Ford LTD nykii tasakaasulla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 454GM/302Ford, 1.4.2002.

  1. 454GM/302Ford

    454GM/302Ford 1st gear

    Mulla on Ford -86
    se ei käy tyhjäkäynnillä tasaisesti ja se nykii tasa kaasulla ei ole väliä ajaako hiljaa tai 150km/h vedättäessä se ei nyi
    olen vaihtanut TPS:n,tulpat,johdot,virranjakajan kannen,pyörijän,ilmanputsarin ja bensansuodattimen.
    käytin sen jopa tietokone analyysissä ja se sano et kaikki toimii mut se sano et se ei saanut testattua lamda anturia koska se on niin vanha tietokone malli mutta väitti et jos lamda anturi olisi täysin sökö niin kyllä se olisi sen näyttänyt.
    Virranjakaja toimii kuulemma hienosti
    Nykiminen on tosi rajua silloin kun ajaa ylämäkeä hiljaa (tasakaasulla)
    Kyseessä on monipiste ruisku
     
  2. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Diagnoosia ei valitettavasti ole antaa, mutta huomioita omasta '85 302 2-pisteruiskusta. TPS:n hajoaminen hävitti tyhjäkäynnin ja aiheutti pientä nykimistä, jonka tosin huomasi vain cruise päällä ajellessa. Lambdan hajoamista ei huomannut muusta, kuin että kulutus nousi 18=> 28 l/100 km. Laturin vedellessä viimeisiään, ylämäessä vedätettäessä, auto puutui yllättäen täysin, aivasti putkesta ja jatkoi kulkua kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Omat ehdotukseni: Varmista TPS:n onnistunut asennus, mittauta lambda. -85 vuonna ohjearvo muistaakseni 0,98-1,02, tietojeni mukaan jos sadasosankin yli tai alle niin vaihtoon. Mittauta säilyykö ruiskujärjestelmässä paine. Myös suuttimien toiminta kannattaisi testata. Itseänikin kiinnostaisi, kuka Suomessa testaa joko irrallisia tai kiinni olevia ruiskun suuttimia? Sähköt, paine, suihkun muoto? Mercuryyn maksoi suuttimet v.1999 840 mk/kpl, niitä ei viitsi ihan mutu-pohjalta vaihdella.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jospa se vaan nakuttaa?? Koita 98 bensaa.
     
  4. 454GM/302Ford

    454GM/302Ford 1st gear

    No nii nyt olis uusia vinkkejä:
    Ensinnäkin auto on -88 eikä -86
    8 pytyn tulppa on öljystä märkä.
    Puristuksia kyseisessä pytyssä on melkein 14 (kylmällä moottorilla ja bilteman mittarilla) mutta ei heittoa muihin pyttyihin nähden, yhessä oli muistaakseni joku 12,5 mut se oli toisella puolella konetta.(voi olla mittaus virhekkin)
    Kone ei vie öljyä eikä savuta.
    Käynistyy aika hyvin.
    Tulpaa on vaihdettu toisesta pytystä toiseen.
    Kipinää tulee ainakin johdon päähän kun kattoo ajotuslampun kans.
    Mitenkähän saisin testattua tuleeko sinne soppaa ollenkaan (voisko olla syy?)
    Ps. pitäsköhän nimimerkki muuttaa kun oon myyny 454:n pois (mut joskus kun pääsen rahoihin niin toisen 454:n ostan)
     
  5. kcl

    kcl 1st gear

    Mahtaakohan olla niin nykyaikainen polttoainejärjestelmä, että tietokone haistelisi kaasuläpän asentoa? Se asentoanturi kun ainakin ruiskuissa tahtoo olla kaiken pahan alku ja juuri; likaa ja kulumista. Muutoinkin haiskahtaisi siltä, että tasakaasulla tietäväkone ei tiedäkään, mitä kuljettaja haluaa.
     
  6. 454GM/302Ford

    454GM/302Ford 1st gear

    TPS:ääkö tarkoitat se on vaihdettu tuloksetta
     

Kerro tästä muillekin!