Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. rammi

    rammi 3rd gear

    Mistä ootte hommannut sitä kavitaation estävää lisäainetta? (Ford P/N FW-15 or FW-16, Fleetguard P/N DCA4) .. Ja/tai niitä testilippuja?
     
  2. hoge

    hoge 1st gear

    Tämä kiinnostaisi täällä kanssa. Tampereen automaalta kuulemma saisi tuota litkua, pari kertaa olen koittanut soittaa, ilman vastausta joka kerta jäänyt.... Mva huollosta kuulemma tuota saisi, jossain tässä topicissa luki muistaakseni.
     
  3. Swinger

    Swinger Gearhead

    Mä tilailin juuri tuolta tampereen fordin liikkeeltä sitä ainetta.. maksoi muistaakseni jotain 10€ pullo tai jotain sellaista.. alkuun yritin tilata sitä MVA huollosta, mutta sieltä saa aina niin skeidaa palveluu ettei voi olla totta. Kolme kertaa oon yrittänyt sieltä tavaraa tilata power strokeen mutta joutavii ja suhteellisen ylimielisiäkin vielä tuntuvat olevan. Joku renki siellä yritti hoitaa asiaa viimmeksi asiallisesti muttei tienyt asiasta ( lisäaineesta ) joten pyysi soittamaan uudelleen ku omistaja paikalla ja sen palvelu halukkuus on suoraan perseestä!!!
     
  4. asperiini

    asperiini Gearhead

    Tuopa oli outo kommentti. Minä taas olen saanut Mikolta aina hyvää palvelua. Välillä sitä on pyydetty ja saatu myös ns. virka-aikojen jälkeenkin. Eli ei valittamista palveluhalusta, taidosta tai asenteesta.
    MVA autosta olen saanut niin lisäaineet kuin varaosatkin, joskus on joutunut jotain mutteria hieman odottamaan mutta en oletakaan että kaikkia osia löytyis niin sanotusti hyllystä.
    Neuvoista ja opastuksesta ei ole joutunut maksamaan eikä koskaan ole vittuiltu suoraan tai kiertoilmauksin.
     
  5. rammi

    rammi 3rd gear

    Tiedoks: MVA-huollosta Foortin FW-16 löytyy hintaan 14,70 purkki..
     
  6. hoge

    hoge 1st gear

    Joku kirjoitti aikasemmin että naftavuodot tulisi siitä suodatin kotelosta. Saakohan niitä o-renkaita ostaa sarjana jostain suomesta? Vai onko muuta lääkettä tähän. Rupeaa läikän koko kasvamaan, joten kohta on kait pakko ruveta tilkitsemään.
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    o-renkaiden saatavuudesta suomesta en osaa sanoa, mutta tuolta linkistä kannattaa kohdasta "7.3 direct injection turbocharged diesel" imuroida itselleen "98-99.5 7.3 DIT Engine Guide" (pdf), siinä käydään läpi tuon uudemman mallin suodattimen sielunelämä purkukuvineen sivuilla 23-27, ja muutenkin opus on erittäin terveellistä luettavaa. http://www.spautoparts.com/PowerStroke.htm Muistaakseni olen laittanut linkin ennenkin, mutta eihän noita kukaan lue :odroll: .
     
  8. hoge

    hoge 1st gear

    [quote Muistaakseni olen laittanut linkin ennenkin, mutta eihän noita kukaan lue :odroll: .[/quote]

    Kyllä noita linkkejä tulee luettua, ja säästettyä itselleen. Muuten se linkki minkä laitoit ohjekirjan diesel lisä-osalle vaatii salasanan nykyään.. Lueskelin vanhmepia kirjoituksia, subu-96 mainosti että löytyisi suodattimen kotelon o-renkaita.
     
  9. rammi

    rammi 3rd gear

    Just viikonloppuna vaihdoin ite o-renkaat siihen suodatinkoteloon. Mulla on yks setti niitä renkaita ylimääräsenä, laita yv:nä osoittees niin laitan kirjekuoreen tulemaan. Hinta 6e + postikulut voit maksaa vaiks tilille.
     
  10. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Jos ei ole silikooni o-renkaat ei tule montaa kuukautta kestamään.
    Parhaat on mennyt 3kk sisällä.
    Nuo silikoonit kestää 400ast. normaalit jotain 120-140ast. lämpöä joten kovettuu nopeesti.
     
  11. rammi

    rammi 3rd gear

    Nuo on Viton-tiivisteet, joten kestää sen 400F (204C)
     
  12. rammi

    rammi 3rd gear

    Aattelin rakennella tämän tyyppisen jäähynesteen suodatuksen: http://www.guzzle7pt3.com/coolpass.php

    Powerstroke -nimimerkki kait oli ajatellut tuohon malliin tehdä myös, joko teit vai löysitkö toisenlaisen ratkaisun??
     
  13. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Mulla on väriltään o-renkaat punaisia ja lukee silikooni/ 400C.
     
  14. rammi

    rammi 3rd gear

    Jep, luulis riittävän lämmönkesto sitten :)

    Näitä Viton-materiaalista tehtyjä tuolla jenkkien päässä tuntuvat vaihtavan näihin orkkisten tilalle. Sellaset sitten laitoin ite.

    Esim tälläset. Siinä mun setissä oli lisäksi kolmas o-rengas tuonne hanan sisään.
     
  15. hoge

    hoge 1st gear

    Tuli vaan mieleen kun powerstroke tuossa aiemmin noista linkeistä mainitsi, että kannattaisiko samalla tavalla kerätä tuonne threadin alkuun kaikki tarpeelliset? En tiedä miten se tapahtuu, mutta olisi hyvä jos olisi kerättynä tietoa. Jonkin verran kuitenkin on kyselijöitä näidenkin "harvinaisuuksien" kohdalla. Subbe keskustelussa löytyy hienosti paljon tietoa.
     
  16. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Tuota sisimmäistä venttiiliin O-rengasta ei mulla ei olekkaan.
    Edellisessä F250 -00 vuoti siitä sähköliitännän O-renkaista. Ei autanut pelkästään ventiilin renkaiden vaihto suodatin purkkiin. Siellä sähköliittimen alla on 0-rengasta lämmitysvastuksen johdonläpiviennissä ja anturipään läpiviennissä.
     
  17. sasupe

    sasupe 1st gear

    Tänäaamuna töihin ajellessa Otis Redding repäsi vänkärinpuolen etukajarin risaseksi ulvahtelullaan. Kuskinpuolen etukajari oliki valmiiksi pimee auton saapuessa. Ny on vaan takakajarit jäljellä. Soittimena halpis CD soitin - ei ne tehot tuhoja tehneet vaan aika ja syntinen neekerimusiikki.

    En tarvi hifiä, orkkiksilla olisin pärjänny mikäli vielä elossa olisivat. Miettiny että tuskin ne Fordilla etuoviin ovat mitään extreme malleja laittaneet. Onko tietoa minkä mittainen ämyri etuovien sisään menee? Auto on F350 ja -95 mallia. Löytyisikö Biltemasta tai Motonetistä joku sopiva malli?
     
  18. hoge

    hoge 1st gear

  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    En tehnyt vielä mitään, vasta pari vuotta miettinyt vaihtoehtoja. Tuo oli kyllä kätevimmän näköinen mitä tullut vastaan.

    Siitä vanhasta linkistä, en löytänyt sitä itsekkään millään pirun hakusanalla eikä hermo kestä käydä läpi 70 sivua, jotta sellainen kokoomasivu ois varmaan hyvä.
     
  20. rammi

    rammi 3rd gear

    Kyselin ylläpidolta jos saataisiin uusi viesti tän ketjun alkuun, johon voisi kerätä yhteenvetoa koko topicista.. Voisin vaikka ylläpitää sitä.
     

Kerro tästä muillekin!