Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Kartaani

    Kartaani 1st gear

    Juu ei ole CPS ! Se on kerennyt mennä jo parikin kertaa ja oireet on erillaiset silloin. Laitoin ton uudemman mallin ICP anturan ja IPR venttiilin. Ei lähtenyt vika ei, nyt katellaan, et oliko toi uudemman mallin IPR samanlainen ku toi vanhemman mallin. Rock auton tarvike IPR on samalla numerolla uudemmassa ja vanhemmassa, mutta Motocraft antaa eri numerot ja mullahan on siis toi uudempi Motocraft paikoillaan . Alkaa pikkuhiljaa tuntuu, et on johdot/liittimet kärtsänny venakopan sisällä tai mikä pe...le tota oikein sitten vaivaakin ???
     
  2. super71

    super71 3rd gear

    uu ei ole CPS ! Se on kerennyt mennä jo parikin kertaa ja oireet on erillaiset silloin. Laitoin ton uudemman mallin ICP anturan ja IPR venttiilin. Ei lähtenyt vika ei, nyt katellaan, et oliko toi uudemman mallin IPR samanlainen ku toi vanhemman mallin. Rock auton tarvike IPR on samalla numerolla uudemmassa ja vanhemmassa, mutta Motocraft antaa eri numerot ja mullahan on siis toi uudempi Motocraft paikoillaan . Alkaa pikkuhiljaa tuntuu, et on johdot/liittimet kärtsänny venakopan sisällä tai mikä pe...le tota oikein sitten vaivaakin ???


    mulla e350 -96 teki tuota ryskyttävää käyntiä viime kesänä niin muuta ei tarvinnut tehdä kuin vähentää öljyä koneesta, oli yli ylärajan ja nyt on toiminut hyvin.
     
  3. Kartaani

    Kartaani 1st gear

    Oiskos tietoo löytyykö Suomesta keneltäkään hyllystä PSD:n venakopan tiivistettä ja kopan sisälle johtosarjoja. Mieluiten orkkis Motocraft, mut hätätapaukses muutkin käy??
     
  4. Panze

    Panze 3rd gear

    Mulla on. Montako laitetaan :)
     
  5. KKop

    KKop 3rd gear

    jos joku sattuis tartteen Excursionin ilmanputsarikoteloa

    niin tuolta löytyy tiedot ja linkki kuviin
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=194924&highlight=

    Ostin Rammilta sen Foortin oman AIS suodatinpömpelin joten tuo vakiopönttö jäi ylimääräiseksi, ehdin jo tilailla siihen suodattimiakin eli ostaja saa kaksi paketissa olevaa suodatintakin (ovat merkkiä Fram).
     
  6. dallas

    dallas Gearhead

    pitäis tohon F-250 fordsonin 10.25:een perään vaihtaa lakerit ja rutistusholkki, paljonkohan mahtaapi olla ne priiloudit pinioniin ja lautaspyörään?

    ja mistäköhän voisi ostaa semmosen viisarinäytöllisen momenttoavaimen jolla preloadin näkisi?
    (autotarvikeliikkeissä ihmettelivät vaan että mikäs se semmonen momenttiavain on?)
     
  7. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Onkos kukaan tilaillu tankinvaihto-venttiiliä? Pläräsin tossa rock-autoo läpi ja se anto vaihtoehtoja laidasta laitaan! Jos jollain ois kokemuksia mikä noista kannattaa ostaa ja vielä viitsis kertoa tän onnistuneen osto/asennus kokemuksen niin oisin ikionnellinen :D

    Nimimerkillä: Ei viittis tilata rapakon takaa mitään minkä kanssa joutuu tappelemaan tuntitolkulla et sen saa pelaamaan :rotfl:
     
  8. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Muistaakseni Snap-On tekee tollasia momenttiavaimia... Paljon mahdollista että muistan väärinkin. Hintaa en tiedä, mutta luultavasti maksaa nipun euroja, ison nipun...
     
  9. rammi

    rammi 3rd gear

    [​IMG]

    Tollaset käytetyt Excursionissa olleet Gabrielin etuiskarit ja KYB:n takaiskarit + ohjausiskari on jäänyt nurkkiin pyörimään korotussatsin asennuksen jälkeen. Esteettisestä ei enää kauneimmat, mutta toimivat pumput. Laita YV:tä jos tarviit budjettifiksauksen alustaan 8)
     
  10. tvtv

    tvtv 1st gear

    Excursion lehtijouset

    Paljoinko on joustovaraa Excursion etulehtijousissa, minulla on vain 3 cm ennen kuin pohjaan iskukumi ottaa jouseen kiinni. mikä pitäisi olla oikea välys?
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No niin, tätäkin joutuu heti editoimaan, LMC truckissa ei ollutkaan tota venttiiliä ainakaan erikseen listattuna, venttiilin listaus loppuu vuoteen 1990.

    Tossa romiksella on muuten yksi 1990 7.3 IDI + tomaatti jos joku tarttee jotain, niinku kantta, pakosarjaa, imarii, koneen rautoja, A/C pumppuu... Ruiskupumpun perkele joku ehti ottaa, kaikki muut osat löytyy. Tai no laturi meni jo omaan IDIin ja johan taas lataa! Tota tankkiventtiiliä ei siitä varmaan kannata alkaa ottamaan(?), mutta otan jos haluat.
     
  12. Kartaani

    Kartaani 1st gear

    Onkos tietoo mistä löytyisi power programmeri PSD, -95, E 350:een.
    Edgellä sanoivat, että ei löydy heidän laitteista sopivaa. Hypertecillä sanoivat samaa.
    Sanoivat, että toi Edgen 15000 malli on tarkoitettu vain F-malleihin vaikka vuosimallin mukaan passaa 94,5-03 malleihin.
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tämä osoittautui niin mielenkiintoiseksi pähkinäksi, että selvittelin asiaa lisää. Irrotin romikselta IDIistä venttiilin, auto tehty 8/90 ja ilmeisesti 1991 mallinen. Tollainen käikäle sieltä purkaantui:
    [​IMG]
    Kolme etummaista eli lähinnä kameraa (ja isompaa) putkee on tulopuoli koneelle (tulo tankista 1, tulo tankista 2, ja yksi putki koneen suuntaan) ja takimmaiset 3 on paluupuoli koneelta. Ylöspäin osoittavat putket menee koneelle, ja sivulle ja alas osoittavat menee tankeille. Taustan ruuvit ei kuulu asiaan.

    [​IMG]

    Rokkiautoon verrattuna niiden kaikissa kuvissa oli erilainen liitin, 6 pyoreää nastaa, tässä 5 litteää, joten niihin joutunee vaihtamaan uuden pigtailin ja tarkastamaan virroituksen. Se kuudes nasta ilmeisesti ohjailee bensakoneiden tankissa olevaa pumppua, mitä ei siis riisseleissä ole. Tässä nastat 1 ja 2 liikuttelee venttiiliä, 3,4,5 on kaksi tulosignaalia kohoilta ja yksi meno kojetauluun mittariin.

    Muutenhan venan pitää olla 6-röörinen. 3-rööriset sopii ilman paluuputkea oleviin 2 tankkisiin kaasarikoneisiin. Näitä 6-röörisiä on 2 tankkisissa dieseleissä, isolohkoissa ja jossain muissakin. Tässä osassa numero E9TB-9F271-AA. Tuo liittimen malli kannattaa tarkistaa omasta autosta ensin.

    Hommaan kun ryhtyy niin kannattaa pestä koko alue ja ruikkailla vähä irrotusöljyä putkien liittimille niin saa ne klipsit irti helpommin. Putkethan on vaan työnnetty paikalleen ja lukittu muoviklipseillä. Ne klipsit menee kaikki paskax kun ne irrottaa, joten kannattaa varata uudet tilalle. Ja aina kun vetää putken irti niin tulee naftat silmille...

    Tän pitäis nyt sitte sopia mun molempiin F250 pikkareihin, joten onpahan varalla, hintaa oli n. 7 euroo :lol:
     
  14. F

    F 1st gear

    E-valoista vielä

    Kaivelen vanhoja...olikos tästä skodalampusta tai vastaavasta sopivasta euroumpiovirityksestä kuvia/vinkkejä?

    Nyt on omakohtaisesti koettu maamme lainsäädännön uskomaton järjettömyys. EU-maassa katsastettu F250 ei kelpaa meillä!

    Jos joku voisi ystävällisesti laittaa tänne mahdollisimman kattavan ja kätevän umpiorakennusohjeen 92-96(97)-koriseen strokeriin. Kiitos.
     
  15. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Jooh johan on Powerstoke homman vääntäny! Oma venttiili homma on ollu jäissä johtuen muijan kinnerin (bmw) ropleemista! Mut nyt tuli vähän muitakin kilkkeitä tilattavaks ameriikan mantereelta joten varmaan otan sen venttilinkin nyt!

    Tossa oman rotiskon venttilissä on muuten sellanen vika että se tukkii paluupuolen kun vaihtaa etutankille! Melko milenkiintosia oireita aihettaa tuolle idi-koneelle kun paluupuolen paineet nousee :rotfl:
     
  16. musse67

    musse67 3rd gear

  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Veikkaisin että ajoitus saattaa mennä persiilleen, myohäiselle?

    Ton venttiilin pystyy purkamaan vielä pidemmälle, näyttää että moottoriosa ja venttiiliosa irtoaa toisistaan. Teoriassa ehkä jos vika on venttiiliosassa, niin jos hyvä säkä käy voisi uudesta osasta ottaa vaan venttiiliosan ja käyttää vanhaa moottoriosaa liittimineen.

    Venttiilissä näkys olevan kuula, mikä liikkuu moottorin kiertämällä kierretangolla ja tukkii vuorollaan joko etu- tai takatankin putken. Jos paluun kuula jumii tms niin noinhan siinä käy.

    Saatan vielä huvikseen romiksella paikan päällä purkaa yhden ja kattoa mitä se on syönyt.
     
  18. sasupe

    sasupe 1st gear

    Kesän jäljiltä starttasin F350n ja lähti ekasta mutta...

    - Parkit ja vilkut pimeenä. Ajovalot ja hätävilkut pelaa.
    - Koneessa naftavuotoa. 2 kertaa oon nyt korjannu. Tuntuu tulevan jostain keulasta. Suodatinmalja ei ny vuoda vaikka sieltä päin jostain se tulee.
    - Kytkin pielessä. Työsylinteri auennu 2 kertaa asfaltille ja ilmaus pielessä.
    - Iskarit ääntää.
    - Startti on nauttinu naftaa ja pelaa satunnaisesti.
    - Ovet kolkkaa. Mikä saatana niissäki voi olla.
    - Ilmastointi ei toimi.
    - Lasinnostimet laskee lasit takana, mutta ei nosta.
    - Virtalukko ei palauta, jää siihen mihin käännät. Ohjauspylvään suojusket viturallaan.

    Varmaan on muutaki mutta tuossa ny aluksi. Kyllä masentaa :oops:
     
  19. Rado

    Rado Gearhead

  20. Erska

    Erska Gearhead

    Rado: Uskoisin Us-Parts tai Us-Center voisi olla se soittamisen arvoinen. Jos täältä haluaa. Mutta voihan ton tosta ebaystakin nappia klikkaamalla ostaa :)

    Tulis 32 dollaria postikuluja päälle. Voin esim ostaa jos kiskaset tilille tarvittavat rahat?
     

Kerro tästä muillekin!