ford kent

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tanari, 7.5.2002.

  1. tanari

    tanari 1st gear

    minkä kokosia kentin koneita on?
    mun cortinassa on 1500cc ja eiks escorteissa mk1 oo 1300cc? paljon noissa on tehoa ja paljon niistä voi saada tehoa?
     
  2. OpaS

    OpaS Gearhead

    Kenttiä, siis crossflowta on 1100, 1300 ja 1600cc versiot. Kaikissa on sama sylinterin halkaisija ja iskunpituus vaihtelee. Lisäksi lohko on 1600:ssa korkeampi.
    Tehojahan noissa on vakiona ollut kaikkea n.40 ja 87 hv:n väliltä. Viritysosia noihin on maailma täynnä...

    Tuo 1500 taitaa sitten olla Pre-Crossflow, eli ei läpihengittävällä kannella? Vai porattu (eipä kai)?
    Jos on, enpä kyllä tiedä kuinka pitkälti osat ovat vaihtokelpoisia "X-Flowien" kanssa...?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    eli toi mun 1500cc kone ei olikaan kent?
    aika saman näkönen se on.. hmm..
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    kyllä tää on petollista kun oon aina välillä nimetön.. =D
    hehe.. tulisko se nimi nyt?

    t. tanari
     
  5. tanari

    tanari 1st gear

  6. OpaS

    OpaS Gearhead

    Kuva Kentistä, ei siitä paljon selvää saa, mutta: huom. Crossflowssa kaasari apumiehen puolella, tulpat kuskin puolella. Pre-Crossflowssa päinvastoin ja pakosarja molemmissa samalla puolella.

    Tuo "Pre-Crossflow" on siis Kentin vanhempi kehitysaste. Alakerrat ovat samanlaiset, mutta tosiaan siitä ei ole tietoa, kuinka samanlaiset... (sopineeko esim. nokka-akseli jne.)

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: OpaS 2002-05-07 14:25 ]</font>
     
  7. tanari

    tanari 1st gear

    katos perhana.. eli perjaatteessa voisin saada tosta mun koneesta "kentin" (he he) kantta vaihtamalla? mutta onks kentin kannessa sitten mitään eroo siis tehollisesti?

    eli toi mun kone on "esi-kenttiläinen"?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: tanari 2002-05-07 15:51 ]</font>
     
  8. ana57

    ana57 1st gear

    Kuva ei ilmestynyt näkyviin, mutta jos imu ja pakosarja on samalla puolella kone on 1500
    (tai 1000 tai 1200), samaa sarjaa kuin angliassa ja tähtiperä cortinassa, oli ensimäisissä laatikkomallin koreissa (-67).
    Palotilat on kannessa, kentissä männissä, joten kannen vaihto ei onnistu.
     
  9. tanari

    tanari 1st gear

    joo kaasari ja pakosarja on samalla puolella.. no kattoo nyt kuinka kauan toi kone sielä nokalla pysyy.. jos se vaikka vaihtuis sierran ruisku koneeseen.. =D
     
  10. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Entäs sytytys järjestys eikös kentissä oo
    1-2-4-3 vai mikä se oli???
     
  11. tanari

    tanari 1st gear

    jos laitan 2.0 taunuksen och koneen niin käykö siihen ton esikenttiläisen vaihteisto?
    vai joudunko hommamaan taunuksen tai sierran laatikon.?
     
  12. KTM

    KTM Gearhead

    Jos tarvitset lootaa, niin täältä pesee. Minulla on tallin nurkassa E-type aski, siis se 2.0 Sierra/Tanari loota. Ehjä kampe otin sen pois viime joulukkussa ´84 OHC-Sierrasta. Mukaan vaihdekeppi ja kytkinhaarukka.
     
  13. OpaS

    OpaS Gearhead

    Sunpointista ei saa näkymään kuvia suoraan linkittämällä, mutta kyllä se tuosta osoitteesta löytyy...

    Alkuperäinen laatikko kyllä sopinee OHC:nkin perään, mutta kytkimen kanssa voi olla miettimistä... Jos taas vaihtaa 2.0 laatikon, joutuu vaihtamaan kardaaninkin.
    Tuo KTM:n laatikko on varmaan tyyppiä B, jos se on 4-vaihteinen?

    Lienee tuo Pre-Crossflowkin muuten tehty Kentissä Englannissa.
     
  14. tanari

    tanari 1st gear

    lähinnä ajattelin juuri tätä.. että ei tarttis vaihtaa kardaania.. eikä välttämättä ees kepinpaikkaa.. onko muuten ees mahdollista saada luvat 2litraselle pannulle?
     
  15. OpaS

    OpaS Gearhead

    Vertailumoottori taitaa olla Lotus Cortinan 1558cc, kun tuohon lisätään 25%, tulee suurimmaksi sallituksi 1947,5 cc -> 2.0 OHC:n iskutilavuus ei ole sallituissa rajoissa. Mutta sopiihan samaan laatikkoon vaikkapa Zetec, joita on uusissa Fordeissa tilavuuksina 1.6, 1.8 ja 2.0...
     
  16. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Niin ja sitten on vielä 900 Kentti, jota tehtiin vain Epsanjaan vai olisko ollut Italiaan. Sellaisen männillä saa 1600:seen aikamoiset puristukset.
     
  17. OpaS

    OpaS Gearhead

    Näin kuulin paikalliselta purkamonpitäjältä. Sanoi, että näkee silmällä kun tietää mistä katsoo. Siis aika huomattavakin ero?

    Vertaustuloksia sopii kertoa mullekin, josko 1600:n kampiakselin sais sittenkin 1100 lohkoon...

    Missäs autossa tuollaista 900 Kenttiä sitten on käytetty? Harvinainenkinko?
     
  18. tanari

    tanari 1st gear

    opas sä näytäy tietävän TOSIpaljon näistä ford jutuista niin kerroppa että mikä kone mun kannattaa laittaa ja minkä koneen saa laittaa? eli sitä 2.0 ohc konetta ei saa laittaa koska se on 3cm3 liian iso.. =) hehe

    vai onkse tanarin ohc ihan tasan 2000cc?
    kato nyt olis tiedossa halpa 2litranen ohc niin että en osta sitä turhaan..
     
  19. OpaS

    OpaS Gearhead

    Niin jos se vertailumoottori olisi tuo Lotuksen 1558cc, suurin sallittu iskutilavuus olisi 1957,5cc. 2.0 OHC:n tarkka tilavuus on 1993cc...

    Mutta: Ford Cortina MkII Owners Clubin sivuilta käy ilmi, että MkII Cortinaan on saanut -67 alkaen myös 1600 Kenttiä (1599cc), ja kun sen iskutilavuuteen lisätään 25% saadaan suurimmaksi sallituksi 1998,75cc. Joten tämän perusteella 2.0 OHC hyväksytään muutoskatsastuksessa. Pitää vain pystyä osoittamaan nämä tiedot paikkansapitäviksi konttorilla.
     
  20. tanari

    tanari 1st gear

    miten mä saisin ne tiedot menemään perillä konttorilla? saako fordilta jotain faktaa?
     

Kerro tästä muillekin!