Ford-homot, olds-homot yms...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja makke, 30.10.2003.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. makke

    makke 1st gear

    Piti Masulta treffatessani kysymäni miksi hänen nimimerkkinsä täällä Overdrivessa on Ford-homo vaikka mies on kyllä ihan hetero. Primeristä luin, että Platu oli vierailulla Ford-homojen luona. Näitä juttuja on tullut muitakin vastaan.
    Olen mietiskellyt mistä nämä nimitykset juotavat juurensa ja mitä niillä viestitetään?
    Anteeksi maalaisuuteni, mutta lopultakin haluan selvyyden mieltäni askarruttaneeseen kysymykseen.
     
  2. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Joku mulle tuota samaa selvitti että "homo" voi tarkottaa myös simmpelisti "ihminen". Itseä tuo selitys kyllä hiukan huvitti, mutten tiedä sitten onko siinä ihan jotain perääkin.
     
  3. makke

    makke 1st gear

    Tuohon samaan tulokseen olen itsekin tullut kun olen asiaa funtsinut, mutta en ole varma osuuko ajatukseni oikeaan.
    Empimiseni johtuu näet siitä, että pelkkä homo ei ole ihminen, vaan sen tarvis olla homo Sapiens jos tarkkoja ollaan.
     
  4. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    Tuota, olettaisin, että esim. Olds-homo diggaa "ihan homona",eli siis täysillä, kympillä ym.ym. kyseisen merkkisiä autoja.

    Tokkopa tuolla homo-liitteellä on mitään tekoo kys. henkilön seksuaalisen suuntautumisen kanssa.

    Se on sitä nykykieltä,niinku tiäksä sillee ettota. Tai jtn.
     
  5. makke

    makke 1st gear

    Sen kyllä tiedän, että tuntemieni henkilöiden kohdalla todellakaan kyse ei ole seksuaalisesta suuntautumisesta ja siksi asia tässä mietityttääkin...
     
  6. whiic

    whiic 1st gear

    Ovatko Ford ja Olds miespuolisia, jos miespuolinen on homo niitä rakastaessaan?
    Volvo-miehet ovat ainakin täysin homoja (ja Volvo-naiset puolestaan heteroita). *virn*

    Pitäisikö sanalle "homo" hakea sen alkuperäistä merkitystä, joka tarkoittaa samankaltaista. Homoseksuaalisuuskin tarkoittaa sitä, että rakastaa/himoitsee 'kaltaistaan' eli samaa sukupuolta. Homo-Fordisti taasen ei välttämättä viittaisi seksuaalisuuteen vaan enempi samankaltaisuuteen itseensä. Homo-Fordisti olisi siis yhtä autonsa kanssa. Pahimmassa tapauksessa homo-Fordisti olisi niin homogeeninen oman Fordinsa kanssa, että häntä ei erottaisi enää omasta autostansa, ellei heille laittaisi kaulaan tunnistekylttejä. Tai oikeastaan: senhän takia autoissa onkin rekisterikilvet olemassa.

    (Minä en tiedä mistään mitään ja kaikista vähiten tästä asiasta.)
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mä myin olds-homolle virranjakajan, ja kyllä se heterolta vaikutti puhelimessa ja maksoi kauppasumman tilillenikin ihan heti.
     
  8. triniemi

    triniemi Gearhead

    1900-luvun alussa on elänyt yksi ihminen jonka etunimi oli Homo. Jos se oli vaikka kova jätkä rassaileen?
     
  9. makke

    makke 1st gear

    Kysyin ihan vaan mielenkiinnosta ja toisaalta muutama nuori hemmo jolle olen Primerin myynyt on kysellyt multa asiaa. En ole oikeaa vastausta osannut antaa ja ajattelin, että ehkä joskus osaan...
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos Masu eli ford-homo tän homo keskustelun aiheutti, niin on hyvä tietää että kyseessä on huumori mies -ja hyvä sellainen.
    Vierailin vanhempieni luona Suomessa ekaan kertaan moneen vuoteen viime kesänä, ja joistain pahvilaatikoista löytyi mun vanhoja kamoja, kuten 70-luvun lopun Suosikin Teddy & The Tigers juliste, Hurriganes ja Crazy Cavan... ja samasta laatikosta joistan Keravan tienoilta pidetyiltä rockabilly bileistä ostettu mustavalkoinen, valokopio -tyylinen "Pink Thunderbird" -julkaisu vuodelta 1985,(numero 4) joka on ihan vitun hauskaa luettavaa vieläkin... tämä siis on Ford-Homon aikaansaannos... keräilykamaa, jonka olen huolellisesti ja ajatuksella varastoinut Los Angeles -kotiini,
    M. Paavolainen
    http://www.cal-machine.com
     
  11. MustangGT

    MustangGT Gearhead

    V8:a lukiessani huomasin eka kerran tuon Ford Homon.
    Joku taisi saada jonkun palkinnon ollessaan vuoden Ford HOMO!
     
  12. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Jos ihan tarkkoja ollaan, niin sen pitäisi olla Mammalia Primates Hominidae Homo Sapiens Sapiens :grin:

    Eikös tuosta nimikkeestä ollut joskus jossain Ford-Freak lehdessä taustatietoa, en vaan muista mitä ja missä ja miksi...
     
  13. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Voi Ristus!
     
  14. Olds-homo

    Olds-homo 1st gear

    No sanoppa muuta.
    Nyt kun tästä niin S**tanasti juttua tuli, niin selvitän vähän.
    En tiedä, kuka on alkuperäinen Ford-homo, mutta muistan kuulleeni tuon arvonimen ensimmäisen kerran (ehkä 10v sitten) eräältä lapinlahtelaiselta heteromieheltä, joka sillä humoristisesti nimitti erästä tunnetusti Fordilla ajavaa, mutta silti heterona tunnettua mieshenkilöä. Tällöin ko. piireissä homo-aiheinen huumori oli niinsanotusti in.
    Oma nimimerkkini johtuu helvetin huonosta huumorintajusta ja mielikuvituksen puutteesta. Tosin mielestäni huono huumori on joskus hauskaa kun se esitetään vakavissaan.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Olds-homo 2003-10-31 09:51 ]</font>
     
  15. makke

    makke 1st gear

    Ei, vaan yleisesti eripaikoissa nähdyt nimitykset. Masulta en vaan huomannut asiaa kysyä. Ollaan oltu tekemisissä viimeaikoina paljonkin, joten tiedän kyllä kuinka hyvästä tyypistä on kyse. :smile:
     
  16. makke

    makke 1st gear

    Siis hyvässä hengessä tässä ollaan asiaa kysytty, en tosiaankaan ole halunut pahoittaa kenenkään mieltä.
    Ihminen kun on luonnostaan utelias asioille joita ei välttämättä ymmärrä.
     
  17. Olds-homo

    Olds-homo 1st gear

    Emme pahoita mieltämme. en ainakaan minä. saman kylän miehiäkin ollaan.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mutta kun Ford Natikoissa köydenvedon on voittanut Ford Homot, niin ???. Yhtä köyttä -yhdistys?
     
  19. platuart

    platuart Gearhead

    Juupa juu.... No ehkäpä tälläkin palstalla surffailevat vanhat ja alkuperäiset Ford-Homot osaavat antaa (jos viitsivät)niin tyhjentävän vastauksen tuohon maailmankaikkeuden suurimpaan arvoitukseen,että juttu hieman rauhoittuu, minä en nyt siihen ryhdy. Totean vaan, että olin hyvin otettu, kun aikoinaan sain oikeuden omistaa FordHomo-kaari-hihamerkin. Siellä se on straippaustyöhuoneeni seinällä muun hömpän joukossa, niin ja nykyäänhän on myös niitä FordBitchejä.... mitäköhän nekin on..?????? Olen muuten tehnyt muutaman taulun, jossa lukee nopein ja hurjin FordHomo ja HALANNUT VIELÄ MIESTÄ SITÄ LUOVUTETTAESSA JA IHAN JULKISESTI !! Missäköhän "lajissa" oli ollut niin nopea ja hurrrja...siinä teidän pikku päihinne hieman mietittävää. Usein siinä tilanteessa oli kyllä päänsärkyä ja muuta kolotusta.
     
  20. platuart

    platuart Gearhead

    Ai niin, Primerissäkin on muuten ollut useammin miesten paljaita perseitä, kuin naisten...hups! Ihan homoja koko jengi!
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!