Ford Kent viritys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja k-jettiläinen, 31.10.2024.

  1. k-jettiläinen

    k-jettiläinen 1st gear

    Kävin kokeilemassa, mutta meinannut lähteä käymään vaihdettuani 3 ja 2 paikkoja.
     
  2. Minulla ei ole hajuakaan, että mikään tuossa on vikana. Veikkaan jotain sytytyksen tai nokan ajoitusta.

    Mutta sen tiedän, että kaasuttimen liian pieni koko ei ole se ongelma. Eikä ne ongelmat ainakaan ratkea vaihtamalla kaasutinta puolet suurempiin moottoreihin tarkoittetuihin. Sillä tavalla voi saada uusia haasteita. Jospa ruuvaisit sen Weberin takaisin..
     
  3. k-jettiläinen

    k-jettiläinen 1st gear

    Sikälikin outo juttu kun kyseisellä moottorilla ajettu viime kesänä sen 7000km ja kaasareina 40 vaakatuplat. Kone otettu autosta irti ja kaasarit imusarjoineen otettu pois. Ja nyt se ei sitten minulla lähde pelaamaan. Jospa se tuoreella bensalla alkaisi käyttäytyä.
     
  4. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    no se järjestys kuitenkin menee niin,kunhan vaan saat johdot oikealle kohdalle niin eiköhän se ala käymään:odroll:
     
  5. k-jettiläinen

    k-jettiläinen 1st gear

  6. k-jettiläinen

    k-jettiläinen 1st gear

    Kokeilin vielä toistamiseen myötäpäivään 1243, mutta ei toimi. Periaatteella ykkössylinteri ykk kohtaan, ajoitusmerkit kohdakkain, pyörijä osoittamaan ykkösen tulpanjohtoa. Kokeilin myös vaihtaa johtoja 180 astetta molemmilla sytytysjärjestyksillä. Kokeilin myös varovasti käännellä jakajalla eri ennakoita. Toimii vain tuolla 1243 vastapäivään, mutta kera alkuperäisten ongelmien. Aikaisemmin en ollut maininnut, että savuttaa valkoista runsaasti jos käyttää kierroksilla (kosteutta?). Sekä posauttelee kaasuttimen kurkuista silloin tällöin, joka ilmeisesti on usein merkki liiallisesta ennakosta?
     
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

  8. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Älä luovuta. Näitä sattuu aina ja niistä oppii.

    Kokeilitko ja säädit venttiilin välykset?
    Myös ilmavuodot jossakin voi aiheuttaa noita kierros ongelmia.
    Jos saat pysymään käynnissä sumuta startti praytä imusarjan ja kaasarin liitoksiin. Jos kierrokset nousee, on vuotoja.
    Voit sumuttaa myös kaasarin runkoon, voi olla halkeama/vuoto jossakin.

    Anna väliaikatietoa ;-)
     
  9. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Eihän siellä ole mitään lämmityskanavaa pakosarjasta imusarjaan mistä sitten vuotaisi pakopuolelta imupuolelle "sisäisesti"? Sehän ei tule esille starttipilotillakaan. Yhdessä GM 2-jet kaasarissa etitytti syytä käyntihäiriöön melko kauan ennenkuin löytyi rikkonainen tiiviste kaasarin alta mistä se lämmityskanava vuoti imusarjaan.
     
  10. Concarne

    Concarne Gearhead

    Voiko olla ilmavuotopaikkoja muualla kuin kaasarin ja imusarjan liitoksissa? Letkuliitokset, letkut, jarrutehostin ym. jos sellaisia on.
     
  11. k-jettiläinen

    k-jettiläinen 1st gear

    Oon yrittänyt katsoa, mutta en keksi enää mitään vuotopaikkaa. Imusarja on tiivistetty paperitiivisteen molemmin puolin tiivistemassalla sekä kaasarin ja imusarjan välissä on uusi lämmöneristelevy molemmin puolisilla tiivisteillä. Imusarjaan ei mene muita letkuja kuin jäähdytysneste ja huohotin. Huohotinletkun liitoksen olen tiivistänyt kunnolla eikä jäähdytysliitoksestakaan vuoda mitään eli tiivis on sekin. Jarrutehostinta ei ole.
     
  12. Concarne

    Concarne Gearhead

    Miksi tiivistemassaa jos on paperitiiviste? Mikäli se tosiaan on paperitiiviste niin se ei välttämättä kestä tiivistemassaa ja jos on tiivistettä käytetty niin se massa on vähintäänkin turhaa ellei potentiaalinen vuotokohta. Ellei sitten ole tarkoitus yrittää korjata jotain osien epätasaisuuksia mikä nyt jo ajatuksena on arveluttavaa sen sijaan että korjattaisiin ne osien tiivistepinnat. Itse ainakin avaisin sen, putsaisin ja asentaisin uuden tiivisteen ilman massoja. Kai nuo ongelmat voi olla vaikka mitä mutta kaasarissa poksauttelukin voi johtua laihasta seoksesta mikä viittaisi taas ilmavuotoon jos bensaa muuten tulee tarpeeksi.
     
    joosexsex ja k-jettiläinen tykkäävät tästä.
  13. MTL1

    MTL1 1st gear

    imusarjassa on varmaankin alipainelähtö jarrutehostimelle,eikä mitään huohotinletku paikkaa?
     
  14. Turbiini

    Turbiini Gearhead

  15. MTL1

    MTL1 1st gear

    No helppo tulpata se imusarjanlähtö ja kokeilla sit,huohottaa saap taivaan tuuliin.
     
    k-jettiläinen tykkää tästä.
  16. RuosteRisto

    RuosteRisto 1st gear

    Samalla kun kattoo ne venttiilin välykset nii vois kattoo että nostot kohallaan ettei oo nokkaa sileenä tms.
    Oliko koneessa säädettävä nokkapyörä?
    Kent cams on varmaan antanu jonku speksin nokan ajotukseen.
    Toki kenttiläisessä vähä v*ttumainen säätää jos ei oo tehty luukkua jakopää koppaan.
     
    k-jettiläinen tykkää tästä.
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Mk1 ja 2 cortinoissa on huohotus järjestetty lohkosta rautaputkella kohti maata. Jossen muista ihan päin hanuria. Vedenkierto imusarjassa on talvella ok, kesällä ei tartte eikä tuning käytössä lisää ainakaan tehoa. Semmosta öljykorkin tilalle myytävää letkulähtöä on käytetty filtterin kanssa kisamoottoreissa. Ja se huohotusletku venttiilinkopasta jos semmonen olikin on laitettu ilmanputsariin yleensä ton ikäisissä euroissa.
     
  18. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Luin pikaisesti ketjun läpi. Mikäli on 100% varmaa, että se kone on pelannut ennemmin niillä tuplilla ja nyt 2 eri kaks kurkkuisilla ei pelaa, niin vika löytyy niistä kaasareista tai niiden asennuksesta. Molemmissa kaasareissa mitä mainitsit on tyhjäkäyntipiirin suuttimet muistaakseni 50 kokoa, yleensä liian pieni virinokkien kans. Ootko kokeillut säätää tyhjäkäyntiseosta? Yleensä jos ruuvia joutuu nois webereis avaamaan yli 3 kierrosta, niin tk suutin on liian pieni.
    Tos pienemmäs kaasaris on myös toisioläpälle säätöruuvi (kiinnityslaipassa, säätö tapahtuu kaasari irrallaan) jos toisioläppä on auki tyhjäkäyntiasennossa, tekee juurikin imuvuodon tyyppiset oireet. 38 dgms kaasarista ei varmaa muistikuvaa onko tota samaa säätöä, tod. näk ei kun ei ole vaiheittain aukeava. Kirjoitit myös että kone lämpenee huomattavan nopeasti, paljonko on ennakkoa tyhjäkäynnillä? Olettaisin että vika ei löydy nokan ajoituksesta, eikä myöskään venttiilien säädöistä jos on kerran ennemmin pelannut.
     
    joosexsex ja k-jettiläinen tykkäävät tästä.
  19. k-jettiläinen

    k-jettiläinen 1st gear

    Katsoin, että jokaisella venttiilillä oli selkeä välys, en mitannut tarkemmin. Tuoretta bensaa testattu. Lampulla säädin ennakon noin 10 asteeseen. Kävin myös pienellä koeajolla ja veti ihan hyvin. Hankala kyllä oli ajaa. Mutta ilmeisesti siellä on edelleen imuvuoto jossain. Hanskan kun laittoi sopivasti kurkkujen päälle, nousi tyhjäkäynti voimakkaasti kierroksille.

    Alusta asti ihmetyttänyt tuo kierrosten nousu viiveellä, eli kun painat kaasupoljinta tänään niin kierrokset nousee huomenna. Ja jäävät päälle hiukan pidemmäksi aikaa kuin pitäisi.

    Epäilen, että vanha imusarja on haljennut tai tiivistepinta vääntynyt. Tosiaan sama imusarja pelasi hyvin ennen kuin siirsin sen tähän uuteen moottoriin. Etsin nyt kuitenkin ehjää imusarjaa, eli ostan jos joltain löytyy.
     

Kerro tästä muillekin!