder 1 mistfire detected
    Ja tämä kaikista 1-8
     
  5. Nebula

    Nebula 1st gear

    Kaippa tämä tänne sopii, vähän tarvis ideoita kun ei vielä niin tuttu laite ole. Excursion 2wd 2001 270ml mittarissa, edgen kapula 2 tasolla, hd aski pilletin limpulla. Ihan kivasti ja kevyesti liikkuu mutta ahtopaineet nousee maksimissaan 8psi. Mittasin säätimelle tulevan liittimen ja jännitten pitäs virrat päällä olla 5v mutta 0.40v sain. Liittimet näyttäs olevan puntaat jne.
    Joku amerikan joe sano että portin säädin on melko heikko? Kokemuksia neuvoja?
     
    Muokattu: 7.8.2021
  6. Nebula

    Nebula 1st gear

    No nyt meni mielenkiintoseksi..

    Kylmänä saa hehkuttaa ja sahata ja kun viimei lähtee ni 5km säteellä mikään koiraa pienempi ei varmasti elossa.

    Öljyä alko menee aivan törkeästi mutta lämpösenä ei savuta yhtään, taino täyskaasulla sitä mustaa.

    Vaihdoin siirtopumpun ja releen uuteen, ei auttanu. Öljytkin vaihdoin samalla kun oli jo aikakin mut 20l ei riittäny kovinkaan pitkälle.

    Antaa koodin p1211 mutta öö.. vain kylmänä?

    Hehkuista ei tule koodia joten oletan ongelman olevan aineen saannissa, kohta tarvii itekki naurulientä enemmänki.

    Vedot on tallella eikä muutenkaan temppua kuin kylmänä käynnistäessä.

    Muut nesteet on ok. Ei vaahtoa.. tms..

    Kulutus aika maltillinen edelleen, pääsee jopa yli 500ml puolella tankkia matkassa kun ei provosoidu..


    Suutin? männässä reikä? Missfireäkään ei anna? Saturnuksen asento?
     
  7. tst

    tst Gearhead

    Kannattaa varmaan puristuspaineiden mittauksella aloittaa vianhaku
     
  8. pjtk

    pjtk Gearhead

    Koitas nypätä hukkaportin ohjaus letku irti. Päästääkö hukkis oikeasti paineet karkuun.
    Itellä oli hehkun kans ongelmaa, valo kyllä syttyy kojetaulussa hehkun merkiksi, mutta hehku rele ei saanut ohjausta. Nyt saa kun laitoin napin taakse releen ohjauksen.
     
  9. Mik4--

    Mik4-- 1st gear

    Ootko kattonu ettei oo ahtovuotoja? Ilmanputsarin letku pois ja siihen tulppa josta paineilmaa niin saa varmasti tietää onko tiivis.
     
  10. Nebula

    Nebula 1st gear

    Polttoainetta öljyssä.. ei tarvinne enää ruttuja mitata. Sain pari vinkkiä niin suuttimen o renkaat taitaa olla syynä kännihäröön.

    Eihä se ole ku leuka rintaan, perse pystyyn ja kädet syvälle paskaan. Eiköhä samlla selvinne maholliset mekaaniset ahtoviatki
     
  11. Mik4--

    Mik4-- 1st gear

    Sinnehän saa pelkkiä o-renkaita jos ei halua suuttimiin laittaa tonneja. Toki paskamainen homma silti vaihtaa.
     
  12. Nebula

    Nebula 1st gear

    Miteskun löpöputsarissa öljyäki? Halliin kun!ajoin loikkasin monttuun ni pikkupoika kuseskeli öljypohjaan, taitaa siis olla muitakin ongelmia.. hpop ainaki pitää ölyt sisällään, sen tarkistanu moneen kertaan.

    Tässä paraikaa temuan suuttimia irti jotta näkee ainaki silmämääräsesti mahdollisia vuotoja/ ongelmia.
     
  13. t301

    t301 3rd gear

    Mortonki, tuli ostettua F350 99 vuosimallia. Laittelen sitä kuntoon tässä. Meinasin vaihtaa jäähdytinnesteet. Tällä hetkellä on tavalliset vihreät nesteet, jotka tarvitsevat kavitoinniin estoaineen. Vaihdon yhteydessä siirryn HD ELC nesteeseen, niin ei tarvitse nähdä huolta kavitoinnista ja nesteiden vaihdosta niin usein.
    - Mistä olette ELC ostaneet Suomessa?
    - Riittääkö että on CAT EC-1 hyväksyntä?
    -Riittääkö että VIN koodin valmistumispäivä on suurempi kuin 2.99 vai pitääkö etsi vielä moottorin valmistenumero.

    Yritin etsiä näitä forumilta, mutta en löytänyt täyttä varmuutta.
    Kiitos
     
  14. Ässä.

    Ässä. 2nd gear

    E350 -99, onkohan näissä matkustajalla airbagiä? Kojelaudassa ei missään näy mitään mainintaa, mut ainakin jotkut paikat näyttäisi airbagejä näihin myyvän. Ois kivempi mukulaa kuskailla, kun saisi asiaan jostain varmistuksen :confused: Onkohan voinut olla lisävaruste, ei kait ny prkl...
     
  15. kimpe 80s

    kimpe 80s 1st gear

    Morjens!

    Jos joku malttaa luopua omasta F250 7.3 autosta niin saa soitella tai lähettää viestiä =) kyseinen menopeli hakusessa!

    0451547977
     
  16. Ässä.

    Ässä. 2nd gear

    Kiertääkö -99 7.3 koneessa jäähdytinneste kannesta lämppärin kennolle, ja kennolta vesipumpulle. Vai toisinpäin?
     
  17. Ässä.

    Ässä. 2nd gear

    Meni jo, kiitos kaikille auttaneille.
     
    Muokattu: 8.12.2021
  18. Heikki_00

    Heikki_00 1st gear

  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Auto ei ole muuten tuttu ku myynti palstoilta.

    Yks mikä ihmetyttää on toi tehoarviot. Vm.'99 tarvii melko suuren turbo ja polttoaine puolen remontin et saa 600hv ulos. Sit taas katsastus niin isoilla suuttimilla olis vaikeampaa. Ainakin vakio turbon putkistot=vakio kamat?
    Vakio polttoaine suodatin= vakio kamat. Eli EI ikimaailmassa löydy 600hv, tuskin löytyy 400;taa.

    Muutenkin vaarallinen vuosimalli. Pitää tarkastaa onko alku- vai loppuvuoden peli. Jos alkuvuoden ni eiku seuraavaa katselemaan.
    Kaikkia osia ei enää saa. Sellainen sekasikiö.
     
  20. Solvent

    Solvent 2nd gear

    Sen verran korjaisin, että mulla oli sekä -99 alkuvuoden että -01 vuoden F250 ja en ainakaan ite mitään ongelmaa nähny osien saatavuudessa tohon -01 verrattuna. Kaikki koneen ja alustan osat sain early99 ihan yhtälailla. Itseasiassa siin earlyssä on jotain parempaakin, on ainakin takoveiveillä ei pmr. Turbo aavistuksen pienempi, mutta on Wicked Wheelillä jo vakiona. Suuttimet myös pykälää köykäsemmät, mutta ei kummonen ero niilläkään.
    Kaikkia eroja tässä en listaa, kun nekin vaihtelee
    En todellakaan sen suhteen skippais, että on early. Ja ainahan ne osat saa päivitettyä jos jostain syystä kokee tarvitsevansa. En ainakaan keksi osaa, mitä tuohon ei olis saanu ja olisin tarvinnu

    Siinä komppaan, et on huvittavaa lukea näitä myynti-ilmoja missä saatu yli(tai lähellekään) 400hv tehot pelkästään Edgen ohjelmoinnilla. Vaatii pikkasen muutakin
     
    Muokattu: 3.1.2022

Kerro tästä muillekin!