Ford F350 Työjuhdaksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ttaavikko, 6.1.2019.

  1. ttaavikko

    ttaavikko 1st gear

    Tähän päätelmään vähän itsekin kallistuin.
    Ei oo perälautanosturi tarpeellinen.
    Näissä hommissa kylkiaukeavat ja takaovet on nopeammat ja käytännöllisemmät.
     
  2. ttaavikko

    ttaavikko 1st gear

    Noohh.. se paino alkaa aika nopeasti kertaantua kun joka paikasta nappaa kymmenkunta täyttä hunajalaatikkoa. 4 lavaa x 20-24 laatikkoa on äkkiä 1600kg - 2000kg noin keskiarvollisesti.
    Tulee sitä hunajaa meillä vähän enemmän kuin omiin tarpeisiin.

    Käsin ne heitetään laatikot lavalle kyytiin. trukilla varastolla poies.

    Syksyllä käydään pesät ruokkimassa ja kyytiin laitetaan sellainen kuution vesisäiliö jossa sokerlientä
    ja sekin perhana painaa täytenä n. 1400kg joten on alusta ja vaihteisto kovilla kun siirtyy maantieltä poies.
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Sen verran on tuollaisesta F-350 Fordista kokemusta että olen tehnyt muuttokeikkaa tällaisella välillä San Francisco-Los Angeles.
    Iso traileri lisäksi perässä.Trailerissa sit oli usein koko kämpän irtaimisto ja lisäksi auto.Kovasti oli tunteeton kuormalle ja voima ei loppunut milloinkaan kesken.Vakaata menoa ja veikkaan että Fiat Ducato ei ihan vastaavaan pysty.
     
  4. smgt

    smgt 3rd gear

    Jos jollaki tukatolla on pärjänny niin kyllä mikä vaan neliveto pikappi riittää menokyvynsä puoleta. Kuhan vaan sopiva ja mieluinen alusta kantavuudeltaan löytyy
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Juuri näin, tuskin ne pesät missään salpalinjan takana oo, tai jonku pehmeikön takana kuitenkaan. Joku paripyöräversio isoista pickupeista, merkki oman maun mukaan.
     
  6. DslCat

    DslCat Gearhead

    No on sulla noita siivekkäitä ihan eri tavalla kuin harrastelijalla :eek:

    Tossa olis 2.3tn kantavuutta https://www.nettiauto.com/ford/f450/10105548
    ja 6 vetävää pyörää - tietty alennusvaihteen kautta voima triplaantuu..

    Tietty tuolla tai vastaavilla pitkänakselivälin F:llä kauhean notkeata kääntyminen jäykällä jakolaatikolla ole. Se kun ennakoi, ettei työnnä nenäänsä ojaan - paripyöränen vielä rajumpi puskemaan.:)
     
  7. pantera

    pantera Double Gearhead

    6.4 :eek:
     
  8. ttaavikko

    ttaavikko 1st gear

    Juuh... kyllä sitä selviää vaikka pakettiautolla mutta kun ongelmaksi muodostuu maavarat, kantavuus, vaihteiston välitykset täydellä kuormalla pöpelikössä ja sun muut

    tämä ketju nyt on vahvistanut vain mielipidettä että tuollainen isompi jenkki pick uppi rakennetulla korilla olisi se paras mahdollinen ratkaisu.

    tai ammatinvaihto
     
    smgt tykkää tästä.
  9. smgt

    smgt 3rd gear

    Ei muutaku mieleinen pirssi alle. Unimokot ja sisuprotot kannattaa nyt ainaki tuolta välistä unohtaa. Jenkki pickupilla pärjää varmasti. Ja voihan sitä varustella ja jatkojalostaa työhön sopivaksi.
     
  10. DslCat

    DslCat Gearhead

    Ainoa tuplaturbo F dieselsarjassa.. dpf-kilkuttimet saa ihan "luvankanssa" napsia pois softan kera. Suomessa kuorkkina on tää 2010 mallin 6.4 Euro4 päästöluokalla rekattu.

    Ajallisesti 6.4 oli lyhyenaikaa tuotannossa. Joka mallista löytyy molemminsuuntaisia kirjoituksia.. jonkun mielestä nokilekassa ei saisi sähköä olla lainkaan.:confused:
     

Kerro tästä muillekin!