Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. sasupe

    sasupe 1st gear

    Turha ainakaan yliannaostella sitä mömmöä.

    Itse vaihdoin normi vihreet nesteet ja kavitaatiio aine mukaan. Aikani laskeskeltuani holautin huikaa sinnepäin. Vanha vesipumppu antautui viikon päästä. Liekkö yhteensattuma, mutta uus pumppu piti vaihtaa.
     
  2. rammi

    rammi 3rd gear

    Valvoline Maxlife ei näyttäisi sisältävän SCA:ta. ASTM D-6210 luokituksen sisältävässä nesteessä on lisäaine, tätä luokitusta ei tuolla ole. Mutta soveltuu toki lisäaineen kanssa powerstroukkiin.

    Jos jollain on sitä lisäainetta myydä niin vois paiskata yksityisviestillä
     
  3. freeride

    freeride Gearhead

  4. sasupe

    sasupe 1st gear

    Taitaa se akkujen loppukiri olla tosiasia. Jälkihehkun päätyttyä jännite on 14,40V eli apetta piisaa. Koneen maadoituksen testasin lisävirta kaapelilla ja startin kaapelin kontakti oli puhdas&tiukka.

    No tuli kuitenki risat ovikaiuttimet vaihdettua. Hajoneet oli 6½" ja tilalle laitoin jotku "4-tie 150W quality" ämyrit (18e pari). Taas banjot raikaa :)

    Ja kyssä - kuinka vaffoja akkuja olette käyttäneet?
     
  5. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Huoltokirja sanoo et PSD tarvitsee 1100A CCA (oikosulkuvirtaa, vai mitä se oli) starttaukseen...

    Itse olen käyttäny molemmissa PSD: ssäni Boschin Silver 100A kaksin kappalein. Hyvin starttaa ja kärsii Eberiäkin käyttää vaikka tunnin etukäteen.

    '95;seen menivät heittämällä mut nyt tähän '01 joutui vähän customoimaan molemmin puolin.

    Kyllä, tietoa on, Mikoltahan sitä saa...
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Alkuperäiset Motorcraftit käytössä, 2kpl x 750 CCA = 1500 CCA (Cold Crank Amps, mitä sitte tarkottaakaan).
    Mullakin kuskin etukajari pärisee niitä näitä, tars vaihtaa...
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Sekoitetaan jäähyneste / SCA asiaa, olen käyttänyt Prestonen kamaa.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vaikuttaa kaikin puolin oikealta aineelta, mutta ASTM D-6210 luokitusta ei näkynyt (kuva suurenee klikkaamalla). Onko se nyt sopivaa sitten? Toki vaikka siinä on "SCA-precharge" niin sitä pitäis lisäaineistaa 15 kilomailin välein, ja totta puhuen SCAt oli testiliuskalla katsoen aika kevyet.

    Steve Baz ( http://pages.prodigy.net/stevebaz/_impo ... ndex3.html ) on aikoinaan listaillut sopivia nesteitä:

    -Ford or Motorcraft Premium Antifreeze · Motorcraft Premium Gold - Antifreeze (does not require SCA/DCA)
    -Texaco Antifreeze/Coolant
    -Texaco Antifreeze/Coolant Pre-diluted 50/50
    -Zerex 5/100 (white bottle) Antifreeze/Coolant
    -Zerex Ready To Use Antifreeze/Coolant (premixed 50/50 with de-mineralized water)
    -Zerex Heavy Duty Pre-charged Formula
    -Shellzone Premium Quality Antifreeze
    -Fleetguard Complete EG--pre-charged at 1.5 units/gallon DCA4
    Also available premixed 50/50 with water with the same DCA4 level
    -Pyroil Heavy-Duty Antifreeze/Coolant--Low Silicate
    -Fleet Charge Antifreeze/Coolant--pre-charged with Pencool
    EDIT: dieselmann mainitsee myos tuon kuvan Prestonen.

    Valvoline ja Zerex vaikuttais olevan jotenkin kytköksissä (samoja?) eli jos niin on, niin noista olis Zerex Heavy Duty Pre-charged Formula se missä on SCAta valmiina. Muuten noi on niitä perinteisiä yleensä vihreitä nesteitä mitkä vaatii lisäaineita heti alusta lähtien.
     
  8. jylppy

    jylppy Gearhead

    Voi olla että täällä jo jossain on vastaus, mutta kun ei jaksa. Mistä löytyis sähkökuvat 95 mallin E350 Econolineen? siis netissä luettavia semmosia?
     
  9. rammi

    rammi 3rd gear

    Aika erikoisesti noi luokitukset tuossa pullossa kyllä, ilmeisesti kuitenkin SCA:t siellä on, kun kerran testiliuskat sen kertoo... :-?

    Tässä vielä nuo luokitukset ja SCA-asia:

    ASTM D-4985 => Coolants meeting this specification require an initial charge of a supplemental coolant additive (SCA) and require regular maintenance doses of an SCA

    ASTM D-6210 => Coolant concentrates meeting this specification do not require any addition of Supplemental Coolant Additive (SCA) until the first maintenance interval when a maintenance dose of SCA is required
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ hyvä tieto. Ton mustan Prestone purnukan etiketin ylänurkassahan vaan oli tuo pieni "SCA-precharged" teksti. Selvitämme asiaa...


    Sähkökuvista, ei ainakaan kannata etsiä aiempaa linkkiä millä sai tehtyä itselleen tehtaan korjaamokirjoja, ne sivut on haihtuneet. Luultavasti tuli copyright ropleema.
     
  11. jylppy

    jylppy Gearhead

    Powerstroke vuotavi runsaanpuoleisesti naftaa startin päältä. Ikäänkuin semmosesta reiästä mikä menee lohkon "sisään", tahi siitä ympäriltä jostakin. Mistä se mahtaa tulla? Polttoainelinjat kun kuitenkin kulkee kuskin puolella...

    Editoinpa heti tätä tekstivä: Eli jollakin oli vissii falskannu filtterin oo renkaat, tuleeko tuo startin päällä lymyävä reikä sieltä "veestä"? Onko tuo filtteri mahdollisesti siellä jossain? Mainiosti tilaa tehdä remonttia tuossa ekonolinessa!! perkele :D !
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Minkälaiset osat on tulossa ja mistä???

    Vaihtoehtoja olis vaikka kuinka nyt kun tosissaan aloin suunnittelemaan tota.

    Simppeli juttu tuntus olevan Wix jalka 11/16-16 kierteellä, Wix suodatin ja vähä letkui ja klemmarei. Dieselsite myy ihan sarjaa, mutta tuntuu liian valmiiksi tehdyltä :rotfl:

    Jostain maatalouskaupasta sais varmaan nuo osat hyllystäkin, siellä vaikka millisillä 16x1.5 kierteillä ja volvon tms filtteri kiinni.
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    On siellä naftapumppukin. Eikös täällä joku hommannut oikeen tähystysvehkeet että pääsi tutkimaan sitä veetä oikeen syvältä :rotfl:
     
  14. rammi

    rammi 3rd gear

    Paikallisesta varaosaliikkeestä otin Donaldsonin suodattimen (sisältää muuten SCA mömmöt) ja jalan, jalkaan sopivalla kierteellä olevat letkuliittimet oli tilattava ja ne puuttuu vielä... Muuten setti ois kasassa.
     
  15. klemetti

    klemetti 1st gear

    ostin f350 7,3d -89,rekisteröinti katsastuksessa halusivat nähdä EPA tarran eikä löytynyt mistään eli missä sen pitäisi olla ja jos ei ole mistä semmosen vois saada?
     
  16. jylppy

    jylppy Gearhead

    Epa tarran piäs olla vas. venttiilikopassa. Oli ainakin 91 mallissa...
     
  17. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Mulla oli sama ongelma aikoinaan -93 F350 kanssa. Uutta tarraa ei saa mistään noin vanhaan, selviteltiin asiaa yhdysvalloista asti.

    Mulla kelpasi ko vuosimallin korjaamokirjan diesel suplementista löytynyt kuva tarrasta.
     
  18. klemetti

    klemetti 1st gear

    oliskohan kellään lähettää kuvaa semmosesta EPA tarrasta?ei ollu venttiilikopassa kun on maalattu jälkeenpäin
     
  19. hoge

    hoge 1st gear

    Ei kellään sattumoisin tuollaiseen sigun vehkeeseen löytyisi kuskinpuolen peilinlasia, siis vetomallin peili 2:lla varrella. Joku ajotaitoinen ajoi peiliä päin.... :mad:
    EDIT: Eipä näytä olevan rockautossa, eikä ebayssä myytävänä tuohon peiliin lasia laisinkaan...Noin 130€ rockautosta koko fakin peili.
     
  20. hoge

    hoge 1st gear

    Tuosta peilihommasta lisää ajattelemista. Peililasin saa kyllä leikattua, firmassa kysyttiin pitääkö olla kupera lasi? Kuorma-autoihinhan joudutaan eu direktiivin myötä vaihtamaan noita peilin laseja kuperiin. Koskeekohan myös näitä kevyt-kuorkkeja...
     

Kerro tästä muillekin!