ford kent

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tanari, 7.5.2002.

  1. tanari

    tanari 1st gear

  2. OpaS

    OpaS Gearhead

    Kysypä foortiliikkeestä onko "tärkeimmät rakenteelliset erot" -lappua MkII Cortinaan.
     
  3. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    niin tai fordilta suoraan, mä sain ainakin 1cm paksuisen nipun A4:sia ilmaseks kun kysyin Caprin tietoja sähköpostilla palvelut@ford.com osotteen kautta. tuli parin päivän sisällä kirjeessä postilaatikkooni. ystävällistä palvelua ainakin oli!
     
  4. tanari

    tanari 1st gear

    täytyypä lähettää vaikka huomenna mailia tohon ja kysästä vähän noista rakenteellisista eroista..
     
  5. tanari

    tanari 1st gear

    ei oo mitää vastausta sieltä vielä tullu.. nyyh.. täytyy odotella jos ne vastais mailiin..
     
  6. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    En minä muuten asiasta tiedä, mutta oli mainittu tässä Escort-virikirjassa, joten eiköhän niitä ollut Eskoissa. Varmastikin harvinainen, voisin lyödä vetoa, ettei Suomessa ole yhtään.
     
  7. tanari

    tanari 1st gear

    vähän siistii nyt ne vastas mailiin ja kerto että ne lähettää rakenteelliset erot jarruista ja muusta tärkeestä mikä koskee kakkoskoppasta cortinaa..
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla oli vuonna 85 II cortinassa Chevy Novan 6:nen ja kolmilovinen manuaali.Ei tietenkään katsastettuna,mutta kuitenkin.1,5 pyttyä eli 15-20cm oli kabiiniin puolella.Vakio etujousissa oli aika vähän kantokykyä,mutta vastaavasti suti pirun hyvin.
    900 Kenttiä oli Fiestassa,jossa mulla oli 1600 Kent porattuna 1750 kuutioiseks,kahdella 45:lla del´ortolla,virinokalla ja -kannella sekä Escon peltipakosarjasta moditulla pakosarjalla.Suti myös hyvin ja kiersi kiekkamittarin pohjaan(8000rpm) kaikilla vaihteilla.
    Siinä Escossa mulla taas oli 2.3 Mustangin Pinto.
    Nyt ompi mulla vain farkkusierra.
    Cossun tekniikalla tietenkin :smile:
     
  9. OpaS

    OpaS Gearhead

    Fiestan kone ei muuten sitten ole Kent, vaan Valencia. Ja tuo 940 cc on tosiaan Kenttiläinen, mutta sellaisesta ei juuri ole mitään tietoa missään.
     
  10. Razorass

    Razorass 1st gear

     
  11. OpaS

    OpaS Gearhead

    Fiestan 1.0 ja 1.1 Valencia ovat sen verran eri koneita kuin Kent että ovat kolmisen senttiä lyhyempiäkin. Ja kolmella runkolaakerilla.
    Fiestan 1.3 ja 1.6 ovat kyllä mitä ilmeisimmin Kenttejä. (Siis Fiesta MkI, MkII:ssa 1.3 ja 1.6 on CVH.) Ainakin ovat viidellä runkolaakerilla ja venttiilien järjestys on sama kuin "perinteisessä" Kentissä.
     

Kerro tästä muillekin!