Ford Kent viritys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja k-jettiläinen, 31.10.2024.

  1. Bukero

    Bukero Gearhead

    aina kannattaa noissa ns oudoissa vioissa muistaa kokeilla myös eri puolaa.
    vika puolassa (no politic) esim. alkaa kuumana lyödä"läpi" tms.....oireilee suht. samoin kuin kaasari/seos viat, ei jaksa vetää ja sekoaa rasituksessa...kevyellä kuormalla toimii lähes normaalisti.
    ja myös huono (ns. kuivunut) jakajan kondensaattori saa aikaan tehonlaskua mikäli kärkijakaja vielä käytössä.
     
    Muokattu: 25.11.2024
    k-jettiläinen tykkää tästä.
  2. k-jettiläinen

    k-jettiläinen 1st gear

    Olisko hyviä vinkkejä miten tuo kannattaa muuttaa kärjettömäksi. Olen katsellut esim. Ebaysta kärjettömiä paketteja, mutta voisko asian hoitaa halvemmallakin? Varmaan kuitenkin kannattaa ottaa huomioon, että on viritelty kone?
     
  3. Tähän on varmaan miljoona tapaa. Tässä yksi erilainen idea:

    Mk3 Fiestassa oli jo EDIS:ta Valencian kanssa kaasuttimella, joka on käytännössä sama kone kuin Kent. Pääset samalla jopa koko jakajasta eroon.
     
  4. k-jettiläinen

    k-jettiläinen 1st gear

    En voinut itselleni mitään. Tuli tilattua tommonen paketti. Onko kokemuksia tai näkemyksiä mitä mahtaa olla luvassa. https://tinyurl.com/mswtu6t4
     
    Muokattu: 29.11.2024
  5. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    k-jettiläinen ja eeko tykkäävät tästä.
  6. k-jettiläinen

    k-jettiläinen 1st gear

    Kysyinhän minä ensin, mutta minkäs muun teet kun ostat kun tuollainen houkutteleva paketti löytyy:odsmile:
     
  7. BB_MOPAR

    BB_MOPAR 1st gear

    Itsellä oli muutamassa Lumenition kätjetön sytty ja joku accelin puola. toki kiinteällä jakajalla.
    Ihan ekana suosittelisin uusiä konehuoneen sähkojä jos virittämään alkaa noissa 60-70 foordeissa ei sähkö kulje ihan toivotulla tavalla. Onneksi se ei ole montaa metriä jota laittaa tuon ikäsissä. onko minkäikäinen kone sulla?
     
  8. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    Tuotekuvauksen mukaan tuossa k-jettiläisen linkittämässä jakajassa ei ole alipainesäädintä, siellä lukee selvästi no vacuum .
     
  9. k-jettiläinen

    k-jettiläinen 1st gear

    Kopio myyntitekstistä, jonka perusteella ostin koneen:

    "1300 Kent

    -Porattu 0.30 tuumaa ylikokoon
    -Lohkoa laskettu 1mm
    -Kent Cams BCF2
    -Korkeapaine öljypumppu
    -Tasapainotetut ja kuulapuhalletut kiertokanget
    -Kevennetty vauhtipyörä
    -Kansi avarrettu ja vähän laskettu, omat venttiilit jäykillä jousilla
    -Boschin kärjellinen jakaja"

    Kaasutin on Dges 38/38. Portattu isoventtiilikansi tuplajousilla odottaa vanhassa koneessa kiinni. Pitäisi tarkastuttaa koneistamolla ja laittaa paikoilleen.
     
    Muokattu: 30.11.2024
  10. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Sorry - olet oikeassa!
    Katsoin väärää kuvaa ja tuotetta. Dementia...
     
  11. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Jos et mene 2xDCOE Webruihin tuskin saat toisella kannella paljoa lisää tehoa.
     
    k-jettiläinen tykkää tästä.
  12. k-jettiläinen

    k-jettiläinen 1st gear

    Vaakatuplat tulee ehdottomasti jossain vaiheessa. Niillä saa varmaan jo satkun rikki.
     
  13. buick87gnbl

    buick87gnbl 2nd gear

    Asian sivusta, tarvitko taakse apujousiparia Cortinaan? jos, niin laita YV ja otan mitat.
     
  14. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Jos se sun 38mm weberi olis kunnolla säädetty siihen sun koneeseen, niin ero niihin vaakatupliin huipputehossa ei ole kovinkaan suuri. Toi kaasari on tarkoitettu alunperin 2.6l koneeseen, ei jää pieneksi kääpiökentissä.
     
    k-jettiläinen ja KohtalainenPaja tykkäävät tästä.
  15. k-jettiläinen

    k-jettiläinen 1st gear

    Tämä voipi ollakin totta. Säätäminen onkin juuri työn alla. Pääsuuttimet vaihdoinkin jo 170 ja emulsioputket F66. Molemmat muuttivat käyttäytymistä parempaan. Viiveongelmaan kokeilen vielä isompia kiihdytyspumpun purkaussuuttimia. Lisäksi kokeilen isompia tyhjäkäyntisuuttimia koska seosruuvit ovat nyt turhan paljon auki.
     
  16. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Jos empii polkaistessa, niin noi isommat tyhjäkäyntisuuttimet auttaa asiaan, mikäli tyhjäkäyntipiiri on nyt laihalla. Älä vaihda ensimmäisenä kp suuttimia, omat pitäis riittää. Se tyhjäkäyntipiiri vaikuttaa pitkän matkaa vielä osakaasulla käytökseen. 170 pääsuuttimet tossa koneessa menee jo reippaasti rikkaan puolelle. Kannattaa hommata seosmittari säätöä varten, maksaa itsensä aika nopeasti takaisin, mikäli meinaa jatkoskin säädellä muita autoja.
     
    k-jettiläinen tykkää tästä.
  17. k-jettiläinen

    k-jettiläinen 1st gear

    Sainkin pykälää isommat 45->50 tyhjäkäyntisuuttimet tänään haettua. Saa nähdä miten muuttuu. Tosiaan ensimmäinen asia jota yritin tuohon empimisongelmaan oli isommat emulsioputket. Se auttoi ehkä vähän. Sain idean lueskeltuani ulkomaisia foorumeita. Jospa nuo isommat tk. suuttimet nyt korjaisivat tilanteen.
     
  18. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

  19. Ponu84

    Ponu84 2nd gear

    Itellä oli aikoinaan mk1 2l ohc escossa 38/38 Weber ja riitti aika pitkälle,silloin sai tuolta freetechniksiltä aika hyvin vinkkejä ja osia kaasareiden säätöön
     
  20. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Oliko kaasari rehti weber vai kiinankopio? Oikeissa on ollu paikallaan alunperin 50 tk suuttimet tehtaan jäljiltä.
     

Kerro tästä muillekin!