Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. mikis80

    mikis80 3rd gear

    Joku vois kyllä valaista asiaa enemmänkin kun ei toi voi olla normaalia että se suhisee niin maan perusteellisesti ettei oikee viitti kivitalojen välissä ajella...

    Mitäs se sitte tuumais jos sen läpän lyö jumiin että loppuu se suhina ja kuinka se olis viisain jumittaa...?
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Pakoläppä siis sulkeutuu koneen lämmittämiseksi ja aiheuttaa kovahkoa suhinaa ja tukkoisen menon. Jos sieltä kuuluu joku aivan hirveä ulina, niin voishan siellä olla vaikka vuoto up-pipessa, eli ennen turboa. Ainakin yksi liitos siellä on jossain, sen näkee altapäin.

    Läpän saa pois toiminnasta kun vetää sen pistokkeen irti. Terpin vanhakopassa liitin on turbon juurella. Uudemmasta en sit tiedäkään, mutta luulis sen löytyvän johtoja seuraamalla.
     
  3. musse67

    musse67 3rd gear

    Nyt on Webasto ja sen Telestart asennettu paikalleen, paitsi tankin ja pumpun välinen polttoainelinja sekä lämmityslaitteen moottorille tulevat johdot kytkemättä. Toivottavasti ens viikolla tulee jenkeistä osat "In tank modiin", niin voisi tankin puottaa alas ja sais lämmittimenkin käyttöön. Pari päivää sai hyvin kulumaan kun huuhtelin jäähdytysjärjestelmän ja vaihdoin uuden termostaatin ja sen kopan. Aika paljon meni aikaa kannen letkunlähdön teossa että sai järkevään kulmaan. Oikealla kierteellä olevia liittimä kyllä löytyi monenlaista, muttei just sopivaa kulmaa. Webasto tuli aikalailla samaan kohtaan mihin Karinkin Eberi Excursionissa. Nesteet laitoin ihan perus vihreet ja pari purkkia lisäainetta.

    Onhan tuo aika hyvin lähteny käyntiin ilman lämmitintä, vissiin hehkut kunnossa. Uudet Motorcraftin hehkut oottelee hyllyssä jouluksi tulevia kovia paketteja. :) Sitten samalla vaihtaa hehkut kun vaihtaa suuttimet. Suuttimien kaveriksi on tulossa myös DP Tuner ja Garretin GTP38R.
     
  4. 2mhukkapatka

    2mhukkapatka 1st gear

    Takaisin AUTOJEN pariin

    Takaisin paaluu autojen pariin kun tuli hommattu ford f350 7.3 td paripyörillä ja neljäl ovella oleva kehon liikutin. On se vaan mukava peli :D
     
  5. terppi

    terppi 1st gear

    Tuon kuuluu pitää siis ihan ajossakin tuollaista? Kierrosalueella päällä tonnin. Kylmänä tuo ei kuitenkaan kierroksia nosta et tyhjäkäynti on siin pää 500:n. Ikävää ku tuo tekee tuota sillai et kun cruisel päästää menee ~90kmh, niin kuuluu välil kun se lyö päälle. ja hiuka meno hidastuu kun taas cruise "painaa lisää" kaasua niin taas ääni katoaa ja hetken päästä sama...

    Sit olis toinenkin ongelma. Iha hemmetin vaikeaa saada käyntii tuo kylmänä. Nyt ku on ollu pakkasta about 5-10 astetta niin joutuu hehkuttelee monia kertoja eikä sittenkää. Sahaaminen ei auta, se vaan yhtäkkiä lähtee jos on lähteäkseen. Ei tosi ole tarvinnut kertaakaan viel turvautua lisävirtaan tai toiseen menopeliin., mut vituttaa starttailla ja kiusata tuota neljän aikaan aamulla kerrostalojen pihalla.

    Mahtaisko tuoho riittää vaan hehkujen vaihto?
     
  6. revariver

    revariver Gearhead

    Ohkasemmat öljyt vois auttaa kans.
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Suutinta ohjaa sähkö mut sitä avaa korkeapaineinen moottoriöljy. Jos kone on aivan jäässä, öljyt jäykkänä niin kp-pumppu ei saa tehtyä painetta ja suutin ei aukea. Ihan sama mitkä hehkut ja paljonko on virtaa.

    Talveksi löysemmät kurat.

    Taas jos akuissa ei ole tarpeeksi oikosilkuvirtaa (CCA min.1100A) niin taas ei lähde käyntii. Saattaa pyörii jopa hyvinkin mut ei starttaa. Taas kiva suojamuuri laitettu.
     
  8. terppi

    terppi 1st gear

    Ok. Eli toiset öljyt ny alkuun. Akut on kohtuu uudet, mut toki jännite voi laskea, ni sen takia se ei sitte halua käynnistyy etenkää jos hetken pidempään starttaa..

    No, mut jos ne öljyt ny alkuun. Mitäs suosituksia? Iha perus mobilin ykköstä vaiko jotai muuta?
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kuuluu pitää ajossa. Tyhjäkäyntiä ei nosta ilman erillistä kontrollia (boksi, lastu, on ollut myos tehtaan varuste), tai esim rengasavain sopii just hienosti polkimen ja kuskin penkin väliin ja saa vielä hienosäädettyäkin kiekat. Ainoa ilo tosta läppäsysteemistä on ollut, ja pieni sekin, että koneen saa jotenkuten lämmitettyä sitä vasten jos ite nostaa kierrokset jonnekin 1400. Näin siis jos auto on vaikka seisonnassa ja haluaa välillä käyttää sen lämpimäksi.
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Akuissa PITÄÄ olla CCA yli 1100A. Lämpimänä voi lähteä käyntiin hyvinkin mut ei lähde kylmänä. Se saattaa startata hyvinkin ja pitkään hyytymättä mut ei vaan käynnisty.

    Itsellä oli '95 PSD ja 100a akut, akkujen välissä oli venekäyttöön tarkoitettu kaksoiakkurele jolla erotettiin akut toisistaan kkun kone ei käyny. sai pyörittää eberiä ja vie toisella käyntiin. EIPÄ ONNISTUNU.

    Piti kesälläkin laittaa starttikaapelilla releen navat yhteen et sai auto käymään. Sit luin ohjekirjasta ja otin releen pois. Loppu ongelmat.

    Itsellä öljyinä Teboilin diesel powerit mut on eberi millä lämmittää.

    Peseviä öljyjä en laitatas.
     
  11. asperiini

    asperiini Gearhead

    Meillä oli yöllä ilmeisesti reippaammin pakkasta ja aamulla oli sitten lievää suurempia vaikeuksia saada Excursionia tulille.
    Saattaa olla että viime tankkauksessa kolme viikkoa sitten en saanut vielä talvilaadun löpöä ja kesälaatu ei tykkää pakkasesta.
    Webasto ei suostunut jäämään päälle, pössähteli pari kertaa ja sammui.
    Ilman lämmitystä kone nippa nappa jaksoi pyöriä startilla = akut ilmeisen vainaat kanssa. Lämmittelin sitten konetta about tunnin öljypohjan alle asetetulla kuumailmapuhaltimella ja laitoin vaimon Volvon apukaapelien kanssa lisävirraksi ja lähtihän Powerstroke viimein käyntiin, ensin sekunniksi, sitten toiseksi ja viimein ihan kokonaan...
    Käynnistyksen jälkeen huomasin että vikavalo palaa ja Edge antoi seuraavat koodit:p1670, P0683 ja P0670 mutta ei kertonut mitä nää tarkoittaa. Mistähän koodikartan löytäisi?
     
  12. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Tuosta http://www.ford-trucks.com/article/..._Trouble_Codes__Powerstroke_Diesel_Codes.html

    P0670 Glow plug control circuit malfunction
    P0683 Glow plug diagnostic signal communication fault
    P1670 EF Feedback Signal Not Detected

    Eli 2ensimmäistä on hehkutuksen vikakoodeja niinku varmasti kaikki ymmärtää :D mutta tuo 1670 on tosiaan vikakoodi jonka kone heittää jos ei PCM ja IDM boksi juttele oikein keskenään, joten jos lähtee käyntiin ja toimii niin uskoisin että nou hätä tuon suhteen... en muista kyllä nyt että nollautuuko x käynnistyskerran jälkeen vai pitääkö kuitata testerillä/irrottaa akun navat vai miten lähti...

    Jos syttyy "wait for start" valo ja sammuu hetken päästä kun käännät virrat päälle, eli alkaa hehkuttaa niin hehkujen ohjaus/sähköt on kyllä kunnossa, jos tuo ei syty niin sitten on jossain vikaa, sulake tms. Jos ei valo sammu niin koita ekana että liittimet on varmasti kunnolla kiinni siinä hehkujen ohjaus poksissa koneen päällä, itellä nuo ainaki löystyy helposti sen verran että anto koodin.
     
  13. asperiini

    asperiini Gearhead

    Koodit sain nollattua Edgellä ja ovat ainakin toistaiseksi pois.
    Wait valo syttyy ja sammuu ihan normaalisti.
    Starttiyrityksiä perättäisine hehkutuksineen tuli aika monta ennen kuin sain käyntiin. Voiskohan koodit johtua siitä?
    Kävin jo tankkaamassa talvidiisseliä ja käyttelin Webastoa joka nyt taas tuntuu toimivan normaalisti, saas nähdä toimiiko huomenna aamulla.
    Uudet akut vaihdan kans vielä tänään.
     
  14. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Pakkanen ja alhanen akkujännite varmaan ollu aiheuttaja :) Saa tuo kylmä keli ihmeitä aikaan...
     
  15. musse67

    musse67 3rd gear

    Pistipäs tuossa silmään vänkärin puolen takapyörän kotelossa olevat öljyläiskät, niin kurkkasinpas sitten lähempää niin navan stefa antautunut. Jarrulevy hyvin öljytty ja ilmeisesti menee käsijarrukengät vaihtoon. Ne onneksi löytyy omasta hyllystä. Perän huohotinta en vielä tarkastanu että onko tukossa vai oiskohan vaan kylmästä tykänny huonoo. Ei kellää oo stefaa jääny hyllyyn? Rockautostahan saa näppärästi, mutta jos jollai ois ni sais vähän jouttuummin kuntoon.
     
  16. F350

    F350 3rd gear

    Luulis noita stefoja olevan suomenmaassakin kun niitä menee niin hitosti.. Harvassa se fordi mikä ei pakkasilla rupeisi vuotamaan.. Ainakin rumpalijarrulliset vuotaa järestään kun pakkanen kipuaa yli kahenkympin.
     
  17. mcen

    mcen 1st gear

    Startti

    Mistä kannattais alkaa kyselemään starttiin uutta solenoidia tai koko starttia? Kone idi ja ilman turboa.
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Eikö ole normi huolto-osa, kaikki käy: Us-parts, star-amigo, tk-huolto siinä muutama.
     
  19. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Napalukoista ja nelivedosta yleensäkin (-99), kertokaapas toimintaperiaatteet nopeasti. Toinen asento nähtävästi lukossa ja toinen Automaattinen? vai? Jos oletus osui oikein niin mitä tuo auto käytännössä meinaa.

    Mikä vikana jos neliveto lähtee ajossa pois päältä, vai onko tuossa jotain turvatoimintoja tms. ? Valo jäi palamaan mutta lähti pois, käytti 2wd ja takaisin 4wd niin pelitti taas.

    Ja nelivedon käyttöohjeet ylipäätään, kytkevän ei tuntunut ellei ratti suorassa.

    Ja, ennen kuin kukaan sanoo mitään söörtsistä, joo joo :poff: pitää selata tätä topikki ajan kanssa, asia aon vaan aika tavalla...

    Tällaiset tuli vaan nyt akuutimmin mieleen uuden ostoksen tiimoilta.
     
  20. Kartaani

    Kartaani 1st gear

    Re: Startti

    Viescar alasintie.
    Sieltä löytyy apua.
     

Kerro tästä muillekin!