Ford Kent viritys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja k-jettiläinen, 31.10.2024.

  1. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    1300/1600 kentissä on ollu 32/32 weber dgv, mm. escort sport ja gil. Samanlainen ku toi 32/36 muuten mut pienempi toisio.
     
  2. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Minulla oli 1600 gt koneisissa escort mk1 gt ja mk2 gil autoissa 32/36dgv. Giliin ostin jopa uuden piloille rassatun tilalle vuonna -98. Semmosta ne joittenkin speksien mukaankin on niihin tehtaalla laittanu. 1600gt puski vakiona 86hp ja kumpikin oli viritetty enemmän tai vähemmän. Hyvin riitti silti kaasuttimen koko kun ei ihan kilpa-auto.

    ptruu, gilin olikin 84hp ilmoitettu ja 32/36 dgav. Korvasin sen sillä uudella dgv:llä.
     
  3. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Tarkista kuinka kiihdytyspumppu kusee. Taskulampulla näkee.
    En tunne kuinka on vivut mutta jos voi, säädä lisää liikettä että saa soppaa kun aukeaa kurkut.
    Nyökähtäminen voi poistua sillä,
     
    k-jettiläinen tykkää tästä.
  4. Taidetetaan puhua samasta vermeestä. Löysin koodinkin sille ja kuvia:

    Weber 32 DGV 7A

    [​IMG]

    Lada -foorumilta poimittua:

    Tossa kaasarissa on aavistuksen verran pienemmät sisäkurkut DGV 5A:han verrattuna (23/24 vs. 26/27), joka voi olla pikkukoneessa ihan hyväkin asia.

    Ja sitten on vielä vastaava 32 DGR, jota on myyty aikoinaan ainakin korvauskaasuttimena. Onkohan ollut jossain tehtaalta? Tässä videota:

     
    Muokattu: 8.12.2024
  5. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Eikai vanhakoppasta oo 1600gt mallia? Jos et mexicoa tarkottanu, cortinaa on. Omas 1600 gil välikopas, joka on melko räpeltämätön, oli tommonen 32 dgv paikallaan. On toki mahdollista että on joskus vaihdettu.
     
  6. MTL1

    MTL1 1st gear

    Peltisarja näytti olleen,mut onks kunnon putkikii.
     
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    No joo, se mk1 oli -69 1300gt johon oli rempattu ja piristetty 1600gt tilalle. Gil taas -79 jossa oma kone viritetty ja paikoillaan paska 32/36dgv kun en tuplia ostanut mukaan. Tähän uusi 32/36dgv ja kaikki entiset ominaisuudet muuttu parammaksi. Muistelisin että niissä olis ollu automaattiryypyllä kasutin ja 78/79 tuotu Suomeen ja kaikki sinisiä kuten minun oli?
     
  8. eeko

    eeko Gearhead

    Joo kaverilla oli -79 GIL ja sininen ja aikanaan tarina kertoi, että kaikki Suomeen tuodut olivat samanvärisiä.
    -eeko
    Ps. internet kertoi, että oli ainoa väri tuotannossa sinä vuotena
     
  9. MTL1

    MTL1 1st gear

    Joo oli täälkii GIL, näyttää tos kylillä pyörivä toinekii(sinisiä).
     
  10. Joo. Tämmöinen jeesuksen aikainen viesti tuli vastaan:

    Toteutin uhkaukseni ja kaivoin esiin TM:n 15/78. Pahoittelen samalla, että
    tuli väitettyä GILiä myöhemmän ajan tuotteeksi. Tässäpä valittuja paloja:

    Väri vain ja ainoastaan metallisininen, RS peltivanteet ja 175/70SR13
    renkaat, kylkilista, tarra helmassa, Ghia-mallin penkit ja parempi
    äänieristys. Konehuoneessa on 1.6 Kent Weberin DGV-kaasarilla (sama kuin
    2.0 OHC:ssa), peltisarja sekä urheilullisemmin välitetty laatikko ja pitkä
    perävälitys. Muistaakseni kaikki Escortit tuosta 78-79 tienovilta
    eteenpäin oli varustettu kantikkailla ajovaloilla.


    Löysin myös mainion mainoksen:
    [​IMG]
     
    kerkko, TopyCa, MTL1 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. k-jettiläinen

    k-jettiläinen 1st gear

    Tarkoitatko minun Cortinassa? Siinä on suhteellisen avara ja melko suoraan menevä putki yhdellä takavaimentimella.
     
    MTL1 tykkää tästä.
  12. k-jettiläinen

    k-jettiläinen 1st gear

    Kysyisin tietävämmiltä, että miten tuollaista kenttiä uskaltaa kierrättää? Eli kun hupiajelen ja aina välillä tekee mieli vetää korkeallekin. Millä tavalla sitä kierrättämistä kannattaa rajoittaa, voiko mennä rikki? Olen vähän arka antamaan kiekkaa autolle kun pelkään, että hajoaa ja sitten harmittaa. Tottakai koneen pitää olla lämmin, ja eri asia käyttää tyhjäkäynnillä korkealla. Mutta minun kysymys koskee nimenomaan rajuja kiihdytyksiä 4000-6500 rpm alueella ja jopa siitäkin ylemmäs jos pääsee. Tuo on kuitenkin jollain lailla kierroskone ja tehot tulee kunnolla vasta korkeammalla. Jäykät venttiilinjouset on. Ootteko saaneet kunnossa olevaa kenttiä rikottua mainitulla tavalla?
     
    Muokattu: 8.12.2024
  13. eeko

    eeko Gearhead

  14. k-jettiläinen

    k-jettiläinen 1st gear

    Kiitos tästä.

    Bcf2 nokka toimii valmistajan mukaan 2000-6500 rpm. Tuosta näkökulmasta varmaan ainakin tuonne 6500rpm uskaltaa kiihdytyksissä päästellä. Mutta se, kannattaako noin joka toisesta risteyksestä ykkösellä ja kakkosella päästää maksimin tuntumaan.
     
  15. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Olisikohan tämmöstä nyt vaan järkevä käydä dynossa pyöräyttämässä? Joku kaasuttimien kanssa paljon puuhannut dynoukko ei kauaa ihmettele että seokset on hyvin lähellä haluttua ja ennakkoakin voi vähän testailla, että mistä ko moottori tykkäisi. Samalla näkisi, millasella kierrosluvulla haluaa tehonsa tuottaa. Sama käytetty aika yms jumppa, niin loppusummasta tulee tod näk pienempi säätää tunti pari dynamometrillä.
     
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ite oon hankkinu repullisen suuttimia ja useemman ämpärillisen bensiiniä ja vingutellu pitkin öisiä teitä. Ei niin tieteellinen lähestymistapa mutta vintagea vissiin. Myydessähän se on kyllä kiva näyttää koneesta dynopaperia tai aikakorttia farttimaililta ni ei leimata paskanpuhujaksi.
     
  17. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Samaa mieltä, ja nimenomaan semmoses paikas missä kaasareista on kokemusta (tämäkään ei ole itsestäänselvyys nykyään)
     
  18. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Ei tuolla tasolla kannata rahaa tuhlata dynohommiin..... ja tietääkö ne wanhoista, tai edes kiinnostaako heitä?
    Epäilen kovasti kun näppäimiä naputtamalla saa seokset kuntoon ja Eurot taskuun EFI asiakkailta.

    Nyt kaveri oppii koko ajan uutta ja jos oppii hyvin voi alkaa tekemään samaa muille ja siirtää fyrkat taskuun palkaksi oppimistaan.

    Tein Webereillä enemmän rahaa Jenkeissä kuin EFI asennuksilla ;-)
     
  19. Ponu84

    Ponu84 2nd gear


    Aika hyvin se kentti kestää huudatusta,mulla oli toinen mk1 esco 1,6 kentillä, vajaa 6kg vauhtipyörä,1300 GT männät,isoventtiilikansi ja peltisarja,tosin mulla oli "vaan" toi 32/36 dgv..mutta joskus oli olevinaan kiire Pieksämäen big wheelsistä ja tuli lasketeltua kaverin Valtterin perässä ja viisarit oli kyllä suurimman osan Pieksämäestä Mikkeliin tapissaan,ihan pienestä ei siis säikähdä jos kaikki on kunnossa
     
    k-jettiläinen tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!