Ford FMX kickdown ei vaihda kolmoselle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Terpatin, 6.11.2019.

  1. Terpatin

    Terpatin 1st gear

    Jos runttaan kickdownille niin ei vaihda kolmoselle, muuta kun nostaa kaasun. onko ideoita?
    Olen yrittänyt ettiä mistä moinen voisi johtua..


    351w perässä fmx vaihteisto toimii ja vaihtaa normaaliajolla ok. Satunnaisesti saattaa heittää pienemmälle liian herkästi.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kone ei kierrä tarpeeksi.
     
  3. Terpatin

    Terpatin 1st gear

    Kyllä kiertää niin paljo ettei uskalla enempää kierrättää ja tuo juuri se ongelma onkin.
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Paljonko se kiertää rundarin mukaan?
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kikkarin paine tappelee keskipakosäätäjän painetta vastaan ja jos se kuvernööri ei pyöri tarpeeksi kovin niin kikkaripaine pitää pienemmän vaihteen väkisin päällä. Voi koneistossa tietenkin olla myös jotain vikaa ja kikkaripaine jostain syystä liian korkea.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kattoos mujuten onko modulaattori säädettävää mallia? Jos on niin ota pari kierrosta kerrallaan auki ja käy koittamassa.
     
  7. Terpatin

    Terpatin 1st gear

    Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt, niin modulaattorin ei pitäs vaikuttaa tässä tapauksessa. Ei ole kiekkamittaria, mut varmaan käy yli 5000rpm
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ilman mittaria tulee melko helposti arvioitua yläkanttiin.
     
  9. Terpatin

    Terpatin 1st gear

    Tuossa käytyäni ajelemassa niin kyllä tio ilman kickdowniakin odotuttaa sitä kolmosta.. ihan käsin vaihtaenkin.
     
  10. Terpatin

    Terpatin 1st gear

    Tuli tänään putsattua kuvernööri ja oli puhdas ja venttiili liikkui hyvin. Mikähän perkeles tossa mahtaa olla.
    Vaihteiston tyyppi oli phb-e4 joka tarkoitettu 2 kurkkuiselle ja ittellä 4 tuskin se tostakaan johtuu. Vaihteisto siis vaihdettu jossain kohtaa.
     
  11. Terpatin

    Terpatin 1st gear

    Nyt testattu uusilla öljyillä, ei vaikutusta. Tuli todettua että joku shift kitti laitettu. Näytti keltanen jousi olevan siinä paineensäätimessä. Liekö tehty oikein seuraavaks koitan vaihtaa modulaattorin.. jos ei ala pelittää niin kai se pakko purkaa pöydälle, kun kaikki muut vaihtoehdot koitettu.
     
  12. Terpatin

    Terpatin 1st gear

    Nyt uus modulaattori, ei vaikutusta. Sen verran tuota taas testailin niin tosiaan 2 vaihteella lopettaa keräämästä vauhtia 60mph kohdalla.. ihan kuin turbiinista loppuisi veto.. kun nostan kaasun ja vaihtaa tossa kohtaa kolmoselle niin on aivan liian iso vaihde. Kertokaas voiko turbiini luistaa noin?
     
  13. Terpatin

    Terpatin 1st gear

    Jatkan tähän yksinkeskustelua. Nyt on laatikko pöydällä palasina. Etupanta sökö. Ja syynä etupannan servo vuotaa kun seula. Laitan sisään Masters Kitin ja trans go shift Kitin. Tästä viisastuneena neuvoksi muille jos kaikki muut vaihteet pelaa paitsi kakkonen niin vika on etupannan pitävyydessä.
     

Kerro tästä muillekin!