Ford Maverick '70-74 ohjaus nopeammaksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Rod&Kustom, 28.12.2010.

  1. Rod&Kustom

    Rod&Kustom 2nd gear

    Pitäis saada Maverickiin nopeampaa ohjausta vakion ainakin viis kierrosta kammettavan tehostamattoman tilalle. Tehostettuhan se sais sit samalla olla. Jos kierrokset putois edes lähelle kolmea laidasta laitaan, niin olis jo huomattavasti inhimillisempi käsiteltävä.
    Onko tietoa, minkä auton simpukkaa tonne kannattais alkaa sovittelemaan? Mikä olis edes kohtuullisen "nopea" ja tehostettu ja että sais vielä ohjausvarretkin jotenkin käymään.
     
  2. MercComet

    MercComet Gearhead

    Tehostetussa otetulla simpukalla on nopeampi ohjaus, mutta ei vielä kolmeen kierrokseen putoa (luokkaa 3.5-4 kierrosta).
    Esim. Faikuista 65-70, Falconeista 68-70, Montegosta 71, Torino 71 ja Cometeista 65-77 pitäis samaa tehostetun simpukkaa löytyä.

    Tehostetussa on tehtaalta muuten eri pituinen pitman arm ja centerlinkki. Itsellä on nyt manualisoituna ohjaus eli on tehostetun simpukka+varsi ja linkki. Tehostin on projektikunnossa ja poissa peltisarjojen tieltä.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Laitoin Mustangiin Omegan tehostetun simpukan, samaa löytyy Senatorista.
    Kääntövarren joutuu kyllä etsimään sopivan.
    Tuli ihan kiva, siinä 2,5 kierrosta.
     
  4. Rod&Kustom

    Rod&Kustom 2nd gear

    Mitenkähän Mustangin simpukka poikkeaa Maverickin vastaavasta? Fairlanessa ainakin on erittäin saman oloinen simpukka, joka varmasti on sovellettavissa, mutta miten lie Mussen vastaava. "MercCometin" listauksessa sopivista simpukkaehdokkaista ei ainakaan Mustangia näy. Toi Opelihan olis helposti löydettävissä oleva elimenluovuttaja, jos siis Musseen sopiva Opelin simpukka kävis tohon Maverickiinkin.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla oli siinä Faikun simpukka ensin. Sopivuuslistaukset yleensä esittelee
    "bolt on" yhteensopivat. Tuo ei ole semmoinen "bolt on". Se on siis mitoiltaan
    ja muodoltaan sopiva, muut joutuu itse sovittelemaan. Reiät, kääntövarsi ja
    rattiakseli vaatii modausta.
     
  6. Rod&Kustom

    Rod&Kustom 2nd gear

    No hieno homma! Sitten joutunee romiksia kiertelemään. ainakin Omegoita löytyy. Senatoreita arvatenkin vähemmän. Onkohan noiden Opelien ohjausvälitykset samat kaikissa, vai ei kone- ja varusteluvaihtoehdoissa tai vuosimalleissa eroja? Minkä vuotisesta Opelista "Jussi289":n simpukka on peräisin? Välitys kuulosti aika hyvältä. :)
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se oli joku 90-luvun alkupuolen malli. Opelissa niitä kierroksia on varmaan
    kolmen pintaan, mutta ainakin Mussen vaatima kääntövarsi on sen verran
    pidempi, että kierrokset jää siihen kahteen ja puoleen. Foordin oma varsi
    ei käy hommaan, eikä se Opelin omakaan.
     
  8. Rod&Kustom

    Rod&Kustom 2nd gear

    Ok. Sittenhän tollasta pitää ruveta nikkaroimaan, kun löytää osia.
     

Kerro tästä muillekin!