Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Kellään mitään hajua, paljonko tollanen PSD imee jäähdytysnestettä yhteensä? 30 litraa? Ei oo vielä tullut koetettua, mut ois ihan kiva että ois suunnilleen oikea määrä litkua valmiina, ettei tarvitse ruveta blandailemaan valmista 50/50 nestettä enää sen enempiä vedellä.
    Vielä kyllä sekin pähkäilemättä että laitanko tota ELC:tä vai teenkö litkun DCA4:lla. Noh, viikonloppuna selkiää.

    [edit] vastaan itse itselleni, Powerstroken linkistä lainattuna: "The capacity of the cooling system in my truck was just over 32 quarts. (My Owners Manual says 29 quarts.)" [/edit]
     
  2. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Kellään ei vissiin ole manuaalilootaa Foordissa kun ei kommenttia löydy :argue:
     
  3. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Antakaahan vinkki,millä jäähdytysjärjestelmä ilmataan helposti? Tuntuis ettei oikeen wasser kierrä niinkuin pitäis, tai sitten poiki vesipumppu. Sopivaan aikaan tietenkin,just olin saanut uudet litkut sisään.
     
  4. gremlin

    gremlin Gearhead

    Tottakai nyt semmonen miehelle loytyy jos semmosta kerran haluaa :rotfl:
    -88 F350 crewcab dually 7.3d/C6 vankkuri pitas olla suomessa joskus vuodenvaihteen tienoilla. Pista YVta niin laitan lisatietoo.
     
  5. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Noniin, tulipahan ilmat häivytettyä järjestelmästä, tai ainakin toivon niin.
    ylävesiletkusta lemmari irti, ja vängällä tungin ruuvarin sinne letkun ja syylärin väliin ja ei muutako kone hörskyttämään. Tolleen silmämääräsesti meni vielä 5 litraa lisää litkua. Pitänee vaan seurata vieläkö menee lisää lientä järjestelmään :odroll:
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Fukov, mita nestetta paatit lopulta kayttaa? Ehdit edelle ton nesteen vaihdon kanssa.
    Omituista ettei ilma tullut ulos sielta paisuntasailion korkin kautta niinkuin pitaa, tai oikeestaanhan se on ilmaussailio (de-gas), koska siella kiertaa vesi koko ajan. Ettei olis jotain tukkoo?
     
  7. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Fleetguardin EG Premix 50/50:a.. oli aika huokeaa hinnaltaan verrattuna Pillarin melkeen vastaavaan. Ostin 2 kpl 20l:n kannuja, hintaa tuli 115€ alveineen. Ja kaupanpäälle sain tingattua vielä paketin Fleetguardin test strippejä. Ne nyt muutenkaan ois maksanut kuin 5€ 4 kappaletta, mut kotiopäin se on tuokin :rotfl:

    Ihmettelin muuten sitä ihan samaa, veikkaisin et termostaatti vois vielä olla hyvä vaihtaa. Jahka nyt jostain löytää osviittaa, et mikä sillä on osanumero. Sylettäis vaihtaa jos saiskin epähuomiossa väärän.

    Toi ´97 tuntuu olevan vähän huono tilailla mitään korinosia, kun on just "mallinvaihtovuosi". Esim raidetankon nippeleitä tilatessa meni fakseja eestaas aika monta kertaa, ennenkuin päästiin yhteisymmärrykseen, et mikä etuakselisto tuossa on.. tultiin siihen johtopäätökseen et sama kuin F350:ssa.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ajattelin itsekin kayttaa tavanomaista nestetta eika sita pillarin kamaa koska siita oli niin monta eri mielipidetta, ei ainakaan tule ongelmia.

    Termareissa on pitkavartista ja lyhytvartista mallia, riippuu vesipumpusta, pitaa olla oikeaa sorttia muuten ei vesi kierra koneessa kuten pitaa -> iso ongelma.

    Kaksivetosen F250 etuakselisto saattaapi ollakin sama kuin F350. Hyva kikka ton vuosimalliongelman kanssa on kayttaa vaan vuotta -96 kun etsii osia. "Yleensa" samat osat kuin -97HD , ei mee niin vaikeeks ja sit varmistaa etta ei ollut mitaan viime hetken muutosta -97HD:hen. Pienia muutoksia, lahinna moottorissa. Niin ja se tehostajan paineletku muuttu niinkin myohaan kuin muistaakseni elokuu/97, sen jalkeen eri letku mallisarjan loppuun (sain itse ensin vaaran, auto tehty syyskuussa/97).
     
  9. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Löytyi tälläinen sivusto, mistä saa ainakin manuaaleja ihan vierailijakin ladattua itselleen https://www.fleet.ford.com/default.asp
    Itselle tuli ainakin tarpeeseen, koska manuaalia ei kiesin mukana tullut.
     
  10. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Kavitaatiolima jota itte käytän on Fleetguard DCA4. Oon tuonu sitä Amerikasta ittelle muutaman pullon, varmaan saa Suomestaki.
    Sitä ku lorauttaa pari desiä kerran vuores ei oo onkelmia.


    Ton jos joku viitsii suomentaa,mikä virka limalla on.
     
  11. freeride

    freeride Gearhead

    vanhasta topicista..
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... io&start=0
     
  12. [Vee8]

    [Vee8] 3rd gear

    Nytpäs on pakko hämmästellä että mistä halpahallista osia on tilattu kun valmistenumero kertoo auton valmistusajankohdan päivän tarkkuudella ja samalla myös kaikki oikeat osatkin, jopa tehtaan optiot näkyy sen avulla. Tosin vain merkkiliikkeen systeemit menee noin pitkälle, mutta kai nyt kuka vaan varaosia myyvä osaa valmistusajankohdan selvittää. Tuoltakin voi olla apua ainakin joihinkin osajuttuihin, www.motorcraft.com
     
  13. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Auto-Kivitilalta ja SWT:stä. Eipä niillä nyt niin hengenhätä ollut, etteikö nippeleitä kerennyt selvittään noinkin, tietääpähän sitten ensi kerralla kysymättä.
    Varmuuden varalle otettiin nuo varmanpäälle, kerta Kivitila joutui ne lätäkön takaa tilaamaan.
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kiitoksia hyvasta ja varsin kayttokelpoisesta linkista Vee8.

    Tuosta asian esitystavasta vaan muistui sopivasti mieleen eraan marketin kassan tokaisu kun edellani oleva asiakas oli tosissaan urputtanut sille kassalle jostain mika ei ollut mennyt niinkuin piti. Asiakkaan lahdettya kassa totesi etta "Saatan olla joskus tyhma, mutta ainakaan en ole taysi persreika". Saman voisi nyt todeta.

    Osat kai ostetaan sielta missa niita myydaan. Valmistuspaivan kaytonkin kanssa pitaa olla tarkkana, koska esim termarin malli riippuu vesipumpusta, jos vanhempaan Strokeen on vaihdettu vesipumppu, se luultavasti vaatii uudemman mallin termarin. -97 on kylla jo uudempaa mallia joka tapauksessa mita termariin tulee. Tassa olis yksi halpahalli linkki http://www.lmctruck.com/features/fd/FD.htm. Niilla on hyvin kattava valikoima kaikenlaisia osia. Vanhan korimallin F250 osalta ne ei listaa vuosimallia -97 ollenkaan, kaikki paattyy vuoteen -96, mutta "useimmiten" -96 osa on sama. Jopa -96 F150 on usein sama kuin -97 F250HD esim korin osissa ja muussa nippelissa. En kylla ole viela tosissaan perehtynyt miten ne toimittaa ulkomaille.
     
  15. [Vee8]

    [Vee8] 3rd gear

    Joo, totta on että näihinkin on voitu osia vaihdella vähän mitä sopii, eikä niitä tehtaan poikkeuksia säännöstä ihan vähän ollut.. Econot on ehkä vielä hupaisempia :eek: Eikä jenkki-Fordien Microcat osaluettelo ole ihan yksiselkoinen joka asiassa. Parempi on katsoa kuin katua.Vanhan osan numero on yleensä korvaamaton, jos sellainen löytyy, kaikkia kilkkeitä ei nimittäin suoraan ole kuvissa, vaan ne pitää tietää tai löytää numerolla.
     
  16. F350

    F350 3rd gear

    ..Täähän ei ollut myynti tai ostopalsta mut täällä on alan miehiä :D . Jos jollain on F350 screwcap Duallyn 1997 käypänen taka-akseli tai kuoret ni ilimotelekaa!!
     
  17. finmower

    finmower 1st gear

    Econoline E350 -96 peräkotelo on, voipi olla hyvinkin sama.
     
  18. finmower

    finmower 1st gear

    Niin, senverran täytyy sanoa, että oli nautinto ajaa taas 900km lenkki kärry peräs. Meillon tuliteriä saksavaniakin 2 kpl mutta kyllä USAFord on mukavampi ajaa pitkällä matkalla, cruise päälle ja voi venytellä jalkoja, tilaa on, matkakin joutuu kun ei tartte pirätellä jokavälis kävelemään.
    Ja kärryn kans sen huomaa jotta mikään ei voita kuutiotuumia.
     
  19. kma68

    kma68 Gearhead

    Kylläpäs löytyy ja vieläpä F250 voortissa. Värkki on toiminut hyvin ei mitään ulinoita tai vonkumisia, tai no alennusvaihde taitaa olla suorahampainen joka ääntää mutta eihän sillä tiellä liikuta. Lisäksi reipas vääntö vähentää turhaa vaihtotarvetta ja ehkäpä vähentää myöskin kulutusta. Kytkinkin on kestänyt siistillä ajolla, kuten myös renkaat. Vaikka loota on nelivaihteinen saisi se olla pitempi välitteinen teho kyllä riittäisi hyvin, tosin 80lätkä peräpeilissä rajoittaa kyllä normaalistikin.
     
  20. finmower

    finmower 1st gear

    Kulutuksesta vielä, kun on navikaattorin kans 89kmt todellista nopeutta, näyttää nopeusmittari 85 ja kierroksia 1800, silloin kulutus on noin 11l/100
    Mummielestä hyvin kohtuullinen tämänkokoiselle autolle.
     

Kerro tästä muillekin!