Ford Maverick 4d:sta 2d onko mahoton/ruma/hankala

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja viijari, 29.1.2014.

  1. viijari

    viijari Gearhead

    Välillä tulee mietittyä että tekis pihas olevasta 4d mavesta 2 d:n.Vähän muokkais katon tippapeltiä, takaovista pala etuoviin ja loppupellit kiinni, millainen mahtais tulla? Eihän autolla paljo arvoa ole, mutta sais uuden ulkonäön. Neliovisen takaovet on pirun ahtaat ja pienet, eli tosi hankala kulkea. Mielipiteitä???

    Peltityöt on ilmaista ku ite tekee. Tää on vaan harrastusta( Ollut jo 24vuotta).
     
  2. Fastback

    Fastback Gearhead

    tulta munille vaan, jos on aikaa, paikka ja lankaa migissä. On se 2d mave aika paljon kauniimpi mitä 4d. Teet sillai kun oli joskus joku '63-'64 Chevy II eli tehty ko. konversio ja ovina lyhyet 4D mallin etuovet - se oli pirteä poikkeus ja kauneus katsojan silmässä... =)
     
  3. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    ei ole mahdottoman ruma eikä hankala. :D
     
  4. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Eikö neliovisena säilyttäminen olisi silti kulttuuriteko, onhan noita valmiita kaksiovisia ja semmoiseksi muutettuja kompaktijenkkejä joka nurkalla?
     
  5. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    aika vähissä nykyään nuo jokanurkat.
     
  6. Camino78

    Camino78 3rd gear

    Jos löydät jostain 2d ovet, niin pääset paljon helpommalla.
    2d b-pilarit kylkipelteineen takalokarille asti. Yhden baijerilaisen
    tein tällain.
    Onnistui aika helposti.
     
  7. Marko Nykänen

    Marko Nykänen Double Gearhead

    Jatkan off-topiccia, vaikkei asiaa edistäkään millään lailla.

    Kulttuuriteko varmasti, mutta jos haluaa ahtaista takaovista eroon, niin mikäs tuossa, sen kun tekee. En ole nettiauton tai -varaosan aktiivikäyttäjä, joten hakutaitoni eivät kovin kaksiset ole, mutta nettiauto löysi ehdoilla Ford ja Maverick 21 tulosta. Yksikään ei ollut kaksiovinen. Eikä erityisen vanha muutenkaan... Nettivaraosa löysi hakusanalla Maverick kolme (3) tulosta. Ei, yksikään ei ollut 2-ovinen projekti tonnilla, tai muutakaan.

    Eikä se tosiaan auta, vaikka joka toisen ladon takana olisi tuollainen valmis originaali/itse väsätty, jos se ei ole oman ladon takana.

    Olisiko paras ratkaisu tällä hetkellä se, että kustomkuuppa etsii kaksiovisen, ja vaihtaa sitten itselleen tuon neliovisen historialliseksi suojelukohteeksi? :D
     
  8. JariV

    JariV 2nd gear

    Monesti sen on huomannut, että vaikka pelti taipuu käsissä, niin kun laseja pitää tehdä niin silloin useasti turvaudutaan helppoihin ratkaisuihin. Kannattaa muistaa, että lasien teko vaatii joko aikaa ja rahaa tai kumpaakin niistä. Monesti näkee projekteja, jotka on jääneet yllätyksen kohdatessa kesken. Keskustelun aloittaja kuitenkin kertoi pitkästä kokemuksestaan joten uskoisin, että näin ei kävisi tässä tapauksessa. Muutenkin luulen, että tää asia taisikin jo olla tiedossa.
     
  9. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Tässä projektisuunitelmassa lienee kohteena 70-luvun alkupuolen henkilö-Mawerick, eikä Nettiautossa runsaslukuisen myynnissä oleva uudempi maasturi-Mawerick.
     
  10. viijari

    viijari Gearhead

    Todellakin pelti taipuu käsissä, se ei ole mikään ongelma.
    Lasit on se ongelma, eli haeskelen juuri jostain muusta autosta sopivia laseja ja alotan vasta sen jälkeen peltityöt.
    Peltiä voi muokata ihan miten haluaa, mutta laseja ei. Mikäli ei jotenkin sopivia laseja edullisesti löydy, niin en ala pilkkoon.
    Taitaa olla ainoa -75 Maverick suomessa, en ole 24 vuoden aikana toista löytänyt. Eihän näillä mitään arvoa ole (jos ny tunnearvoa). Mutta olis kevyt koppa ja 302 kasin saa heittää ilman jarrumuutoksia kutosen tilalle. Ite tekkee niin pysyy mieli virkeenä. :p
     
  11. viijari

    viijari Gearhead

    Niin ja piirtelin linjoja ihan paintillä kuvan päälle, niin HT:n kopan oloinen siitä tulee. Etuovet vaatii sen 20-25 senttiä takaovista. Ja tippapellin takakulmaa hieman muuttaa. Samalla ottais ovien sisältä sen julmetun ison ja painavan palkin pois ja samoin puskureista. Varmaan 300kg kevenis.
     
  12. Camino78

    Camino78 3rd gear

    Onko ht maverikeja tehty?
    Hyödynnä 2d lasit projektiin, niin säästyt lasimuotti hommista!
     
  13. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Eikös se 2D Mave oo luiskaperäinen? Ja 4D on konttiperä. Etuovista taaksepäin aivan erilaiset lasit.

    Nimim. Joskus omistanut -74 4D Maven 8)
     
  14. haapis41

    haapis41 3rd gear

    Mulla löytyisi -70 2D maven korin irtopeltien muotit,myös ovien ulko ja sisäpuolen muottit.
    044-3355351
     
  15. Marko Nykänen

    Marko Nykänen Double Gearhead

    Nimenomaan. Tuota just tarkoitin, montako vanhaa raatoa löytyy "nurkista" pyörimässä ylimääräisenä... Yleiseen myyntiin niitä ei ainakaan riitä.
     
  16. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Kyllä mullekkin 2d maverick kelpais, semmmoinen oli mun eka jenkki.
    Tuosta 2d 4d muutoksesta, jostain kumpuaa että akseliväli ois 4-ovisessa jotain 3" pidempi?
     
  17. viijari

    viijari Gearhead

    Lisäsin paitilla tehdyn kuvan ilmoitukseen
    [nettiauto]http://www.nettiauto.com/ford/maverick/7245475[/nettiauto]
     
  18. viijari

    viijari Gearhead

     

Kerro tästä muillekin!